Re: kuchnia arabska

1. Data: 2001-01-10 20:10:09

Temat: Re: kuchnia arabska
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

-----Original Message-----
From: Róża <r...@p...onet.pl>
To: p...@n...pl <p...@n...pl>
Date: 10 stycznia 2001 18:53
Subject: kuchnia arabska

>czesc
>czy ktos zna jakies przepisy z kuchni arabskiej ( np przepis na syder z
>piersi kurczka , salatka mhamara , tarator lub tp ).jadlam cos takiego w
>pewnej milej restauracyjce ale otworzyc tych dan nie jestem w stanie .moze
>ktos dysponuje jakimis przepisami byla bym wdzieczna .aha rownie super jest
>herbata po arabsku
>pozdrawiam

No to ja niesmialo przepisik na tarator. Przyznaje bez bicia, ze
niewyprobowany, ale dostalam go kiedys od pani, ktora spedzila szmat czasu w
Libanie - wiec sadze, ze przepis jest wiarygodny:
150 ml pasty sezamowej (tahine - ktos calkiem niedawno podawal na nia
przepis na grupie - wydaje mi sie, ze byl to jeden z "naszych wegetarian" -
wojmat - nie Ty przypadkiem - jesli tak to wesprzyj mnie prosze informacjami
jak dokladnie sporzadzic ta paste - generalnie sa to zmielone ziarna
sezamowe z oliwa)
3 zabki czosnku
2 cytryny
1/2 peczka natki pietruszki - posiekanej
sol
Czosnek miazdzymy i rozcieramy ze sola, Cytryny wyciskamy i sok mieszamy z
czosnkiem i dodajemy paste sezamowa (najlepiej uzyc do tego miksera).
Dodajemy pietruszke, mieszamy i doprawiamy do smaku. Sos powinien byc
niezbyt gesty, jesli wyjdzie za gesty trzeba go rozcienczyc woda. (pasuje do
kefte i szaszlykow)
Odmiana taratora jest tarator bi eljoz (z migdalami) - przyrzadza sie go
dokladnie tak samo + dodaje sie 1 lyzeczke cukru i 30 g drobno posiekanych
migdalow (stosowany jako dodatek do zimnych potraw z ryb i drobiu) i trzecia
odmiana tarator bi ellaban (z jogurtem) wersja podstawowa + 150 ml jogurtu
naturalnego (do mies.
LOL - wlasnie popelnilam przepis wegetarianski a w porywach nawet weganski
;-))))
Herbatka

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-11 09:23:30

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości news:010501c
07b3e$822dc3c0$4fdf4cd5@tea napisał(a):
(...)
> [...]
informacjami
> jak dokladnie sporzadzic ta paste - generalnie sa to zmielone ziarna

generalnie tak ;-) można sezam prażyć przed mieleniem (jest lekko
gorzkawy w smaku ale pełniejszy) i samą wodą rozcieńczyć

(...)
> LOL - wlasnie popelnilam przepis wegetarianski a w porywach nawet
weganski
> ;-))))

no to http://puszKKKa.vege.pl/wprowadz.php3 poważnie mówię....
ale to LOL to w świetle fermentów niedawnych, mam nadzieję?

--
wojmat
~~~~~ gotowanie to stan umysłu ~~~~~

Kruche ciasteczka