Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: ło matko
Newsgroups: pl.sci.psychologia
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Reply-To: i...@g...pl
References: <jnk9v7$3ua$1@inews.gazeta.pl>
<M...@n...neostrada.pl>
<jntov7$faj$1@inews.gazeta.pl>
<M...@n...neostrada.pl>
<jntsf3$mgp$1@inews.gazeta.pl>
<M...@n...neostrada.pl>
<tm7mp3c1ve7p$.jybk3ew2a2zn.dlg@40tude.net>
<jo5hpj$3r7$1@usenet.news.interia.pl>
<maewee1l3nxm$.6rnku06q78z8$.dlg@40tude.net>
<jo61v1$1gd$1@usenet.news.interia.pl>
<1bds15zcpbbly$.gddlkbia1tak$.dlg@40tude.net>
<jo63gh$49s$1@usenet.news.interia.pl> <jo68js$aic$1@node2.news.atman.pl>
<7...@y...googlegroups.com>
<jo6f8b$s5b$1@usenet.news.interia.pl> <jo6p0u$se3$1@node2.news.atman.pl>
<jo6rh4$h6s$1@usenet.news.interia.pl> <jo6sre$oo$1@node2.news.atman.pl>
<jo6toh$ko3$1@usenet.news.interia.pl> <jo7ssn$711$1@node2.news.atman.pl>
<9...@y...googlegroups.com>
Date: Wed, 9 May 2012 00:23:18 +0200
Message-ID: <zt1tei7z0u28.qjdie34c3b9e$.dlg@40tude.net>
Lines: 35
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.133.159
X-Trace: 1336515836 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1223 79.191.133.159:51540
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:635171
Ukryj nagłówki
Dnia Mon, 7 May 2012 10:38:50 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):
> Potem obejrzyj zdjęcia brzozy wraz z jej opisem i opisem wpływu
> zderzenia na samolot.
http://www.rp.pl/artykul/843344,871296.html
"(...)Polscy eksperci zwrócili się do radzieckich producentów z pytaniem,
czy mieli przypadki rozpadania się turbiny silnika iła 62. - Odpowiedzieli,
że tak, ale tylko w laboratorium. I przesłali także zdjęcia. Przyjrzeliśmy
się im uważnie. Okazało się, że było na nich mniej elementów turbiny, niż
my znaleźliśmy po wypadku w terenie. To dało nam do myślenia, bo świadczyło
o kłamstwie Rosjan. Gdyby rzeczywiście zdjęcia pochodziły z próby
laboratoryjnej, byłyby na nich wszystkie elementy - wspomina prof.
Maryniak.
Siedem lat później, 9 maja 1987 r., kolejny ił 62, ,,Tadeusz Kościuszko" -
tym razem ze 183 osobami na pokładzie - spadł w Lesie Kabackim. Polska
komisja ponownie stwierdziła, że przyczyną była wada silnika, choć
konstruktorzy radzieccy zastosowali tu inny model niż w ,,Koperniku".
,,Kościuszko", który miał lecieć do Stanów Zjednoczonych, zaczął się
rozpadać już za Grudziądzem. Kawałki turbiny rozhermetyzowały kadłub
samolotu, wywołały pożar w bagażniku, przecięły wiązkę przewodów
elektrycznych odpowiedzialnych za sterowanie i zapisywanie parametrów lotu,
uszkodziły silnik zewnętrzny. - Poskładaliśmy kawałki turbiny, zbadaliśmy
silnik i stwierdziliśmy, że to on był przyczyną katastrofy. Radzieccy
uczeni utrzymywali zaś, że zniekształcenia elementów silnika powstały od
uderzenia w ziemię - opowiada prof. Maryniak. W moskiewskiej prasie
Rosjanie pisali, że Polacy kierują się emocjami i nie potrafią swoich
hipotez udowodnić naukowo. Mieli jednak pecha. Kilka miesięcy później, 5
października 1987 r., inny samolot, tym razem tupolew, leciał do Mediolanu,
a doleciał do Milanówka. Silnik uległ uszkodzeniu, na szczęście jednak
pilot zdołał wrócić na lotnisko i wylądować. Tupolew miał zainstalowany
taki sam silnik jak ,,Kościuszko". - I okazało się, że awarie silnika były
identyczne! (...)"
|