lodówka GORENJE RK4256 polecam :)

1. Data: 2006-09-05 09:12:22

Temat: lodówka GORENJE RK4256 polecam :)
Od: "rita" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądałam te grupy i ogólnie polecacie bosch, siemens, miele. Ja
kupiłam za 1300zł lodówko zamrażarkę GORENJE RK4256 i sprawdza
się znakomicie!
Polecam, bo:
- bardzo cicha!!! Tylko trzeba dobrze wypoziomować. U nas na początku
była głośna, bo plastik jakiś dotykał obudowy i drżał agregat
(tyransport swoje robi), ale jak stoi dobrze to w ogóle jej nie
słychać!! Czytałam o jakiś piskach, hałasach na grupie
dyskusyjnej, nic takiego nie ma. Czytałam też, że gorenje należy do
najcichszych lodówek w ogóle!. Wczesniej miałam Ardo w wynajmowanym
mieszkaniu, z tym porównuje.
- duża zamrażarka na dole: 4 szuflady (1 do szybkiego zamrażania)
- nieduża lodówka z 5 szklanymi szufladami + butelki + ustawiane do
woli półki na drzwiczkach. Zwracam uwagę na fakt, że lepiej mieć
niedużą lodówkę, bo jeśli czesto otwieramy to więcej prądu
schodzi.. a jak lodówka jest dużych rozmiarów to jeszcze gorzej.
Lodówka wyżej ma ten plus, że nie trzeba się często schylać :) z
zamrażarki korzystam rzadziej.
- wymiary: wysokość 179cm/54cm/60 Ja musiałam mieć lodówkę 54cm,
bo na styk się mieści w aneksie.
- kolor biały, za inox płaci się 400zł drozej także bez
przesadyzmu
- automatyczne rozmrażanie
- sterowanie NIE elektroniczne, brak wyświetlacza więc nie ma co się
popsuć :p
- obustronny montaż drzwi, u mnie sie przydał.

A jeśli nie mammy tyle pieniążków na nową lodówkę, to może
lepiej kupić używaną niemiecką, zazwyczaj mają 2 agregaty i
trzymają dłuugo!!

2. Data: 2006-09-05 14:41:38

Temat: Re: lodówka GORENJE RK4256 polecam :)
Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam, bo:
jak dlugo masz? Bo dla wiekszosci osob wazna jest awaryjnosc a dopiero
potem detale.

> - bardzo cicha!!! Wczesniej mia=B3am Ardo w wynajmowanym
> mieszkaniu, z tym por=F3wnuje.
czyli porownujesz do innej lodowki ustawionej w innym miejscu.
Fajnie.

> - du=BFa zamra=BFarka na dole: 4 szuflady (1 do szybkiego zamra=BFania)
> - niedu=BFa lod=F3wka z 5 szklanymi szufladami + butelki + ustawiane do
> woli p=F3=B3ki na drzwiczkach. Zwracam uwag=EA na fakt, =BFe lepiej mie=E6
> niedu=BF=B1 lod=F3wk=EA, bo je=B6li czesto otwieramy to wi=EAcej pr=B1du
> schodzi.. a jak lod=F3wka jest du=BFych rozmiar=F3w to jeszcze gorzej.
Wydaje sie ze wybor wielkosci lodowki zalezy od potrzeb (ile osob w rodzinie
i jaka przewidywana ilosc jedzenia itp), a nie od tego ile zuzyje pradu.
Gorny rozmiar to raczej ograniczenie w dlugosci rak nizszego domownika, zeby
nie trzeba bylo na stolku stawac. Ale zbyt mala lodowka szybko odbije sie
czkawka gdy trzeba bedzie schowac garnek czy ciasto....

> Lod=F3wka wy=BFej ma ten plus, =BFe nie trzeba si=EA cz=EAsto schyla=E6 :) z
> zamra=BFarki korzystam rzadziej.
To akurat prawda znana od conajmniej 10 lat...

> - wymiary: wysoko=B6=E6 179cm/54cm/60 Ja musia=B3am mie=E6 lod=F3wk=EA 54cm,
> bo na styk si=EA mie=B6ci w aneksie.
hmm, sprzet ma 179 i 4 szufladowa zamrazarke?? To lodowka wlasciwa jest
faktycznie mikrusinska.... Ja mam 187cm, 2 szufladu zamrazarki i lodowka
potrafi sie czasem okazac zbyt mala...

> - obustronny monta=BF drzwi, u mnie sie przyda=B3.
to akurat bylo w najstarszych lodowkach jakie pamietam, jak psu micha.

> A je=B6li nie mammy tyle pieni=B1=BFk=F3w na now=B1 lod=F3wk=EA, to mo=BFe
> lepiej kupi=E6 u=BFywan=B1 niemieck=B1, zazwyczaj maj=B1 2 agregaty i
> trzymaj=B1 d=B3uugo!!
krocej niz nowa, bo juz pare lat przepracowala. 2 agregaty nie gwarantuja
dlugiego zywota i bezawaryjnosci. Nawet zazwyczahj nie sa zamienne
(w przypadku padniecia jednego z nich)

Doceniajac szczere checi mam wrazenie ze zachlysnelas sie nowa zabawka.
Z polecaniem naprawde bym sie troche wstrzymal.

pozdrawiam
Bruno

3. Data: 2006-09-05 15:04:06

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"rita" <r...@w...pl> wrote in message
s.com...
> Przeglądałam te grupy i ogólnie polecacie bosch, siemens, miele. Ja
> kupiłam za 1300zł lodówko zamrażarkę GORENJE RK4256 i sprawdza
> się znakomicie!

Witam - tez mam Gorenje od paru ladnych lat - i dziala bezproblemowo,
ale rewelacja to nie jest. Wg mnie po prostu przecietny sprzet.

Ze sprzetami typu lodowka proponuje polecac nie pod wplywem
wrazen z pierwszych tygodni uzytkowania, ale po paru latach kiedy
juz wiadomo czy cos sie psuje czy nie.
W mojej lodowce Gorenje peka regularnie co pare lat raczka od
otwierania. Nowa kosztuje ok 30 zl - i musze wymieniac.
Ale to i tak lepiej od drugiej lodowki Polar, ktora mam tez od kilku
lat i peka w niej caly plastik z ktorego zrobiona jest gorna pokrywa
oraz od czasu do czasu bulgocze glosno i niepokojaco (ale trzeba
przyznac ze poza tym zadnych problemow (puk puk) od nowosci).

Romek
=> http://www.rtj-foto.com <= zapraszam do galerii fotografii

4. Data: 2006-09-09 18:15:39

Od: "rita" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drogi Bruno,
nie wiem, co miała na celu Twoja krytyka od marginesu do marginesu,
ale to Twoja sprawa i może efekt rozczarowań jakimś polarem :p

Specem nie jestem, podzieliłam się wrażeniami.

Nie wiem ile lat trzeba mieć ten sprzęt, aby powiedzieć że długo
wytrzymuje, bo te starsze rzeczywiście były żywotne, ale mam
wrażenie (znowu to wrażenie) że teraz produkują sprzęt z myślą -
żeby przeszły gwarancję, potem się psują.

Dla mnie lodówko-zamrażarka 170cm jest wypaśna, a funkcjonalność
jest jej plusem.

Moja mama do dziś ma zapchaną lodówkę i dwie wolnostojące
zamrażarki, bo taki nawyk po tamtych niedobrych czasach. Ja mam pełne
sklepy pod blokiem :-) i bardziej pustą niż pełną chłodziarkę.

Pozdrawiam z życzeniami większego wyluzowania ;)

5. Data: 2006-09-11 09:25:18

Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie wiem, co mia=B3a na celu Twoja krytyka od marginesu do marginesu,
> ale to Twoja sprawa i mo=BFe efekt rozczarowa=F1 jakim=B6 polarem :p
polarem to ja sie rozczarowalem w sklepie, za wyglad. I nie kupilem ;-)
Krytyka nie byla krytyka doslowna, tylko pokazaniem innego
punktu widzenia. Bardziej przyziemnego, bez emocji.
Poza tym nie neguje Twoich uniesien odnosnie nowego nabytku,
a raczej fakt ze majac nabytek krotko bezkrytycznie go polecasz,
na zasadzie 'fajne bo srebrne'.

> Moja mama do dzi=B6 ma zapchan=B1 lod=F3wk=EA i dwie wolnostoj=B1ce
> zamra=BFarki, bo taki nawyk po tamtych niedobrych czasach. Ja mam pe=B3ne
> sklepy pod blokiem :-) i bardziej pust=B1 ni=BF pe=B3n=B1 ch=B3odziark=EA.
sklepow pod bokiem to ja tez pare mam, tylko nie mam ochoty spedzac w nich
czasu (czytaj - tracic czasu). Poza tym kilka zarlocznych geb (z moja
wlacznie) powoduja ze te nacie plasterkow wedlin czy sera znika bardzo szybko.
O zadnych zapasach nie ma mowy. A pelna lodowka w dwa dni robi sie pusta.
Nie mniej uzywasz okreslen "wielka lodowka" co w odniesieniu do
sprzetu 170 jest 'troche' przesadzone. Gdybym chcial byc kasliwy
to pewnie bym tutaj cos dodal na temat przyzwyczajen z minska czy silesii,
ale po co ...

> Pozdrawiam z =BFyczeniami wi=EAkszego wyluzowania ;)
pozdrawiam luzno, niczym wyciagnety po 6tym praniu gofl ;-)
Ja podchodzie to tego malo emocjonalnie, raczej technicznie.
Suche fakty, zero uniesien. To zwykla lodowka. Ma chlodzic. (piwo - w domysle)

pozdrawiam
Bruno

Pęknięcia i przerwy wokół okna
Wytłoczenia na tkaninie