łosoś wędzony [jak?]

1. Data: 2010-04-01 19:23:32

Temat: łosoś wędzony [jak?]
Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Szukam pomysłu na podanie wędzonego łososia.
My zwykle się zbytnio nad nim nie rozczulamy, zjadamy np. z pomidorem,
ale tym razem chciałabym zrobić jakąś wykwintniejszą sałatkę - żeby
dobrze smakowała i ładnie wyglądać też może. Najczęstsze netowe
propozycje to sałata, pomidor, ogórek, oliwki plus vinegret w różnych
kombinacjach. Może jakieś inne pomysły się pojawią?

Ewa

2. Data: 2010-04-01 20:03:37

Temat: Re: łosoś wędzony [jak?]
Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <X...@p...fm> wrote in message
> [...]
> smakowała i ładnie wyglądać też może. Najczęstsze netowe propozycje to
> sałata, pomidor, ogórek, oliwki plus vinegret w różnych kombinacjach. Może

Może tak:
http://gerbera1.livejournal.com/22961.html
czyli kulki z jabłek zamarynowane w marynacie pomaranczowej i łosoś?
Choć ja bym się nie bawiła w wycinanie kulek i koreczkowanie całosci, a
tylko zrobiłabym plastry z jabłek i na nich ułożyłabym łososia.

Bożena

P.S. Skład marynaty mogę przetlumaczyć.

3. Data: 2010-04-01 20:35:04

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bożena pisze:

> P.S. Skład marynaty mogę przetlumaczyć.

pół pomarańczy, gałązka (pęczek?) koperku, łyżka soku z limonki
(cytryny?), pół łyżki syropu klonowego, sól i pieprz

Dobrze zrozumiałam?

A jadłaś kiedyś takiego łososia, warto robić?

Ewa

4. Data: 2010-04-01 20:36:26

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> pół pomarańczy, gałązka (pęczek?) koperku, łyżka soku z limonki
> (cytryny?), pół łyżki syropu klonowego, sól i pieprz

I jeszcze chyba oliwa?

Ewa

5. Data: 2010-04-01 21:03:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 01 Apr 2010 21:23:32 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> propozycje to sałata, pomidor, ogórek, oliwki plus vinegret w różnych
> kombinacjach. Może jakieś inne pomysły się pojawią?

Puchar z łososia:

łosoś w grubą kostkę
avocado w grubą kostkę
oliwki czarne połówki
mozarella kostka lub minikuleczki

Objętościowo po tyle samo wszystkiego.
Wszystko zawczasu schłodzone w lodówce przed pokrojeniem, szybko pokroić,
żeby nie zagrzać.

Sosy do wyboru:
a) gęsty winegret - z białego octu balsamico i oliwy, z czosnkiem i
zielonym pieprzem
b) majonez "grubo" zmiksowany pół na pół z kremówką, z okrawkami avocado,
zielonym pieprzem, solą do smaku i czosnkiem

Wymieszane składniki "kostkowane" nałożyć do SZKLANYCH BEZBARWNYCH
pucharków (takich do lodów), polać obficie (sos nr 2 - zrobić duuuuzy
kleks) sosem, wetknąć paluszek grissini w każdą porcję i podać. Plus
białe/różowe wino półwytrawne.

Zamiast grissini mogą być gorące włoskie grzanki z ciabatty.

Mój wynalazek - całość.
Wygląda i smakuje super :-)

6. Data: 2010-04-02 07:41:19

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:
> [...]
> propozycje to sałata, pomidor, ogórek, oliwki plus vinegret w różnych
> kombinacjach. Może jakieś inne pomysły się pojawią?

Szparagi, avocado, łosoś na zimno wędzony, czerwona cebula (cienkie
piórka), rukola (dosyć sporo), natka, posiekany szczypiorek, ćwiartki
cytryny.

Szparagi blanszujesz 4 min, odcedzasz, zanurzasz w zimnej wodzie,
odcedzasz i niech stygną.
Kroisz wszystko na kawałki wg uznania, ja wolę większe, niż malutkie,
kawałki avocado smarujesz sokiem z cytryny, by nie straciły koloru.
Układasz na talerzykach liście rukoli, na nich szparagi i avocado, na
nich paski łososia, na koniec cebula i zielenina + ćwiartki cytryny.

Sos: zmiksuj: ząbek czosnku posiekany, oliwę extra virgin, biały ocet
winny, sok z cytryny, szczyptę cukru, troszkę musztardy.
Jeśli szparagów nie ma, bo teraz nie sezon, można z mrożonych lub bez nich.

Do tego pieczywo pełnoziarniste.
--
BBjk

7. Data: 2010-04-02 07:43:19

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:
> [...]

Pssssss...
Oliwki do wędzonego łososia to imo pomyłka, łosoś bywa słony, oliwki
również, w efekcie całość jest przesolona.
--
BBjk

8. Data: 2010-04-02 07:59:43

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> I jeszcze chyba oliwa?

Prawie dobrze :)
Te łyżki to są łyżeczki; koperku gałązka; sok z cytryny; zamiast syropu
klonowego można miód, ale mniej; nie oliwa, ale olej. A poza tym duże
zielone jabłko i łosoś.
Wycisnąć sok z pomarańczy, posiekać koperek, wymieszać resztę składników
marynaty. Z jabłka wycinać kulki tak, aby skórka była podstawą, włozyć na
ok. 20 min. do marynaty. Zrobić koreczki. Na talerz wylać marynatę i na
marynacie ustawić koreczki.

Jeszcze nie robiłam, ale planuję w tym roku namówić mamę na ekstrawagancje
;) Poza tym trudne ani pracochłonne nie jest, więc można trochę na próbę
zrobić.

Bożena.

9. Data: 2010-04-02 17:49:35

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Sos: zmiksuj: ząbek czosnku posiekany, oliwę extra virgin, biały ocet
> winny, sok z cytryny, szczyptę cukru, troszkę musztardy.
> Jeśli szparagów nie ma, bo teraz nie sezon, można z mrożonych lub bez nich.

Postanowiłam skompilować sałatkę korzystając po trochu z każdego tutaj
pomysłu.
Strasznie spodobał mi się pomysł połączenia łososia ze smakiem
pomarańczy, więc łososia pokroję w większe kawałki, do tego dodam
fileciki pomarańczy, przekrojone na pół pomidorki koktajlowe, piórka
czerwonej cebuli, to wszystko na liściach sałaty polane Twoim
(powyższym) sosem.
Ciekawe, jak się skomponuje. ;)

Ewa

10. Data: 2010-04-02 22:38:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 02 Apr 2010 19:49:35 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> fileciki pomarańczy, przekrojone na pół pomidorki koktajlowe, piórka
> czerwonej cebuli, to wszystko na liściach sałaty polane Twoim

Kolorystycznie fatalnie: pomarańczowy łosoś, pomarańczowe pomarańcze,
pomarańczowoczerwone pomidorki, różowa cebula... i na tym żółtawy sos...
Ble.
Jeśli już tak ma być, to przynajmniej sos powinien mieć kolor kontrastowy w
stosunku do podkładu - sos powinien być biały lub bardzo ciemny.

Z sentymentu
SLOMA...
Czy jest coś lepszego od maszyki do mięsa Zelmera?
Jak ukisić kapustę?
Pasztet