kwitnące długo kerzewy - jakie?

11. Data: 2011-03-22 12:59:37

Temat: Re: kwitnące długo kerzewy - jakie?
Od: kryluta <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-19 17:38, lamia pisze:
> jakie 'krzaki' długo ładnie kwitną? i "same o siebie dbają" (tzn nie
> wymagają zawiłych zabiegów ogrodniczych)
>
> znalazłam takie coś:
> http://www.swistak.pl/a13781108,NAJDLUZEJ-KWITNACY-K
RZEW-SWIATA-KWITNIE120-DNI.html

> jednak chodzi o coś, co można kupić młode (=niedrogo!) i urośnie w ciągu
> kilku lat na tyle by były efekty.

Ketmia niby fajna, ale kwitnie dopiero w sierpniu, kwiaty są
tzw.jednoniówki, w deszczu, są brzydkie, a taki krzew jak na zdjęciu
, to po kilku latach urośnie, tez posiadam, ale jestem w miarę
zachwycona. polecam nadal pięciorniki, krzewy wytrzymałe na wszystko.

12. Data: 2011-03-22 12:59:51

Od: kryluta <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

13. Data: 2011-03-22 13:31:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Mar 2011 13:53:16 +0100, kryluta napisał(a):

RZEW-SWIATA-KWITNIE120-DNI.html

> Ja podpowiadam pięciorniki, które szybko rosną,szczególnie białe, łatwo
> rozmnożyć z gałązki, kwitnie do listopada , no a cena od 5-do8 zł,mam
> kilka i ciągle je rozmanażam. pozdrawiam

Popieram, jestem zauroczona pięciornikami. Co prawda mam tylko jeden - ale
jest cudny, odmiana płożąca o srebrzystych liściach i złotobiałych
kwiatach, posadzona w podwyższonym kwietniku - kwitnie az do mrozów, piekną
kaskadą.

14. Data: 2011-03-22 19:29:46

Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kryluta" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.

Ja podpowiadam pięciorniki, które szybko rosną,szczególnie białe, łatwo
rozmnożyć z gałązki, kwitnie do listopada , no a cena od 5-do8 zł,mam
kilka i ciągle je rozmanażam. pozdrawiam

Pięciorniki są piękne. Mam ich dziewięć. Problem jest tylko taki, że białe
są bez problemów. Żółte rosną słabiej, śnieg je łamie, słabiej kwitną ...
ale jeszcze da się wytrzymać Czerwone natomiast to tragedia. Nie rosną,
kwitną okazjonalnie, usychają bez powodu. Chciałem zrobić patriotyczny układ
z białych i czerwonych pięciorników, po trzech latach białe mają ponad pół
metra a czerwone może 15 cm. Czy ktoś może wie o co tu chodzi. Rosną w tym
samym miejscu.

Antoni Broniak

15. Data: 2011-03-23 15:29:15

Od: kryluta <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-22 20:29, Antoni.Broniak pisze:
> [...]
> metra a czerwone może 15 cm. Czy ktoś może wie o co tu chodzi. Rosną w tym

Faktycznie, czerwone są niższe od białych, dlatego nie wyszła
kompozycja patriotyczna. Ale ja problemów nie mam z nimi wogole, są
porozmieszczane po całej działce. Ale na zimę wszystkie przycinam .1/3,
a wiosną i latem każdemu daję "czadu" po łyżeczce,z dwóch stron-
polimagu lub polifoski.Rosną jak szalone- białe, żółte, pomarańczowe.
czerwone również .
życzę powodzenia

16. Data: 2011-04-03 09:33:12

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

na zdjeciach nie wyglądają nie wiadomo jak wyjątkowo te pięciorniki - no
'ładne kwiatki' :)
ale polegam na doświadczeniu że warto. Dzięki

- sadzić z sadzonki ?
- do kiedy sadzić ?

krzewy - do kiedy sadzenie
podpowiedzi
powojnik
czosnek - sadzenie
Pielęgnowanie i leczenie drzew starszych