ksiązeczka honorowego dawcy krwi a HIV

1. Data: 2007-01-09 18:38:05

Temat: ksiązeczka honorowego dawcy krwi a HIV
Od: m...@o...eu szukaj wiadomości tego autora

Witam
Interesuje mnie jedna rzecz. Czy fakt ze przyslano mi ksiazeczke
honorowego dawcy krwi po pierwszym jej oddaniu swiadczy o tym ze nie
jestem nosicielem wirusa HIV ani innego, czy tez absolutnie jedno z
drugim nie ma nic wspolnego. Prosze o odpowiedz.
Ile obecnie kosztuje wykonanie testu na HIV?
Pozdrawiam
Tru

2. Data: 2007-01-09 19:58:58

Temat: Re: ksiązeczka honorowego dawcy krwi a HIV
Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@o...eu napisał(a):
> [...]
> drugim nie ma nic wspolnego. Prosze o odpowiedz.
> Ile obecnie kosztuje wykonanie testu na HIV?

Ksiazeczka zostala Ci przekazana przez sam fakt, ze oddajesz krew.
W nastepnym poscie zadales pytanie czy krew bada sie przed czy po. Tlumacze
1. rejestrujesz sie jako dawca i wypelniasz kwestionariusze
2. jestes badany przez lekarza (wywiad, cisnienie) oraz kontroluje Ci sie
hemoglobine
3. po zgodzie lekarza siadasz na fotel i oddajesz krew do worka w ilosci 450 ml
4. nastepnie jest Ci pobierana krew do osobnych probowek na badania
wirusologiczne ( w tym tez na obecnosc wirusa HIV), biochemiczne oraz
serologiczne
5. jesli jest wszytsko w porzadku - krew taka trafia do banku krwi i pozniej
do pacjenta po rutynowych badaniach serologicznych - proba zgodnosci.
6. jesli jest wynik poytywny tz, stwierdzono np obecnosc wirusa w Twojej
krwi krew Twoja jest wycofywana z obiegu, a Ty zapraszany na badania kontrolne.

Co do ceny za badania w kierunku HIV to wszytsko zalezy od laboratorium
Ale jesli masz podejrzenie, ze mozesz byc zarazony proponuje udac sie do
najblizszego szpitala zakaznego gdzie z pewnoscia znajduje sie poradnia HIV,
badz do SANEPID'u gdzie, ale tutaj moge sie mylic, moga wykonac Ci to
badanie bezplatnie.

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

3. Data: 2007-01-09 22:31:42

Od: "LL" <l...@g...wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@o...eu> napisał w wiadomości
s.com...
> [...]
> drugim nie ma nic wspolnego. Prosze o odpowiedz.
> Ile obecnie kosztuje wykonanie testu na HIV?

Niestety stacje sanepidu nie wykonują badania bezpłatnie ja za swoje
zapłaciłem 30 zł a wynik met. ELISA wyszedł (-) ale zeby miec pewność
wykonałem badanie w drugim laboratorium przy szpitalu wojewódzkim w moim
miescie za które również musiałem zapłacic tym razem 24 zł a wynik również
był (-). Mam nadzieje ze wyniki są prawdziwe i pewne.
Pozdrawiam
LL

4. Data: 2007-01-12 06:43:07

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

wirgo napisał(a):
> 2. jestes badany przez lekarza (wywiad, cisnienie) oraz kontroluje Ci
> sie hemoglobine

Gwoli ścisłości - przy pierwszym oddaniu i potem chyba raz na rok - cała
morfologia.

--
Paweł Muszyński

Chore gorne drogi oddechowe!! PILNE