lodówka - inaczej chłodziarko-zamrażarka - gdzie?

11. Data: 2010-02-13 22:18:13

Temat: Re: lodówka - inaczej chłodziarko-zamrażarka - gdzie?
Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Gdyby tak było o stanach "nieustalonych" to kompresory niewytrzymywały by 2
czy 3 rozruchów. No nie będę się kłócił bo i tak kolega wie lepiej jak
kompresor pracuje i jakie ma stany.
Niech Ci kolego będzie, winny musi być jak wszędzie, Energetyk to wszystko
jego wina i basta.

12. Data: 2010-02-14 19:55:39

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

G. pisze:

> [...]
> jak kompresor pracuje i jakie ma stany.
> Niech Ci kolego będzie, winny musi być jak wszędzie, Energetyk to

To powiedz mi, co się stało, jeśli nie to, a kompresor jest uszkodzony
na 100%?

13. Data: 2010-02-14 20:08:07

Od: M&C <c...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-13 13:12, BQB pisze:

> Jak będę mieć stronę j/w, wtedy zawężę swój wybór i coś kupię.

Kiepsko szukałeś.

Popatrz po stronach marketów branżowych, na niektórych jest sporo
możliwości filtrowania. Żeby Ci w lenistwie ulżyć podpowiem, byś zaczął
od tego co ma najwięcej sklepów we Wrocławiu ;)

Cyprian

14. Data: 2010-02-15 05:38:25

Od: "Kane" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To powiedz mi, co się stało, jeśli nie to, a kompresor jest uszkodzony na
> 100%?

Ale on nie jest wróżką ! :)

Kane

15. Data: 2010-02-15 08:39:29

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tu nie chodzi o to co się zepsuło i z jakiego powodu, tylko winny musi być i
to napewno Energetyk.

A co i dlaczego, proszę bardzo, ale nie licz na to, że Ci zdiagnozuje
lodówkę. Prawdopodobnie układ chłodniczy zaczął się się zatykać, różnymi
frakcjami, których nie wyłapał filtr molekularny, może nawet układ został
delikatnie rozszczelniony ( o czym możesz nie wiedzieć), agregat ciężej
zaczął pracować i nadmiernie się grzać aż w końcu się spalił jak już układ
się zatkał. Ale wiesz najpewniej powie Ci to specjalista po wizycie. Jak
rozetnie układ chłodniczy i zobaczy (orientacyjnie) ile gazu wyleci. Przy
lodówkach wszystko jest możliwe.
Nie do końca zacietrzewiałbym się w lansowaniu stanów nieustalonych, bo
lodówki działają nie raz po 20-30 lat, nie raz na wsiach jak jeździł kolega
serwisant jeszcze widywał agregaty wolnoobrotowe, aż się dziwił że to
jeszcze działa a wiadomo, że w rejonach małych miasteczek i wsi skoki
napięcia są aż zastraszające.

Co do kryteriów wyboru sprzętu to wbrew pozorom ma się podobać i ma się
zmieścić, potem porównaj sobie zużycie prądu, ale pamiętaj ze sprzętem w tej
samej klasie, jak jest chłodziarko-zamrażarka z jednym kompresorem to do
innej takiej porównuj i o tej samej pojemności, jak jest dwu agregatowa to
też porównanie z taką.
Popatrz na rodzaj i zamocowanie półek, zdarza się, że plastiki okalające
szklaną półkę lubią pękać.
Zobacz jaką ma strefę klimatyczną, bo nie każda lodówka (ogólnie) będzie
działać w pomieszczeniu nieogrzewanym, co zdarza się, że ludzie stawiają
sprzęt tam gdzie im jest wygodniej i zimą jest problem.
A jak już kupisz to postaw ją na płaskim miejscu, wypoziomuj, zdarza się, że
źle ustawiona lodówka się deformuje, szafa nie jest wykonana z bardzo grubej
blachy, z czasem, pod swoim ciężarem, źle ustawiona deformuje się i
drzwiczki nie przylegają dobrze.
A jeszcze popatrz jak i czy można przełożyć drzwiczki, żeby się otwierały w
inną stronę, czy to jest prosto zrobić, czy trzeba wezwać do tego serwis, bo
jak samemu to się traci gwarancję, a serwis przyjedzie i od razu Cię
skasuje, czasami jest lepiej zamówić w sklepie od razu otwieranie we
właściwą stronę. Itd....

16. Data: 2010-02-16 10:10:56

Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

BQB pisze:
> Zerkałem w necie już
> na różne sklepy, ale czy jest jakaś strona, na której będzie można
> wyfiltrować sobie porządnie?

Krótko - nie, nie ma.

Napisze trochę, bo mam akurat czas i byłem niedawno w podobnej sytuacji.

Nie ma takiej strony, bo tych firm, modeli, funkcji itp. jest mnóstwo i
się cały czas zmieniają. Taka strona musiałaby być chyba płatna, bo to
tytaniczna robota. Ale może się mylę, ale dobrej sam nie znalazłem.
Stron z możliwością wyfiltrowania jest dużo, ale nie ma takiej, na
której jest wszystko. I nawet, jak znajdziesz jakąś pożądniejszą to
uważaj, bo zdarza się dużo błędów w opisach - te same modele mają inne
pojemności, różne zużycie energii, nie mówiąc już o opisie kolorów (nie
mogłem uwierzyć ile jest słów opisujących srebrny - od srebrnego, przez
inox, po różne tytaniczne, srebrzyste itp :) ).

Strony, na których można sobie odfiltrować model po parametrach to
głównie strony sklepów, jak euro (IMO bdb), avans, chyba MM, sklepy
internetowe (nazw nie pomnę), porównywarki (ceneo, skąpiec, nokaut) i
strony producentów. Uwaga: na stronach producentów nie ma wszystkich
modeli będących w sprzedaży, a i błędy i niedopowiedzenia się zdarzają.

Ja bym na twoim miejscu nie zaczynał od filtrowania po funkcjach siedząc
przed kompem, tylko podjechał do 3-4 dużych sklepów, pomacał produkty
różnych firm (spisz sobie najpierw, jakie istnieją), obejrzał i porównał
jakość wykonania, pogadał ze sprzedawcami orientując się, jakie funkcje
są dostępne (można posłuchać przy okazji co polecają i dla czego, ale
nie można tego brać zbyt poważnie).
Teraz, mając jako takie pojęcie wykluczasz marki o kiepskim wykonaniu i
te, które ci nie leżą z innych względów (brzydkie, za drogie, tandetne,
z którymi masz złe doświadczenia itp.). To, co zostaje filtrujesz po
pasujących ci wymiarach, układzie i podstawowych funkcjach patrząc w
kilku serwisach.
W ten sposób powinno zostać kilka firm z 3-4 modelami z każdej. Niby
dużo, ale jak teraz jeszcze raz zbierzesz szczegółowe dane o nich, to
okaże się, że połowa z nich jednak ci nie odpowiada (jednocześnie może
być tak, że rozpracowując symbole modeli okaże się, że istnieje jednak
model, który ma wszystko, co ci odpowiada). No, to zostaje z 5-10 do
wyboru. Teraz selekcja pozytywna względem funkcji, na których ci
najbardziej zależy i pozostałych bajerów, jak i stosunkowi ceny do nich.

Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

17. Data: 2010-02-16 23:39:30

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

G. pisze:

> [...]
> kolega serwisant jeszcze widywał agregaty wolnoobrotowe, aż się dziwił
> że to jeszcze działa a wiadomo, że w rejonach małych miasteczek i wsi

Właśnie jest to wieś, dziękuję za informację. Nie znam się na lodówkach,
więc szukałem przyczyny. A awaria prądu nie była pierwszą, wcześniej
zdarzały się kilkuminutowe przerwy - np z kilka razy w ciągu godzin.
Pewnie to zaczeło ją psuć, a ostatnia awaria była gwoździem do trumny.

> Co do kryteriów wyboru sprzętu to wbrew pozorom ma się podobać i ma się

Brzydkie są do zabudowy :P - przede wszystkim ma działać.

> [...]
> tej samej klasie, jak jest chłodziarko-zamrażarka z jednym kompresorem
> to do innej takiej porównuj i o tej samej pojemności, jak jest dwu

Mam dużo miejsca, nawet starczyłoby, aby 2 duże lodówki obok siebie
stały, w górę tylko sufit blokuje, ale i on wysoko.

> Popatrz na rodzaj i zamocowanie półek, zdarza się, że plastiki okalające
> szklaną półkę lubią pękać.

Zwrócę uwagę.

> Zobacz jaką ma strefę klimatyczną, bo nie każda lodówka (ogólnie) będzie
> działać w pomieszczeniu nieogrzewanym, co zdarza się, że ludzie stawiają
> sprzęt tam gdzie im jest wygodniej i zimą jest problem.

Kuchnia ogrzewana, więc nie ma problemu.

> [...]
> bardzo grubej blachy, z czasem, pod swoim ciężarem, źle ustawiona
> deformuje się i drzwiczki nie przylegają dobrze.

Zawsze wypoziomowałem i tym razem nie omieszkam.

> [...]
> tego serwis, bo jak samemu to się traci gwarancję, a serwis przyjedzie i
> od razu Cię skasuje, czasami jest lepiej zamówić w sklepie od razu

Z tego co widziałem w sklepach, wszystkie lodówki otwierają się akurat
na tą stronę, co potrzebuję.

Dziękuję za informacje i sugestie.

18. Data: 2010-02-16 23:44:18

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

LEPEK pisze:

> [...]
> wyboru. Teraz selekcja pozytywna względem funkcji, na których ci
> najbardziej zależy i pozostałych bajerów, jak i stosunkowi ceny do nich.

Również pozdrawiam i dziękuję

19. Data: 2010-02-23 16:19:16

Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

W tym wątku wypowiadano się na temat awari chłodziarko zamrażarki kpiąc
sobie z autora wątku . Panowie to świadczy tylko o waszej kulturze i wiedzy
na ten temat i oby was spotykały przerwy w dopływie prądu tylko w
odpowiednich momentach. Spalone uzwojenie sprężarki to w 99% wina braku
prądu lub dużego spadku napięcia .Dzieje się to tam gdzie wyłączenia
następują dość czesto bo prawdopodobieństwo zaniku napiecia w szczególnym
momencie racy sprężarki jest większe. A jak to się dzieje? otóż gdy
sprężarka pracuje już jakiś czas to nad tłokiem pompy panuje bardzo duże
ciśnienie ( większością sprężarek napompujemy do 25 atmosfer) .przy
wyłączeniu zasilania na krótki czas ciśnienie nie zdąży się wyrównać i po
ponownym załączeniu spręzarka nie wystartuje bo silnik nie ma siły.Przez
uzwojenie silnika płynie duży prąd i gdyby nie zabezpieczenie uzwojenie by
sie przepaliło.Zabezpieczenie działa na zasadzie bimetalu czyli element
przez który płynie prąd pod wplywem wzrostu jego natężenia odkształca się i
rozłacza styki jak ostygnie zewrze je ponownie.I wszystko jest pięknie ,ale
niestety nic wieczne nie jest ,otóż czym wiecej takich cykli tym jego
sprawność spada ,bimetal wygina sie coraz mniej az do momentu gdy styki
nie zostaną rozwarte na odpowiednią odległosc (nieraz i owszem rozewze styki
ale na tyle mało ze łuk elektryczny je nadtapia i łączy na stałe) ,prąd
nadal płynie do uzwojenia i następuje jego uszkodzenie.Jeżeli ktoś chce
przedłużyc życie lodówki i zauwazy ze przy wyłączeniu zasilania ona
chodziła to warto ją wyłączyc na powiedzmy poł godziny i po tym czasie
włączyć.Tej waady są pozbawione lodówki absorbcyjne ale o tych nie było w
wątku mowy :).

4890 (20100223) __________

Lapidarne ogłoszenia sprzedaży mieszkań
Oświetlenie taśmami LED