Re: kuchenka "trojfazowa" a zwykle gniazdko ...

Data: 2005-08-25 11:37:27
Temat: Re: kuchenka "trojfazowa" a zwykle gniazdko ...
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

Użytkownik "B0B" <c...@p...wytnijto.ikatel.wytnijto.pl> napisał w
wiadomości news:dek7eg$gtg$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Pisales o standardowym zabezpieczeniu 16A to Ci wyjasniam, [...]

Uwierz, nie musisz mi tego wyjaśniać. Podepnę tu cytat z twojego
sąsiedniego postu:

> Tak sie liczy obciazenie pod jakim zadziala bezpiecznik.

Skoro jak twierdzisz znasz się na tym, co piszesz, powinieneś dobrze
wiedzieć, że tak się co najwyżej to obciążenie szacuje. Co do
obliczeń - w podlinkowanej przez Ciebie literaturze jes coś na temat
charakterystyk bezpieczników. Polecam.

> bezpiecznik zabezpiecza obwod przed pradami wiekszymi niz 16A to
> mozesz go obciazyc w przyblizeniu 230V*16A = 3.68kW. Prawdpodobnie
> pozwoli to na w miare wygodne uzywanie 2-3 pol kuchenki
> jednoczesnie.

Teraz się zgadza. Wcześniej pisałeś: "Jesli jest zaprojektowany na
3680W to tyle ma wytrzymac". Ma wytrzymać, czepiałem się tu samej
konstrukcji zdania. Nikt nie projektuje obwodów "na 3680W", choćby
dlatego, że gdyby chciał zaprojektować na 3690W, miałby mały problem
:-)

> Ale rozpatrujemy przypadek normalny a nie patologie. Ludzka glupota
> jest nieprzewidywalna i nie sposob rozpatrzyc wszystkich przypadkow.

Wiesz... teorię masz opanowaną dobrze, ale naprawdę przydałoby się
jeszcze do tego dołożyć trochę praktyki. Ja naprawdę nie wymyślam
żadnych patologii, tylko podaję bardzo typowe i bardzo częste
przypadki usterek instalacji.

> A na zafundowanie sobie pozaru go stac?

Przekonuj ludzi mieszkających w blokach z taką instalacją.
Powodzenia...

> Moze sa moze nie. Za zabezpieczenie przedlicznikowe to juz nie on
> odpowiada.

Ale za ich awarię z własnej winy już tak. Pierwsze co stwierdzi
pracownik ZE po przybyciu na taką awarię (zakładam, że będzie mu się
chciało drążyć temat), to fakt, że uszkodzenie nastąpiło w wyniku zbyt
dużego obciążenia. W typowej instalacji typowego bloku z lat 60-70tych
zabezpieczenie główne lokatorskie było 16A, takie obciązenie też
przewidywał projekt i w przypadku jeśli powodem będzie fakt, że
lokator zafundował sobie kuchenkę elektryczną, może się okazać, że
spółdzielnia (czy kto tam blokiem rządzi) po otrzymaniu od ZE faktury
za naprawę, pójdzie z nią do lokatora.

> A ja bym sie nie bal, bo ma on optymalnie dobrane zabezpieczenie, a
> jestem z wyksztalcenia elektykiem ;-P

Ech, elektryku z wykształcenia, dołóż do tego wykształcenia trochę
praktyki (innej niż samodzielna wymiana wtyczki od żelazka), to
pogadamy :-)
On ma optymalnie dobrane zabezpieczenie do czego? Bo chyba nie do tej
kuchenki? Oczywiście może jej używac, włączając nie więcej niż dwa
palniki (trzy na pół gwizdka), ale nie wydaje ci się, że to trochę
chore? Mieć kuchenkę czteropalnikową i nie móc jej w pełni
wykorzystywać? I dodatkowo, zakładając że kuchenka będzie chodziła na
tym samym obwodzie, co reszta kuchni, przy każdym większym gotowaniu w
kuchni rozstrzygać dylematy: "czy mogę pstryknąć czajnik elektryczny,
czy też nie, bo obiad się gotuje"?

J.