półki z płyt gipsowo-kartonowych

1. Data: 2009-10-18 13:18:06

Temat: półki z płyt gipsowo-kartonowych
Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś widzialem na necie super poradnik: "jak zbudować półki z płyt
gipsowo-kartonowych".
Była tam fajnie opisane jak tworzyc takie półki, zarówno do wnęk jak i
do rogów pokoju, a także mocne półki mocowane tylko z tyłu.
Ma ktoś może namiar na taki poradnik ?
Nie musi to być super dokladny opis ale fajnie jakby było pare
rysunkow albo fotek instruktażowych. Mam teraz troche czasu
popoludniami i chcialbym zmienic troche pokoj przed malowaniem.

2. Data: 2009-10-25 11:38:11

Temat: Re: półki z płyt gipsowo-kartonowych
Od: "Witek" <q...@p...nospam..onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...
[...]

Hej,

Właśnie skończyłem taką robotę (tzn. jeszcze 1 raz musze pomalować). W sieci
znalazłem tyko to:

http://czterykaty.pl/czterykaty/5,57581,2754574,Polk
i_we_wnece.html?i=0 oraz

http://forum.muratordom.pl/polki-z-plyty-kartonowo-g
ipsowej,t74340.htm.

Robiłem opierając się na inforacjach tu zawartych i jakoś wyszło.

W razie co, pisz to będę się starał pomóc, również dokumentcją foto niewiele
tego, ale coś jest)

pzdr

wp

3. Data: 2009-10-25 20:20:40

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witek wrote:
> http://forum.muratordom.pl/polki-z-plyty-kartonowo-g
ipsowej,t74340.htm.
Wg tego przepisu radze nie robic bo to konstrukcja jakiegos niedzielnego
majsterkowicza ;)
Bledy jakie widze na pierwszy rzut oka to:
* gorne profile nie opieraja sie na pionowych, o ile w przypadku tego
tylniego to nie jest problem bo mocujemy go takze do sciany to ten
przedni to chyba jakis zart. Rozwiazaniem jest tak zamocowac gorne
profile zeby lezaly na tych pionowych.
* za malo poprzeczek na polkach, przy tych jakis 40 cm szerokosci mysle
ze sie wygnie na srodku za jakis czas. Przy tych jakis 80 cm dlugosci
dalbym minimum 3 poprzeczki.
Ogolna zasada jest taka zeby plyta GK jak najmniej pracowala.
Przykrecasz plyte do konstrukcji ktora juz jest stabilna a nie
stabilizujesz ja plyta.

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

4. Data: 2009-10-25 21:45:53

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

oprocz wneki chcialbym tez zrobic jedną półkę która bedzie na otwartej
scianie i jeden bok bedzie zaczynal sie od rogu sciany, czyli bok
bedzie przykrecony do sciany a drugi koniec (półka okolo 1m dlugosci)
bedzie sie konczyl "w powietrzu" i zastanawiam sie czy to wytrzyma bo
mocowanie na tym drugim koncu bedzie tylko z tyłu półki. Ewentualnie
myslalem o jakims uchwycie typu "L" ktory ukryje w scianie pod warstwą
gipsu ponizej półki.

5. Data: 2009-10-26 19:39:48

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamut wrote:
> bedzie sie konczyl "w powietrzu" i zastanawiam sie czy to wytrzyma bo
> mocowanie na tym drugim koncu bedzie tylko z tyłu półki. Ewentualnie
Zalezy od obciazenia.
Ja bym przykrecil trojkatna kratownice zrobione z paskow grubej blachy
(w ostatecznosci odpowiednio przyciete profile CD):

Sciana
+-------------------------===========++
S |\ /\ /\ /||
c | \ / \ / \ / ||
i | \ / \ / \ / ||
a | \ / \ / \ / ||
n | \ / \ / \ / ||
a | \/ \/ \/ ||
+------------------------------------++

Do tego mozna przykrecic profile CD dopiero.

Ale nawet przy niezlej grubosci tej blachy na samym rogu nie polozysz
nic ciezkiego.

> myslalem o jakims uchwycie typu "L" ktory ukryje w scianie pod warstwą
Dokladnie to L to te pogrubienia powyzej :)
Mysle ze ma to szanse na utrzymanie.
Tylko przy scianie i tak musisz sie liczyc z pekaniem wiec lepiej cos
elastycznego od razu dac :)

6. Data: 2009-10-26 20:07:10

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko przy scianie i tak musisz sie liczyc z pekaniem wiec lepiej cos
> elastycznego od razu dac :)

te taśmy siatkowe podobno zdają egzamin. Nie stosowalem jeszcze tego
ale bedzie teraz okazja.

7. Data: 2009-10-26 21:48:54

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamut wrote:
> te taśmy siatkowe podobno zdają egzamin. Nie stosowalem jeszcze tego
> ale bedzie teraz okazja.
To zle Ci ktos powiedzial ;)
IMHO tasma flizelinowa/papierowa czy ta wlokna szklanego jest najlepsza
(papier z wylaczeniem narozy). Siatka to shit :)
Niezaleznie od powyzszego bedzie chcialo peknac bo naprezenia beda duze.
Wiec albo na polaczenie ze sciana taska z silikonem na styku (taka jak
do poddaszy ze skosem) albo jakis uszczelniacz akrylowy w szczelinie.
Mozesz tez sprobowac zrobic szczeline slizgowa ale trzeba by troche
podkuc zeby plyta GK weszla troche w sciane:

tutaj ciac |
ostrym nozem |
\ | sciana
\ |
\|
------------------ <- tasma klejaca
f +--------------------------------------------+
r | |
o | polka |
n | |
t +--------------------------------------------+

Wtedy peknie ladniutko i rowno w jednym miejscu a to mozna juz jakos
uszczelnic.

8. Data: 2009-10-26 22:04:29

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

>                             tutaj ciac   |
>                             ostrym nozem |
>                                       \  | sciana
>                                        \ |
>                                         \|
>                               ------------------   <- tasma klejaca
> f +--------------------------------------------+
> r |                                            |
> o |                   polka                    |
> n |                                            |
> t +--------------------------------------------+

dzieki że ci sie chce rysowac :)

wykuwanie raczej odpada, jedyne miejsce gdzie bede chcial lekko wykuc
to bedzie pod ten wspornik "L". Na pozostalej dlugosci chce uniknać
kucia.
Czyli dam tą taśme o ktorej piszesz (o ile taka znajde w Leroyu) i ją
natne skoro i tak ma peknać a potem uszczelnie. O ile dobrze cie
zrozumialem ?
Z tym ze polki nie bedzie widac od gory (bedzie na wysokosci okolo
1,75) a tylko od dolu.

9. Data: 2009-10-26 22:23:29

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamut wrote:
> wykuwanie raczej odpada, jedyne miejsce gdzie bede chcial lekko wykuc
Hmm, nie przesadzajmy z tym kuciem, wystarczy na glebokosc szpachli.
Naklejasz na koniec tasme klejaca, jak wejdzie pod sciane nawet na 2 mm
to juz bedzie ok. Wazne zeby ostry noz byl to sie nie zwinie.

> Czyli dam tą taśme o ktorej piszesz (o ile taka znajde w Leroyu) i ją
Wystarczy taka pakowa (ta szara) albo tasme biurowa.

> natne skoro i tak ma peknać a potem uszczelnie. O ile dobrze cie
> zrozumialem ?
Nie musisz czekac na pekniecie bo ono sie na pewno pojawi.
Jak tylko podeschnie calosc to wycisnij tam mase akrylowa np.
A pozniej pomaluj polke.

> Z tym ze polki nie bedzie widac od gory (bedzie na wysokosci okolo
> 1,75) a tylko od dolu.
Wiec daj od gory i od dolu :)
Swoja droga to taka polka z narozem na takiej wysokosci?
Ciekawe rozwiazanie :)

10. Data: 2009-10-28 19:26:33

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze jedno pytanie... rozumiem że półkę od frontu też musze pokryć
płytą g/k? Nie moge wypuścić poza profil płyte górną i dolną np na 1mm
i tą przestrzeń przed profilem zagipsować po prostu ? A jesli już dam
tam płyte przykreconą do profila to mam ją umieścić miedzy płytą
górną i dolną czy też przykrecić to przed te płyty na calej wysokosci
frontu ?

Materac - spręzyny czy pianka wysokoelastyczna?
konstrukcynie (wbitka w ścianę z bloczków)
Piekarnik - pytanie do osób co mało gotuje.
odkurzacze samosprzatajace
bateria wbudowana w rant wanny - wymiana uszczelki