lodowka - antybakteryjna czy z komora zerowa?

21. Data: 2007-08-03 10:04:25

Temat: Re: lodowka - antybakteryjna czy z komora zerowa?
Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> Wyselekcjonowały się rasy lodówkowe różnych mikrobów - więc trzeba myć
> odkażać. Podałem czym, można tez chloraminą - wszystkie te roztwory nie
> niszczą i nie barwią plastików. Można też używać gotowych środków
> myjąco-odkażających.

Witaj!

Jakoś u nikogo z domowników nie zaobserwowałam niszczącego wpływu
chłodziarkowych bakterii. Lodówkę myję, oczywiście - jak wszyscy /przy
założeniu, że wszyscy myją ;-) /. Używam do tego zwykłych płynów do mycia
naczyń - dlaczego niby płyn sprawdzający się w przypadku talerzy i garnków
miałby nie działać w lodówce? Nikt w otoczeniu nie jest nosicielem żadnej
choroby zakaźnej, nie ma obniżonej odporności, z nikim nie muszę obnosić się
jak z jajkiem - toteż nie szaleję z dezynfekcją. Każda przesada jest gorsza
od faszyzmu, jak mawiają. Nie dajmy się zwariowac reklamom - każdy orze, jak
może, żeby wyskoczyć przed szereg innych producentów.

> Najlepiej żywność wkładac w oryginalnych opakowaniach, ale też warto
> użyć pojemników czy słoików - łatwiej zachować czystość i ład w chłodziarce
> czy zamrażarce.

.. nie kłaść masła, wędliny czy sera w sklepowej folii czy papierku
bezpośrednio na półce lodówki, co może ciec i brudzić - szczelnie zawijać.
Utrzymywać w czystości kuchenne sprzęty. To są normalne zasady higieny,
które w zwyczajnych, domowych warunkach w zupełności wystarczają. A na
złośliwie czyhającą w kupnej sałatce salmonellę to i antybakteryjna lodówka
nic nie poradzi...

Ania

22. Data: 2007-08-03 10:26:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> wrote in message

Zgoda co do meritum, ale znałem ludzi opalających chleb nad palnikiem
kuchenki po przyniesieniu z piekarni. De gustibus non est disputandum...

Masło wkładam do takich blasznych emaliowanych chińskich miseczek z
plastikową pokrywką - mam taką, że da się ładnie ugnieść trzy kostki - na
wierzch nalewam wody z filtra RO i nie trzymam w chłodziarce - masło dobrze
się smaruje i nie jełczeje, w upały dodaję pół łyżeczki soli do wody...

23. Data: 2007-08-03 10:31:30

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> Zgoda co do meritum, ale znałem ludzi opalających chleb nad palnikiem
> kuchenki po przyniesieniu z piekarni. De gustibus non est disputandum...

Niby non est, ale i tak chyba miano ich w tym względzie za dziwaków...

Ania

24. Data: 2007-08-03 15:49:00

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tomek wrote:

> Zapomniałaś chyba czegoś od siebie dopisać. Tomek

Nie zapomnialam - udowodnilam Ci, ze gonisz w pietke.

MB

25. Data: 2007-08-03 17:14:41

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zapomnialam - udowodnilam Ci, ze gonisz w pietke.
>
> MB
Nic nie udowodniłaś. Pokazałaś jedynie że potrafisz używać pewnej kombinacji
klawiszy. Na dodatek zrobiłaś to tendencyjnie. Wycięłaś pojedyncze zdania
pozbawiając je kontekstu. Jak chcesz coś udowodnić to musisz iść inną drogą.
Musisz się ustosunkować do całokształtu a nie przecinka. To normalna droga w
takiej sytuacji. Ja napisałem ze to pic na wodę. Ale również napisałem dlaczego
tak uważam. Masz inne zdanie. Podaj je i staraj się udowodnić jego zasadność.
Jak na razie to co napisałaś jest mniej warte niż zgniły kalafior z lodówki
posiadającej antybakteryjną powłokę. Chcesz dyskutować jak dorosły człowiek.
Używaj metod dorosłych ludzi. Chcesz dyskutować jak dziecko. Idź do piaskownicy.
Tam się można obrażać bez powodu. Tomek

26. Data: 2007-08-03 17:48:59

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tomek wrote:
> [...]
> Używaj metod dorosłych ludzi. Chcesz dyskutować jak dziecko. Idź do piaskownicy.

Osmieszasz sie. Nie mam zamiaru z toba polemizowac.
MB

27. Data: 2007-08-03 18:10:28

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osmieszasz sie. Nie mam zamiaru z toba polemizowac.
> MB
Nie masz pojęcia o temacie to nie chcesz rozmawiać. Zawsze myślałaś że wiesz
wszystko bo potrafisz kluski śląskie zrobić. I okazało sie ze nie wiesz nic. Na
dodatek byłem na tyle bezczelny żeby Ci to powiedzieć. Pospisuj sobie z reklam
co masz kupić jutro. Tomek

28. Data: 2007-08-03 19:23:39

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):
>[...] Jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności dzieci na wsiach są bardziej odporne
> od dzieci chowanych w sterylnych miejskich warunkach.

:-)))
cyt.:
"... wieś charakteryzuje się wyższymi wskaźnikami zgonów wśród dzieci (w
grupie od 1 do 19 lat), przy czym największe różnice występują w grupie
wiekowej 1-4 lata."
Stan zdrowia mieszkańców wsi
http://biurose.sejm.gov.pl/teksty/i-593.htm

pozdr. Jerzy

29. Data: 2007-08-03 20:43:30

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "... wieś charakteryzuje się wyższymi wskaźnikami zgonów wśród dzieci (w
> grupie od 1 do 19 lat), przy czym największe różnice występują w grupie

Szkoda że nie napisałeś o różnicy między miastem a wsią. Wynosiła ona w 1995
dwie osoby więcej na wsi w grupie 0-19 lat. Statystykę nabijają zapewne wypadki
młodych chłopców i mężczyzn. Za to w dziale 'Umieralność ze względu na choroby"
przy chorobach układu pokarmowego widzimy. Miasto 73 zgony na 100 tyś. Wieś 55
zgonów na 100 tysięcy. Czy chcesz w ten sposób udowodnić że w miastach gdzie się
" czyściej żyje" za nadwyżkę zgonów związaną w zasadzie bezpośrednio z
odżywianiem odpowiadają ufole. Dane wziąłem z dokumentu jaki poleciłeś. Sprawdź.
Może się pomyliłem. Tomek

30. Data: 2007-08-04 13:31:37

Od: "Szymuś" <pwid_@_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Domyślam się, że kiedyś miałaś zwykłą lodówkę więc wytłumacz jaką zauważyłaś
różnicę.

co to za grzyb ??
Ile mięsa??
Zapytanie o zgode na przeslanie bezplatnych informacji.
Srona o historii jedzenia po angielsku
Kurczak jak z KFC ;-)