Re: kryzys w związku a zmęczenie

From: "e-mailetk@" <e...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: kryzys w związku a zmęczenie
Date: Fri, 11 Jun 2004 10:38:15 +0200

Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
news:caab9m$kp$1@atlantis.news.tpi.pl...

<cut>
> Teraz kasa dzieli się na 3 (żona nie pracuje i dziecko) - zdołaliśmy
> wyremontować po 6 latach wyrzeczeń 68 letnią chałupę (1 pokój) i kulamy
> się 9 letnim Polonezem.

a czy twoja żona nie czuje się gorzej z tego powodu że nie pracuje?
czy ty dajesz jej do zrozumienia że przez nią nie możecie wyremontować domu
do końca?
czy też czasami pomagasz swojej żonie w domu?
pytam dlatego ponieważ ja mam straszne poczucie winy z tego powodu że nie
mam stałej pracy nawet w pewnym stopniu czuję się gorsza. Mąż niby nie mówi
mi wprost że ma mi to za złe ale przy różnych okazjach to wychodzi np. kiedy
go poproszę aby coś mi pomógł daje mi do zrozumienia że skoro nie pracuję to
powinnam w domu sama wszystko zrobić, nie mówiąc już o tym że dokładnie
wylicza co do grosza co i za ile kupię, to mnie męczy. W dodatku czuję nad
sobą nacisk ze strony jego rodziny gdzie przy każdym spotkaniu dają mi do
zrozumienia że już powinnam coś z tym zrobić że tak nie powinno być aby on
tyle pracował itd.
Wiesz to paradoks ale to właśnie to poczucie winy powoduje że i ja mam
ochotę rozstać się z mężem i żyć samotnie może i w nędzy ale bez poczucia
że przeze mnie on się tak zapracowuje. Tak jak bym chciała mieć o jeden
ciężar mniej - wiem że to nieracjonalne bo na pewno przybyło by mi 1000
innych problemów jednak myślę że czuła bym się wtedy bardziej w porządku
wobec siebie.
Kiedy uda mi złapać jakieś zlecenie to siedzę na tym intensywnie a potem
znów okres stagnacji i wysyłania CV. Nawet zapisałam się na specjalny kurs
dla poszukujących pracy i pewne efekty są ale raczej to zlecenia albo praca
na czarno bez umowy.

<cut>
> A co do pracy... szukać trzeba. Świat nie kończy się na jednej firmie,
> jednym mieście, jednym państwie. Gdyby więcej osób wypinało się na
> fajansiarzy szantażujących wywaleniem z roboty to układy w firmach
> pewnie byłyby lepsze. NIestety większość osób godzi sie na chore układy.
> Wiem, ze u nas z praca nie jest kolorowo i wielu z nas (równiez tu
> piszących) ma ciężko dociągnąć do końca miesiąca.

masz rację - wiesz ile ludzi godzi się na pracę na czarno, wielokrotnie
proponowano mi np. podpisanie umowy na pół etatu a pracę na cały albo w
ogóle pracę bez umowy - ja mówiłam "zastanowię się" ale na drugi dzień
dzwonię i okazuje się że już ktoś inny się zgodził na takie warunki

pozdrawiam
e-mailetka