Re: kurwa mac

Data: 2007-06-15 19:22:50
Temat: Re: kurwa mac
Od: Adam <a...@t...pl>

Fri, 15 Jun 2007 16:04:45 +0200, na pl.sci.medycyna, Dominik napisał(a):

> Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

[...]
> czyli sugerujesz, że praca na dwa etaty sprawia mi orgiastyczną przyjemnośc
> a nieprzespane noce na dyżurach (nie liczonych do czasu pracy) to dla mnie
> wspaniała przygoda, [...]
>
> chcę pracowac na JEDNYM etacie i z tego etatu móc utrzymać rodzinę nie będąc
> ZMUSZONYM do tyrania w dodatkowych zajeciach po to tylko aby opłacić
> rachunki i przeżyć do pierwszego

Człowieku, przestań, bo przykro słuchać. Z jednego etatu, wcale nie
lepiej płatnego, niż lekarski, musi przeżyć i żyje niejeden człowiek o
bardzo podobnym żołądku, co lekarz, z rodziną do utrzymania, potrzebą
mieszkania, ubierania się itd. Wiesz, ile zarabia nauczyciel? Wiesz, że
też musi się dokształcać? Tyle że on nie ma możliwości pracy na kilku
etatach, bo po godzinach w szkole drugie tyle musi spędzić po południu
na przygotowywaniu się, sprawdzaniu zeszytów itd.
Powołujecie się na lata kształcenia - taki np. muzyk z filharmonii ma za
sobą, poza zwykłą edukacją - 6 lat SM I stopnia, 6 lat II st., 5 lat
studiów i codziennie kilka godzin ćwiczeń w domu, nie licząc prób.
Zgadnij, ile zarabia. Że odpowiedzialność za życie ludzkie? A jak to
jest z jej egzekwowaniem przez sądy lekarskie?
Macie jakieś wyjątkowe przeświadczenie o elitarności zawodu,
niespotykanym wykształceniu i intelekcie i prawie do "godności" życia za
min. 5 kpln. Większa część społeczeństwa żyje niegodnie, bo poniżej tej
kwoty, a wy domagacie się, by jeszcze bardziej niegodnie żyli, bo jeśli
wam trzeba dać, to przecież z budżetu tych "niegodnych". Zobaczcie, ile
wynosi średnia płaca w Polsce. Zachodnich zarobków można się domagać w
krajach Zachodu.
Wracając do meritum - nie wierzę, że nawet zarabiając 5000 na jednym
etacie i mając możliwość pracy dodatkowo na drugim nikt się na to nie
skusi - w końcu tak było przedtem, to i będzie, skoro w ten sposób da
się w dwójnasub godnie żyć.

Przepraszam, uniosłem się.

Adam