kurczak

1. Data: 2001-11-18 18:15:09

Temat: kurczak
Od: "Ania" <k...@m...trzepak.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam grupe

Jest to moj debiut tutaj, i od razu prosze o rade stalych bywalcow:)
Chodzi mi o przepis na kurczaka, moje pomysly sie juz troche wyczerpaly, a
chcialabym zaskoczyc mojego faceta jakas dobra potrawa, wlasnie kupilam
kurczaka ale nie mam zadnego pomyslu.
Bede baaaardzo wdzieczna.

pozdrawiam

Ania

1. Data: 2001-11-18 23:43:09

Temat: Re: kurczak
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

> [...]
> chcialabym zaskoczyc mojego faceta jakas dobra potrawa, wlasnie kupilam

Pieczony nadziany ziolami, nasmarowany olejem sezamowym

Pieczony nadziany pomaranczami, nasmarowany sosem sojowym i pieprzem

Pieczony nadziany pod skora czosnkiem

Pieczony w kawalkach, panierowany w mace i przyprawach

Smazony na patelni w kawalkach, z cynamonem

Smazony na patelni w kawalkach, duszony w marmoladzie pomaranczowej z czosnkiem

Smazony na patelni, duszony z grzybami, pieprzem i slodka smietanka

Wedzony w woku

Jesli jakis ci sie podoba, daj znac i podam dokladne przepisy

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-11-19 08:22:00

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

> [...]
czosnkiem

> Smazony na patelni, duszony z grzybami, pieprzem i slodka smietanka

Jeszcze można nadziać takim nadzieniem jak do indyka... mniam... ;-))) Mój
wczorajszy obiadek ;-)))
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-19 10:51:49

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania napisala:

> wlasnie kupilam
> kurczaka ale nie mam zadnego pomyslu.

Do środka suszone morele (w kieszenie pod skórą też),
całego kurczaka posmarować dżemem pomarańczowym
z imbirem. Po półgodzinie pieczenia posmarować jeszcze
raz. Robota żadna, a zwykły kurczak robi się "świąteczny".
Najlepiej smakuje z dzikim ryżem.

Krycha

1. Data: 2001-11-19 10:54:10

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisala:

> Wedzony w woku

Ja poprosze tego :-) nawet nie slyszalam dotad o takim
przepisie.

Krycha

1. Data: 2001-11-19 18:23:39

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Ja poprosze tego :-) nawet nie slyszalam dotad o takim
> przepisie.
>
> Krycha

z naszego archiwum (tam jest dalszy ciag dyskusji na temat, jak sie
zawija folie w tym woku: tu masz caly watek)

http://groups.google.com/groups?hl=en&threadm=36041A
A7.EDA11D5F%40vossnet.co.uk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%
3Dkury%2Bwedzone%26hl%3Den%26rnum%3D1%26selm%3D36041
AA7.EDA11D5F%2540vossnet.co.uk

Jezeli masz wok z pokrywa, to mozesz w nim uwedzic kure, nawet w
mieszkaniu, i
sie nie zasmierdzi. Nalezy najpierw polaczyc pasy aluminiowej folii i nia
pokrywke od wewnatrz wylozyc, z duzymi marginesami. Nastepnie sam wok
tez tak
wylozyc. Na dnie ustawic 4 patyczki na krzyz (albo maly krazek z
dziurami). Na
dno wsypac garsc surowego ryzu, lyzke suchych wiorkow herbacianych,
lyzeczke cukru.
Jednego wiekszego kurczaka albo dwa malutkie, nasmarowac olejem
sezamowym i
ulozyc na tych skrzyzowanych patyczkach. Przykryc pokrywa, marginesy z folii
zawinac ciasno, aby nie przepuszczaly. Nakluc igla w 2 miejscach, aby troszke
dymu moglo uciekac, otworzyc okno. Ustawic wok na kuchence i na malym ogniu
wedzic przez conajmniej godzine. Potem otworzyc pokrywe, najlepiej na balkonie,
aby dym ulecial, wyjac kure i "dokonczyc" ja w piecyku, jezeli mieso jest
surowe. Podawac z ryzem i warzywami. Tak mozna tez wedzic rybe, jezeli
sie ma
krazek z drobnej siatki na dno woka. Do mieszanki wedzeniowej mozna dodac
ususzone skorki pomaranczowe lub cytrynowe, suszone jablka, igly i jagody
jalowca, nawet suszone kawalki imbiru.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-11-19 21:08:08

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Nov 2001 10:23:39 -0800, Magdalena Bassett <m...@w...net>
wrote:

> [...]
ciach
>dno wsypac garsc surowego ryzu, lyzke suchych wiorkow herbacianych,
ciach
>Magdalena Bassett
Ja nie robilem kurczaka ta metoda ...jedynie lososia... i herbata
jasminowa dala wysmienite rezultaty...
Art(Gruby)

1. Data: 2001-11-19 22:48:39

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Art(Gruby)" wrote:

> ciach
> ciach
> Ja nie robilem kurczaka ta metoda ...jedynie lososia... i herbata
> jasminowa dala wysmienite rezultaty...
> Art(Gruby)

W tym roku robie wedzonego (czesciowo) indyka na Thanksgiving, w kominie
wedzarniowym w ogrodzie. Jest to taka metrowa szeroka rura z pokrywka i
miska na dnie, gdzie pali sie wegiel drewny. W koncu trzeba troche
poszalec i zrobic cos innego.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-11-19 23:07:57

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Nov 2001 14:48:39 -0800, Magdalena Bassett <m...@w...net>
wrote:

> [...]
>wedzarniowym w ogrodzie. Jest to taka metrowa szeroka rura z pokrywka i
>miska na dnie, gdzie pali sie wegiel drewny. W koncu trzeba troche

Ja wedze kurczaki na wedzarce ogrodowej blanszujac je uprzednio ok 10
-15min
Art(Gruby)

1. Data: 2001-11-20 00:38:39

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Art(Gruby)" wrote:

> Ja wedze kurczaki na wedzarce ogrodowej blanszujac je uprzednio ok 10
> -15min
> Art(Gruby)

Ja wole najpierw podwedzic, potem wysmarowac oliwa i wlozyc do goracego
piekarnika, az "dojda", na jakies 15 minut. Maja wtedy i smak wedzenia i
chrupiaca skorke, a nie sa suche. Ale moze blanszowanie zatrzymuje soki?

Magdalena Bassett

optymalni
lazania :-)
Jakie kleje są bezpieczne do naczyń?