Re: leszczynowe odrosty

Data: 2004-10-03 10:52:16
Temat: Re: leszczynowe odrosty
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl>

news:02e801c4a7ec$ad1b1450$1cc31b53@smal9k1kzfv9ki..
.

> :)))))))))
> ja dopiero zaczalem przygode z leszczynami
> okolo 450 krzewow posadzonych wiosna
> :)

Tadziu. Tak z czystej ciekawości:
1. Na jakim areale posadziłeś te 450 sadzonek?
2. Masz zamiar prowadzić je jako krzewy czy drzewka?
3. Jeśli drzewka to z jak formowaną koroną?

> ja ugor wokol utrzymywalem mechanicznie a raczej recznie
> znajomemu
> ktory sadzil jednoczesnie nie chcialo sie hakac
> i uzywal chemii aby miec czarny ugor herbicydowy
> :)
> w rezultacie u mnie wypadl jeden krzew
> a u niego uschlo polowa krzewow
> :)

może zapomniał instrukcji stosowania herbicydu. (pewnie był wiaterek i
podnisło mgiełkę oprysku w górę no i ma to na co zasłużył)

> nie znam Ciebie na tyle
> aby bezkrytycznie wierzyc w to co piszesz

I słusznie. Tylko po co zaraz negujesz skoro faktycznie nie znasz mnie na
tyle by oceniać moje doświadczenia z leszczynami?

> a w Hasle Ogrodniczym tez czesto jakies wydumane bzdury wypisuja
> :)

Znasz zasady. Tyle a tyle publikacji trzeba zaliczyć by: ......... itp.

> ja poki co pozostane przy swoim
> ze bezpieczniej te odrosty niszczyc recznie
> :)

Oczywiście ale gdy już przestaniesz nadążać w "pracach ręcznych" to albo
będziesz miał gaj leszczynowy,
albo będziesz miał opłacalnie owocujący gaj leszczynowy stosując metody
wielkotowarowych upraw leszczynowych.

> jak bedziesz robil to w miare systematycznie
> to zabierze Tobie zbyt wiele czasu obejscie 500 krzewow
> :)

Spacerek to zawsze pożyteczna czynność. O ile nie trzeba go wykonywać na
czworakach szorując brzuszkiem po leszczynowych odrostach.
:-)

A kontynując temat ręcznej obsługi swoich leszczynek to jak zamierzasz
przeciwdziałać:
a) Moniliozie,
b) Słonkowcowi orzechowemu,
też ręcznie czy jednak opryskami?
:-)

Pozdrawiam orzeszkowo
skryba
Ps. Wiem, że Twoja wiedza o leszczynach jest oceanicznie wielka, w razie
jednak mogących pojawić się u Ciebie kłopotów z leszczynkami polecam się
Twojej Tadziu łaskawej pamięci.