kwas chlebowy - napoj

1. Data: 2006-06-26 07:59:37

Temat: kwas chlebowy - napoj
Od: "onet.pl" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie w Krakowie mozna kupic napoj kwas chlebowy
az

2. Data: 2006-06-26 08:33:11

Temat: Re: kwas chlebowy - napoj
Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

onet.pl napisał(a):
> Gdzie w Krakowie mozna kupic napoj kwas chlebowy

We Wrocławiu jak jadziemy na zakupy z Opola to zawsze kupowaliśmy
kwas chlebowy w Auchan.
Jednak nie umywa się on do tego jaki piliśmy w Odessie z ulicznej
beczki na kółkach, ten co kupujemy w Polsce zawsze rozrabiam z woda
mineralna (gazowaną), wtedy ma podobny smak do tego
ukraińskiego.Ukraiński najlepszy Monastyrski.

Janusz.

3. Data: 2006-06-26 10:43:13

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

onet.pl napisał(a):
> Gdzie w Krakowie mozna kupic napoj kwas chlebowy

Np. przy Krupniczej w sklepie "U Wojtka", jest to polskiej produkcji
"kwas chlebowy", a więc nie umywa się do prawdziwego.

Prawdziwy możesz kupić po zbójeckich cenach u pana, który sprzedaje
swojskie jedzenie przy drodze z Ojcowa do Pieskowej Skały, tuz przed
skrzyżowaniem z wąską drogą do Woli Kalinowaskiej. Jadąc od Ojcowa po
lewej stronie zobaczysz ławy z jedzeniem (bardzo dobrym), wielkie bochny
chleba, oryginalny kwas tez tam jest. Niewielka szklanka 4 zł.
--
pa, BBjk

4. Data: 2006-06-26 11:10:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"onet.pl" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Gdzie w Krakowie mozna kupic napoj kwas chlebowy
> az

A zrobić nie łaska? To takie proste, jak gotowanie ziemniaków.

5. Data: 2006-06-26 11:11:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BasiaBjk" <b...@Q...pl> wrote in message

> [...]
> lewej stronie zobaczysz ławy z jedzeniem (bardzo dobrym), wielkie bochny
> chleba, oryginalny kwas tez tam jest. Niewielka szklanka 4 zł.

Złoty geszeft, czy on aby nie z NASZYCH?

6. Data: 2006-08-28 02:20:12

Od: "sagsurfer" <s...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "onet.pl" <a...@p...onet.pl> wrote in message
>
> A zrobić nie łaska? To takie proste, jak gotowanie ziemniaków.
A wiec jak sie robi taki kwas , czy moze ktos podac to na grupe?

7. Data: 2006-08-28 04:00:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"sagsurfer" <s...@o...net> wrote in message

> "Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> A wiec jak sie robi taki kwas , czy moze ktos podac to na grupe?

Bardzo prosto - robi się suchary z chleba razowego żytniego lekko rumieniąc
(nie przypalić!!!) w piekarniku, następnie bierze się duży garnek i te
suchary rozgotowywuje okolo 2,5 kg chleba w 10 l wody. Ochłodzić. Przecedza
się (po połowie dnia stania) przez szmatkę i do tego dodaje się cukier
(około 0,5 kg), drożdże (paczka), około 5 dag liści mięty. Daje się temu
zafermentować (druga połowa dnia) i rozlewa się w butelki PET, ale do
mniejszych niż 1 litr (duże ciśnienie), dodając po dwie trzy rodzynki do
każdej butelki i dobrze zakręca - wynosi się do zimnej piwnicy. Po
dwu-trzech dniach można pić.

8. Data: 2006-08-28 14:18:43

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Aug 2006 06:00:08 +0200, "Panslavista" <p...@w...pl>
wrote:

> [...]
>mniejszych niż 1 litr (duże ciśnienie), dodając po dwie trzy rodzynki do
>każdej butelki i dobrze zakręca - wynosi się do zimnej piwnicy. Po

A mozesz mi wyjasnic po co te rodzunki (przypominam - w przepisie
podales ze dodaje sie wczesniej drozdze...)

--
Darek

9. Data: 2006-08-28 14:26:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz K. Ladziak" <l...@w...pdi.net> wrote in message

W butelce dodają smaku i aromatu.

10. Data: 2006-08-28 14:40:32

Od: "radzio" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Dariusz K. Ladziak" <l...@w...pdi.net> wrote in message
>
> W butelce dodają smaku i aromatu.
terefere
rodzynki to cukier
radzio

Czereśnie
Zielona herbata - gdzie kupic w Warszawie
Domowa maszynka do popcornu.
Naczynia do zapiekania
NA DZISIAJ