lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną (?)

11. Data: 2009-10-20 17:18:58

Temat: Re: lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną (?)
Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann pisze:
> w czym właściwie tkwi lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną?
> - zużycie energii..?

Sledze z zainteresowaniem wątek i chcialby dopytac: czy jest sens
kupic tego typu tandete:

http://www.allegro.pl/item790235609_promocja_nowa_pl
yta_indukcyjna_pg100_hcm_garnek.html

zanim wyda sie duze pieniadze? Na czym polega różnica?
Pomijam liczbe palników. Zakup do domu letniskowego.
Żona boi sie gazu.

pozdro
--
A S

12. Data: 2009-10-20 17:59:25

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
yta_indukcyjna_pg100_hcm_garnek.html

> zanim wyda sie duze pieniadze? Na czym polega różnica?
> Pomijam liczbe palników. Zakup do domu letniskowego.

Mam taką właśnie płytkę od ub. roku. Działa u mnie jako dodatkowa
(uzupełnienie) kuchni gazowej, lub zastępczo, gdy gaz czasowo wyłączony.
Pracuje bez zarzutu. Nie piszczy, nie zgrzyta. Bardzo stabilna. Wykonuje
wszystko, co podane w opisie. Wyświetlacz czytelny. Wygląd w rzeczywistości
ładniejszy niż na obrazkach ;). Załączony garnek dosyć kiepski jakościowo
(jak najtańsze garnki z marketów), ma cienkie dno, słabe plastikowe uchwyty
i kształtem trochę przypomina wok. Nie był używany. Korzystam z innych
garnków, przeznaczonych do indukcji i powszechnie dostępnych, ale też nie
najdroższych. Instrukcja dokładna, gwarancja door-to-door, producent solidny
(znajomi kupili również ich kuchenki i są zadowoleni).
JBP

13. Data: 2009-10-20 18:01:48

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej S. wrote:

> Sledze z zainteresowaniem wątek i chcialby dopytac: czy jest sens
> kupic tego typu tandete:
>
> http://www.allegro.pl/item790235609_promocja_nowa_pl
yta_indukcyjna_pg100_hcm_garnek.html

hm...

za tę cenę to można zwykle kupić dobry garnek a tu jeszcze dostajesz
kuchenkę indukcyjną.

wniosek każdy z elementów jest koszmarnie tandetny

no bez kontroli to bym tego nie zostawił :)

14. Data: 2009-10-20 18:12:35

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> za tę cenę to można zwykle kupić dobry garnek a tu jeszcze dostajesz
> kuchenkę indukcyjną.
>
> wniosek każdy z elementów jest koszmarnie tandetny
> no bez kontroli to bym tego nie zostawił :)

Cena była dużo wyższa w ubiegłym roku i w I-szej połowie tego roku. Od lata
stopniowo obniżają ceny. Na ich www było info, że produkują inwalidzi. Może
chcą utrzymać zatrudnienie? Nie wiem, nie chcę gdybać.

BTW - różne gulasze, itp. same się gotują, nie trzeba pilnować. Mimo
kręcących się w pobliżu zwierząt domowych, zwabionych zapachem ;)
JBP

15. Data: 2009-10-20 20:40:01

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Oct 2009 17:20:17 +0200, Boombastic napisał(a):
> Mam te garnki i używam ich na płycie Boscha. Jedyny dźwięk jaki wydają to
> cichuteńkie bzyczenie jak daję wysoką moc. W normalnej eksploatacji nic nie
> słychać. U ciebie to nie wina garnków tylko płyty.

Cóż, widocznie złą płytę kupiłem :) Taki to już los gdy nie ma się żywcem
kogo zapytać... Następną kupię lepszą ;)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

16. Data: 2009-11-04 09:14:19

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

yta_indukcyjna_pg100_hcm_garnek.html

> wniosek każdy z elementów jest koszmarnie tandetny
> no bez kontroli to bym tego nie zostawił :)

- w kontekście bezpieczeństwa ( w sensie czy ufasz że sie nie zafajczy coś,
czy na pewno wyłączy - tego ci nikt rozsądny nie doradzi)
- w kontekście wykonania - ja używałam podobnej tylko bardziej badziewiastej
(Alaska, pół tej ceny) i wszystko zawsze grało (z wyjątkiem jednym - użycia
rzekomo żeliwnej patelni - error na kuchence i trzeba było jej prąd zabrać
żeby ją wyłączyć). Więc przede wszystkim naczynia które indukują, a nie z
odzysku. Ja bym na działkę jaknajbardziej brała.

17. Data: 2009-11-04 09:25:11

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Oct 18, 4:03 pm, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
> Nie tylko - choć oszczędności są też istotne. Kuchnia indukcyjna ma to do
> siebie, że dno garnka robi się gorące w momemcie uruchomienia kuchenki
> i przestaje grzać w momencie gdy wyłączysz grzanie - czyli mniej więcej

rozumiem że energia ona jest pobierana od momentu włączenia i idzie od razu
na gar a nie na elementy kuchenki i taktoż nie zużywa tego nadmiaru co
ceramika, a jednak chciałabym uzyskać jawne potwierdzenie, że suma sumarum
zużyję tej energii naprawdę mniej z racji na samą pracę (czyli czy wydajność
samej technologii jest porównywalna lub lepsza od takiego zwykęgo
wydzielania ciepła (innemi sołwy, ilość pobranej energii z sieci potrzebnej
do grzania danej ilości np. wody nie jest większa od tej pobranej przez
ceramiczną, w sumie)

To tak żeby idea nie wygrywała z prozą rzeczywstości, proszę o
potwierdzenie, jak kto w mocy takiego udzielić.

Acha
- jakie są wymagania odnośnie isntalacji elektrycznej dla indukcji?

18. Data: 2009-11-04 16:55:18

Od: "tpsa" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To tak żeby idea nie wygrywała z prozą rzeczywstości, proszę o
> potwierdzenie, jak kto w mocy takiego udzielić.
> Acha
> - jakie są wymagania odnośnie isntalacji elektrycznej dla indukcji?

Właściwie już sobie potwierdziłaś. Fizyka - zakres dziś chyba gimnazjum.
Wymagania w zależności od mocy kuchenki.

19. Data: 2009-11-05 09:19:21

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - w kontekście bezpieczeństwa ( w sensie czy ufasz że sie nie zafajczy coś,
> czy na pewno wyłączy - tego ci nikt rozsądny nie doradzi)

O wiele bezpieczniejsza jest indukcja, nie ma tutaj elementów
grzejnych jak w zwykłej kuchence które mogą zacząć się palić - poza
tym jest zabezpieczenie temperaturowe bardzo ważne - nie przekroczy
temp grzania powyżej chyba 240 stopni.
Zostaw gar na indukcji na maximum włączony aż wszystko się wygotuje -
indukcja się wyłączy.
A na ceramice ?? Wszystko wyschnie a gar się spali, albo coś w
pobliżu jeżeli będzie łatwopalne.

> [...]
> rzekomo żeliwnej patelni - error na kuchence i trzeba było jej prąd zabrać

Też codziennie używam alaskę.
I to właśnie to zabezpieczenie temperaturowe ci się włączyło - ja też
mam żeliwną patelnię i lubię podpiec mięsko - na niej najczęściej są
błędy - gdyż palę to na najwyższym 10 stopniu.

20. Data: 2009-11-05 09:25:48

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Lis, 10:25, "yapann" <y...@o...pl> wrote:
> [...]
> To tak żeby idea nie wygrywała z prozą rzeczywstości, proszę o
> potwierdzenie, jak kto w mocy takiego udzielić.

W poprzednim roku był wątek odnośnie zużycia energii ceramika, gaz,
indukcja.
Z pomiarów i doświadczeń wielu forumowiczów wynika że - gaz jest
najtańszy.
Natomiast jeżeli chodzi o zasilanie prądem, to najbardziej oszczędny
jest zwykły czajnik, porównywalną ilość energii zużywa właśnie
indukcja najmniej strat jest przy grzaniu na niej.
Jeżeli nie wierzysz poszperaj w archiwum.
Dodatkowo indukcja jest dużo bezpieczniejsza niż ceramika czy zwykłe
fajerki z giętej grzałki.

półki z płyt gipsowo-kartonowych
Materac - spręzyny czy pianka wysokoelastyczna?
konstrukcynie (wbitka w ścianę z bloczków)
Piekarnik - pytanie do osób co mało gotuje.
odkurzacze samosprzatajace