kurczak pieczony - nie!

11. Data: 2006-04-08 18:35:56

Temat: Re: kurczak pieczony - nie!
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

BadeK napisał(a):
> "richo nazca" <n...@n...nospam.com.pl> wrote in message

> No bardzo mnie zaciekawiłeś. Możesz podać krótki przepis? Udało mi się
> wygooglać tylko to (http://mojegotowanie.onet.pl/14246,ksiazka_przepis.
html)

Tak, to to. Ja używam samej kurkumy, ale curry oczywiście też może być.
Z papryką ostrożnie, to nie musi być ostre. Z czasem zrezygnowałem ze
śmietanki, wolę jak sos jest przezroczysty.

Na zimno również jest bardzo smaczny, jeśli nie smaczniejszy ;-)

--
richo

12. Data: 2006-04-08 19:27:24

Od: zbigi <z...@s...motocykle.org> szukaj wiadomości tego autora

Aicha napisał(a):

> Wszyscy Cię jednak uszcześliwiają na siłę pieczonym kurczakiem :]
> Proponuję kurczaka duszonego.

Sluszna koncepcja :)

> Kurczaka należy umyć, poporcjować, można zdjąć skórę (wariant
> dietetyczny), posolić, wrzucić na patelnię z niewielką ilością oleju i
> przykryć pokrywką (najlepiej szklaną). I teraz:
[...]
> I co tam jeszcze fantazja podpowie. Dusić do miękkości.

Moj ulubiony, to kurak duszony z pietruszka i czosnkiem (no i cebulki
troche tez ;))
Po podzieleniu na czesci obtaczamy dziada w mace (lub przyrzadzonej
samemu niby panierce), podsmazamy na ostrym ogniu zeby sie przyrumienil
:) i dopiero wtenczas zmniejszamy ogien i przykrywamy pokrywka uprzednio
dodajac:
obsypac swieza nacia pietruszki (moze byc duuuzo :)), kilka posiekanych
zabkow czosnku i posiekanej cebuli. Oczywiscie dolac troche wody.
Mozna robic na glebokiej patelni z dobra (ciezka) pokrywka ale trzeba
uwazac na przewracanie, lub w "gesiarce" w piekarniku.
Mniam :)

13. Data: 2006-04-08 19:55:42

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbigi" napisał:

> obtaczamy dziada w mace (lub przyrzadzonej samemu niby
> panierce), podsmazamy na ostrym ogniu zeby sie przyrumienil
> :) i dopiero wtenczas zmniejszamy ogien i przykrywamy pokrywka

Mam mieszane uczucia co do przesmażonego tłuszczu z przysmażoną mąką
jako podstawy do dalszej twórczości. W oryginalnym przepisie była mowa
o przekładaniu do garnka po obsmażeniu, ale mi się nie chce.

> obsypac swieza nacia pietruszki (moze byc duuuzo :)),

Brr! Jest takie przysłowie "mąż nie je tego, czego nie lubi żona". Mój
potencjalny kandydat na kandydata nie powinien przepadać za pietruchą
;) A w każdym razie nie podawać mi jej podstępnie w żadnym daniu.
Chociaż wiem, że to afrodyzjak - w takim razie niech sam sobie
zjada;)

Pozdrawiam - Aicha

--
Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

14. Data: 2006-04-08 19:58:42

Od: "Maciej Muran" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "richo nazca" <n...@n...nospam.com.pl> napisał
html)

> Tak, to to.

1 kg kurczaka ( wyluzowane bioderka ) - co to może oznaczać konkretnie?
Mam kilka pomysłów ale po namyśle żaden nie wydaje mi się odpowiedni a
google kieruje na strony z golizną :(

M.

15. Data: 2006-04-08 19:59:01

Od: zbigi <z...@s...motocykle.org> szukaj wiadomości tego autora

Aicha napisał(a):

> Mam mieszane uczucia co do przesmażonego tłuszczu z przysmażoną mąką
> jako podstawy do dalszej twórczości. W oryginalnym przepisie była mowa
> o przekładaniu do garnka po obsmażeniu, ale mi się nie chce.

A ja nie mam mieszanych uczuc :) Dla mnie jest mniam i tela :)

> Brr!

Nawracac Cie nie zamierzam, tym bardziej, ze kandydat ze mnie kiepski :)
Niezdecydowanym jednak podpowiem, ze tak podduszona nac pietruszki
(oczywiscie posiekana :)) Staje sie mieciutka i niezauwazalna.
Nie chrupie :)

> Jest takie przysłowie "mąż nie je tego, czego nie lubi żona". Mój
> potencjalny kandydat na kandydata nie powinien przepadać za pietruchą
> ;) A w każdym razie nie podawać mi jej podstępnie w żadnym daniu.

No... To sie nazywa tolerancja ;)

> Chociaż wiem, że to afrodyzjak - w takim razie niech sam sobie
> zjada;)

A co powiesz na tatara? ;)

16. Data: 2006-04-08 20:31:13

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Muran napisał(a):
> [...]
>

> 1 kg kurczaka ( wyluzowane bioderka ) - co to może oznaczać konkretnie?
> Mam kilka pomysłów ale po namyśle żaden nie wydaje mi się odpowiedni a

Pewnie chodzi o same nóżki :)

--
richo

17. Data: 2006-04-08 20:53:03

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbigi" napisał:

> tak podduszona nac pietruszki (oczywiscie posiekana :)) Staje
> sie mieciutka i niezauwazalna. Nie chrupie :)

To już z dwojga złego wolałabym gałązkę fryzowanej. Byle bez ogonków
:)

> A co powiesz na tatara? ;)

Zamknę oczy i... zjem. Oczywiście z żółteczkiem :) A lufa będzie? ;)

Pozdrawiam - Aicha

18. Data: 2006-04-08 21:30:44

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

richo nazca napi

> Pewnie chodzi o same nóżki :)

Znaczy się udka!

--
richo

19. Data: 2006-04-09 00:32:02

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

richo nazca wystukał:

> richo nazca napi

> Znaczy się udka!

A "wyluzowane" to pewnie bez kości.

Jo'Asia

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
--<()> -< joasia @ hell . pl >--< http://members.chello.pl/s.sokol/ >-

20. Data: 2006-04-09 00:43:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

html)

> Pewnie chodzi o same nóżki :)

Dokładnie o udka obcięte "po korpusie" i trzeba wyłamać ztawy biodrowe, a by
oddzielić udko od korpusu.

Rafaello ze śmietan-fix
Robie pikle i...
[pyt]garnki serii IKEA 365+