kupno mieszkania od wlasciciela kamienicy

1. Data: 2005-01-04 21:33:58

Temat: kupno mieszkania od wlasciciela kamienicy
Od: "Paweł" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Nosze sie z zamiarem kupna mieszkania w budynku gdzie wlascicielem ok 75 %
mieszkań jestem jedna osoba. Pytanie moje brzmi czy wiaza sie dla mnie
jakies zagrozenia z tym faktem ? Mieszkanie ma byc hipoteczne, zas samym
budynku istnieje wspolnota mieszkaniowa. Na co musze zwrocic szczegolna
uwage ?

Dzieki

bigpolus@(wytnijto).op.pl

2. Data: 2005-01-05 10:51:36

Temat: Re: kupno mieszkania od wlasciciela kamienicy
Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> jakies zagrozenia z tym faktem ? Mieszkanie ma byc hipoteczne, zas samym
> budynku istnieje wspolnota mieszkaniowa. Na co musze zwrocic szczegolna

Jeśli rzeczywiście ma 75% własności (w sensie udziałów, czyli powierzchni,
nie sztuk) to praktycznie będzie decydować o wszystkim: remonty, inwestycje,
itp. Oczywiście w granicach przewidzianych prawem.

JoP

3. Data: 2005-01-05 11:47:33

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
inwestycje,
> itp. Oczywiście w granicach przewidzianych prawem.

w takim wypadku mozecie glosowac jeden wlasciciel jeden glos
do tego musi byc wspolnota i jeden z wlascicieli musi miec ponad polowe
udzialow

4. Data: 2005-01-05 17:18:36

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> inwestycje,
>
> w takim wypadku mozecie glosowac jeden wlasciciel jeden glos
> do tego musi byc wspolnota i jeden z wlascicieli musi miec ponad polowe
> udzialow

Ale wszyscy właściciele muszą o tym wiedzieć interesować się tym i tego
chcieć...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

5. Data: 2005-01-06 13:46:16

Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musta <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> napisał(a):
> w takim wypadku mozecie glosowac jeden wlasciciel jeden glos

Nie możecie. Głosuje się udziałami. -> Ustawa o własności lokali.

> do tego musi byc wspolnota i jeden z wlascicieli musi miec ponad polowe
> udzialow

A trochę jaśniej?

JoP

6. Data: 2005-01-06 14:34:11

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers wrote:
> Nie możecie. Głosuje się udziałami. -> Ustawa o własności lokali.

Nie zawsze. -> Ustawa o własności lokali.

> A trochę jaśniej?

Jeżeli suma udziałów w nieruchomości wspólnej nie jest równa 1 albo
większość udziałów należy do jednego właściciela, bądź gdy obydwa te warunki
spełnione są łącznie, głosowanie według zasady, że na każdego właściciela
przypada jeden głos, wprowadza się na każde żądanie właścicieli lokali
posiadających łącznie co najmniej 1/5 udziałów w nieruchomości wspólnej
(art. 23 ust. 1,2 i 2a ustawy o własności lokali).

Ponieważ autor wątku napisał, że "wlascicielem ok 75 % mieszkań jest jedna
osoba" to wydaje się, że dałoby się zastosować powyższą regulację. Pod
warunkiem oczywiście, że pozostałym lokatorom będzie na tym zależeć.

7. Data: 2005-01-06 15:34:00

Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

deuter <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> napisał(a):

> Nie zawsze. -> Ustawa o własności lokali.

"...chyba że w umowie lub w uchwale podjętej w tym trybie postanowiono, że w
określonej sprawie na każdego właściciela przypada jeden głos."

> Ponieważ autor wątku napisał, że "wlascicielem ok 75 % mieszkań jest jedna
> osoba" to wydaje się, że dałoby się zastosować powyższą regulację. Pod
> warunkiem oczywiście, że pozostałym lokatorom będzie na tym zależeć.

A to tak.

JoP

jak polaczenie wyrownawcze w lazience - wanna akrylowa?
Stała szafa - zabudowa-firma
Są zmywarki szer. 35 cm?
Domy drewniane-firma z Czech???
Jaki producent mebli produkuje meble do nowocześnie urządzonych pokoji ???