kurczak w potrawce - pomocy !!

1. Data: 2003-12-28 12:33:33

Temat: kurczak w potrawce - pomocy !!
Od: "USER" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze Wszystkim.

Mam pod opieka male dziecko i sek w tym, ze nie wiem co mu przyrzadzic na
obiad. Myslalem o kurczaku w potrawce takiego jak czesto podaja na
stolowkach i w szkolach. Czy moze Ktos z Was mnie wspomoc.
Nie piszcie prosze zebym szukal w googlach bo nie mam na to czasu.
Pomozcie prosze to pilne
Pozdrawiam serdecznie
Piotr

1. Data: 2003-12-28 13:19:30

Temat: Re: kurczak w potrawce - pomocy !!
Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "USER" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> obiad. Myslalem o kurczaku w potrawce takiego jak czesto podaja na
> stolowkach i w szkolach.

Obsmaż kurczaka na oliwie na rumiano.Dołóż posiekana cebulkę, starta na
grubych oczkach marchew, pietruszkę seler - w sumie ok.szklanki
warzyw.Ważne - upewniej się, czy dziecko wszystko jada, żeby ci później nie
pluło selerem na przykład. Po obsmażeniu warzyw wrzuć kostkę rosołową, lekko
dosyp pieprzu i podlej wodą. Możesz dodać łyzke, dwie masła. Teraz wszystko
musi udusic się na mięciutko. Jeśli będzie za rzadkie możesz zagęścić słodka
śmietanką 36%, albo łyżka/dwie mąki rozmieszane z zimna woda ze szczyptą
soli - do tego łyżka gorącego sosu, zamieszać i do garnka.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-12-28 17:42:24

Od: b...@i...com.pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

From: "Cherokee" c...@t...skasujCalyTenNapis.pl

Prosze Szanownego Usera.. dziecko dziecku nierowne, szczegolnie, jesli
chodzi o roznice wiekowe malych dzieci.

A co do ponizszego przepisu:
na pewno nie jest to kurczak w potrawce.

Kurczak w potrawce to ugotowane mieso kury lub kurczaka, wyjete po prostu z
rosolu, obrane z kosci, rozdrobnione.
Sos do takiego miesa, to:
biala zasmazka rozprowadzona PRAWDZIWYM!!!! rosolem obficie doprawiona
pokrojonym swiezym zielonym koperkiem i dobra smietana. Ewentualnie
oczywiscie dodajemuy sol i b. niewielka ilosc pieprzu. do tego wkladamy
rozdrobnione wczesniej mieso, doprowadzamy do stanu wrzenia.
Podajemy z kladizonymi kluseczkami lub ziemniakami puree, oczywiscie moze
byc takze ryz [chyba nawet na pierwszym miejscu].

| pozdr
| cherokee

Czy ja moge bezpiecznie polozyc glowe pod topor?
Cherokee.. nie masz dzieci???
Pozdrowka serdeczne :-)
Barbara

1. Data: 2003-12-28 18:11:07

Od: "USER" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry wieczor.
Dziekuje Wam za cenne wskazowki.
Co prawda musialem sobie jakos poradzic rozpytujac sasiadow, bo dziecie
chcialo jesc (dziecie w wieku 2,5 roku).

A odnosnie tego drugiego sposobu tzn. z biala zasmazka to jak to dokladnie
ma wygladac (tzn. mniej wiecej jakie proporcje i skladniki)

Dziekuje raz jeszcze.
Pozdrawiam

.

1. Data: 2003-12-29 00:34:30

Od: b...@i...com.pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

From: "USER" t...@i...pl

| dziecie chcialo jesc (dziecie w wieku 2,5 roku).

noooo.. takie dziecie to powinno jesc lekkostrawnie..
ale jak to sie stalo, ze dziecie zostalo pod Twoja opieka 'bez instrukcji
obslugi'????
Cosik mi sie widzi, zes Acan niedzielnym tatusiem????
Wazne, ze dziecie z glodu nie umarlo..

A tak w ogole, to takie male dziecie musi jesc kilka razy dziennie, a nie
raz do syta :-)

| A odnosnie tego drugiego sposobu tzn. z biala zasmazka to jak to
| dokladnie ma wygladac (tzn. mniej wiecej jakie proporcje i skladniki)

Na patelni topisz maslo [czubata lyzke], lub dajesz co najmniej dwie lyzki
oleju rzepakowego.
Po rozgrzaniu wsypujesz czubata lyzke maki i mieszasz do rozprowadzenia
grudek..
temperatura tej mikstury nie moze byc wysoka, bo.. jak mowie.. to ma byc
biala zasmazka.. a nie rumiana... [ta ostatnia sluzy do ciemnych sosow].

Nastepnie dolewasz po troszeczku rosolu i dalej mieszasz...
tworzy sie cos w rodzaju sredniogestego budyniu, czyli takiego, jakbys nieco
przedobrzyl z iloscia mleka...

Probujesz.. czy jest dosc slony ten sos.. bowiem.. dodajesz make.. w razie
czego, nalezy dosolic..

co do koperku... daje sie go na sam koniec, drobno pokrojony...
suszony nie za bardzo sie nadaje, bowiem zmienia smak potrawy...

Jeszcze jakies pytania?
Jak trzeba, to jeszcze dopowiem...
Smacznego :-)
Barbara

1. Data: 2003-12-29 10:51:40

Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
.
> Czy ja moge bezpiecznie polozyc glowe pod topor?
> Cherokee.. nie masz dzieci???

A co to ma do rzeczy? Bo istotnie, jeszcze nie mam, ale jako dziecko jadłam
wszystko.
Przepis miał być szybki, a nie wyobrażam sobie zmuszania USERa do
trzygodzinnego warzenia rosołu celem podlania potrawki.
A takie mieso z rosołu - błee, większość dzieci na to patrzeć nie chce. A
takie podsmażone ładnie się rozgotowuje, a pozostaje w całości.
Ja tak robię potrawkę, ale co grupowicz, to przepis.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-12-29 11:52:16

Od: "AJA" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A moje w lutym skonczy 2 latka.

> noooo.. takie dziecie to powinno jesc lekkostrawnie..
Je wszystko co my jemy. Co to znacyzlekkostrawne. A gdzie miesko? Niech
idzie w slady przodkow i smakuje sie w miesach a nie jarzynach. Fuj jak
ja nie lubie zup jarzynowych :))

> ale jak to sie stalo, ze dziecie zostalo pod Twoja opieka 'bez instrukcji
> obslugi'????
Chech a co to ojcowie to nie potrafia sobie dac rady z maluszkiem? Ja sobie
bynajmniej daje rade. A nawet czasem moj bobas wcina razem ze mna placki
ziemniaczane.

> Cosik mi sie widzi, zes Acan niedzielnym tatusiem????
> Wazne, ze dziecie z glodu nie umarlo..
U mnie bobas czasem jak trafi to i wyschenity chleb dla kur wyje :)) lubi
sobie pogrysc.

> A tak w ogole, to takie male dziecie musi jesc kilka razy dziennie, a nie
> raz do syta :-)
Najgorsze ze smakuje mu piwo.. Jak sie do pustej puszki dorwie to nie
idzie odciagnac: )

A co do potrawki to nie wiem jak sie to robilo ale jak babcia zrobila to
bylo tylko paluszki lizac. Ech teraz to nawet tego nie jadam. Zona nie chce
tego robic a ja czasu ostatnio nie mam. Szoarme chcialem zrobic i nie ma
kiedy.

pozdrawiam
AJA

1. Data: 2003-12-29 11:54:02

Od: "AJA" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepis miał być szybki, a nie wyobrażam sobie zmuszania USERa do
> trzygodzinnego warzenia rosołu celem podlania potrawki.
> A takie mieso z rosołu - błee, większość dzieci na to patrzeć nie chce.
A ja lubilem jesc nawet biale miesko z rosolu. Jako ze w domu sie nie
przelewalo :)

AJA

1. Data: 2003-12-29 13:24:07

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:bsp0vr$vmt$1@absinth.dialog.net.pl...

> A co to ma do rzeczy?

Ma o tyle, ze to, na co podałaś przepis, nie jest potrawką z kurczaka :)
Potrawka z kurczaka, to właśnie gotowane, pokrojone mięso z kurczaka, do
tego sos (mąka przesmażona z masłem plus wywar z gotowania mięsa) i ew.
warzywa typu koper, marchewka, groszek.
Ja dodaję jeszcze kukurydzę z puszki (ale ja mam już większe dzieci) i
doprawiam to białym pieprzem, czarnym pieprzem i vegetą.

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Tak czy inaczej żeń się: jeśli znajdziesz dobrą żonę,
będziesz szczęśliwy, jeśli złą - zostaniesz filozofem

1. Data: 2003-12-29 15:13:01

Od: "melchior zwany dżdżownicą" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości

> A co to ma do rzeczy? Bo istotnie, jeszcze nie mam, ale jako dziecko
Bo jak się ma dzieci, to się wie, że nie wszystko jest dla dzieci. To, że Ty
jadałaś "wszystko" - ciekawe co to znaczy? - to wiesz, że najlepiej smakował
Ci schabowy z kapustą w 3 miesiącu życia.
m.

pomarańcza
ObżaRSTWO
ile zelatyny?