kupiłem szynkowar

11. Data: 2006-12-17 20:51:47

Temat: Re: kupiłem szynkowar
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio kupiłem czeski szynkowar i zrobiłem szynkę, już dawno nie jadłem
> tak dobrej szynki jaka udało mi się zrobić.
> Polecam wszystkim , którzy nie mogą już jeść tego badziewia, które zwą w
> sklepach wędliną .
>
> Andrzej

To prawda, ja również polecam :-)
A jak wcześniej przygotowałeś mięso, jakaś ciekawa marynata, może się
podzielisz przepisem?

Pozdrawiam

Monika

12. Data: 2006-12-18 07:41:59

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> To prawda, ja również polecam :-)
> A jak wcześniej przygotowałeś mięso, jakaś ciekawa marynata, może się
> podzielisz przepisem?

1kg łopatki wieprzowej

Peklowana 8 gramów soli +8 gramów peklosoli
2 ząbki czosnku rozdrobnione
Natarłem mięso pokrojone w kawałki ok 4 cm x 4 cm, i do lodówki na 2 dni
Po wyjęciu z lodówki
500 mg pieprzu, dobra szczypta majeranku i gałki muszkatołowej
1 łyżeczka żelatyny
1 łyżeczka cukru pudru
60 ml wody
Mięso starannie wyrobić w misce, żeby się kleiło
Następnie woreczek z folii spożywczej i do szynkowara

szynkowar w temperaturze 83 st C - 2 godziny
potem schodziłem w wodzie 2 godziny i na noc do lodówki
Efekt przerósł moje oczekiwania smakowe

Andrzej , smacznego

13. Data: 2006-12-18 08:55:40

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> szynkowar w temperaturze 83 st C - 2 godziny
> potem schodziłem w wodzie 2 godziny i na noc do lodówki

Andrzej ja robiłam to bez tej folii spożywczej, czy w tak wysokiej temp. z
tą folią się nic nie dzieje? Co to jest dokładnie za folia?

Monika

14. Data: 2006-12-18 09:02:57

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Andrzej ja robiłam to bez tej folii spożywczej, czy w tak wysokiej temp. z
> tą folią się nic nie dzieje? Co to jest dokładnie za folia?
>
> Monika

nic,.... bardzo ułatwia wyciąganie, ale musi to być folia spożywcza ( rękaw
do pieczenia, woreczki śniadaniowe itp )

Andrzej

15. Data: 2006-12-18 09:04:14

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> nic,.... bardzo ułatwia wyciąganie, ale musi to być folia spożywcza (
> rękaw do pieczenia, woreczki śniadaniowe itp )
>
> Andrzej

zapomniałem, należy związać u góry żeby cała galaretka została w środku,
podczas chłodzenia w lodówce mięso wchłania ja do środka

16. Data: 2006-12-18 09:20:33

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zapomniałem, należy związać u góry żeby cała galaretka została w środku,
> podczas chłodzenia w lodówce mięso wchłania ja do środka

W takim razie muszę spróbować :-)

Dziękuję

Monika

BLOG