kurki

1. Data: 2002-06-19 13:39:28

Temat: kurki
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno już są. Jutro jadę na Kaszuby. Gdzie tego cholerstwa szukać, zeby
potem sobie usmażyć i zjeść ze smakiem?? Bo moje umiejętnośći grzybiarskie
kończą się zazwyczaj przy drodze :(((
Czy sa jakies miejsca blisko Sulęczyna, gdzie można iść i znaleźć trochę
kurek?? Gdzie one lubią rosnąć? Na piaseczku pod mchem? Ratunku!! Tak lubię
kurki i nie rozumiem, dlaczego miejscowi łażą z całymi wiaderkami grzybków a
ja znajduję tylko jakieś marne ochłapki :(((

wkn

1. Data: 2002-06-19 14:51:03

Temat: Re: kurki
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> Podobno ju? s?. Jutro jade^ na Kaszuby. Gdzie tego cholerstwa szuka?, zeby
> potem sobie usma?y? i zje?? ze smakiem?? Bo moje umieje^tno??i grzybiarskie
> kon~cz? sie^ zazwyczaj przy drodze :(((

le ci zazdroszcze

choćby tą dróżką letnią się przejść...
pocieszające jest, że kurki rosną koloniami, także jak wypatrzysz
jedną - to zaraz się okaże że tam jest całą rodzina...aaaach...
już je widzę w wyobraźni, jak się wychylają z ciemnozielonego mchu...

miłego spaceru
ewa

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-06-19 15:07:20

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:
> Podobno już są.

U nas mozna kupic kurki z Bulgarii za 8 euro/kg. Dla mnie to za drogo
wiec sobie przynajmniej powachalem :-)

ALe juz niedlugo stanieja - i wtedy na maselku, z cebulka...
:-P""

Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences
Technische Universitaet Berlin

1. Data: 2002-06-19 15:59:06

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Jun 2002 16:51:03 +0200, dawnakuchnia
<d...@p...onet.pl> wrote:

>le ci zazdroszcze
>
>cho?by t? dró?k? letni? si? przej??...
>pocieszaj?ce jest, ?e kurki rosn? koloniami, tak?e jak wypatrzysz
>jedn? - to zaraz si? oka?e ?e tam jest ca?? rodzina...aaaach...
>ju? je widz? w wyobra?ni, jak si? wychylaj? z ciemnozielonego mchu...
>
>mi?ego spaceru
>ewa

i troche piaseczku... wyobraznia i wspomnienia mi ruszyly...

Trysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-19 19:15:38

Od: "Pararobert" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W okolicach Słupska są już kurki!
Jak czytałem w innych postach - nie są po 8 EUR tylko po schyleniu się nad
nimi...
Ewentualnie po zatrzymaniu się przy stojących przy drodze na trasie Gdańsk -
Szczecin.
Ponieważ nigdy się nie zatrzymuję a do Sulęczyna mam za daleko wię podpowiem
tylko, że wczoraj jadłem.

Kurki po bełchatowsku. (wg przepisu mojego ojca)

W roli tytułowej:
Kurki (dużo)

W pozostałych rolach:
-4 jajka
-szklanka śmietany
-1 cebula
-sól i pieprz (najlepiej biały)
-zielona pietruszka
-kieliszek białego wina stołowego gronowego

Scenariusz
Kurki po oczyszczeniu i umyciu wrzucamy na roztopione masełko (tak, by już
się mocno spieniło), i podsmażamy tak długo, aż cała woda wyparuje (na
początku duszenie a później zdejmujemy z głębokiej patelni przykrywkę),
dodajemy jajek i szybko bełtamy, solimy i pieprzymy, dolewamy wina i po
minucie dodajemy śmietanę. Mieszając czekamy, aż śmietana zgęstnieje (można
jeszcze zagęścić dodatkowo surowym żółtkiem). Szybko zdejmujemy z ognia,
podając posypane zieloną pietruszką z białym winem i białym pieczywem lub
grzankami tostowymi z czosnkiem i oliwą.

Pararobert pośliniony

1. Data: 2002-06-19 19:39:43

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pararobert wrote:

> [...]

> podając posypane zieloną pietruszką z białym winem i białym pieczywem lub
> grzankami tostowymi z czosnkiem i oliwą.

SADYSTA!!!

1. Data: 2002-06-19 20:12:49

Od: "Pararobert" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pararobert" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
<CIACH>
> aż cała woda wyparuje (na
> początku duszenie a później zdejmujemy z głębokiej patelni przykrywkę),
> dodajemy jajek i szybko bełtamy, solimy i pieprzymy, dolewamy wina i po
Nie wiem jak to się stało, chyba przez te posty o cebuli... Przed dodaniem
jajek, a po odparowaniu wody z grzybów, dodajemy drobno pokrojoną cebulę i
po zrumienieniu jej dodajemy jajka, itd.

Pararobert poprawiony

Ciastaka
angielojezyczne przepisy - miary
Test [nie czytać]