luszczyca

81. Data: 2006-12-04 08:26:55

Temat: Re: luszczyca
Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ryou.ko" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ekve7g$oju$1@inews.gazeta.pl...

> Przecież w wywiadzie lekarskim wychodzi, że ktoś je tłuszcze a nie
> kapustę... Szukasz nieco dziury w całym;)

Ale to nie jest jednoznaczne. Jeżeli ktoś je tłuszcze z mięsem i zielona
sałatą to jest to dieta drapieżnika i wszystko jest O.K. Jezeli je tłuszcze
z gotowaną skrobią zbożową (żboża zawierają też białko) to po nim. Można to
sprawdzic na domowym czworonogu.
pzdr., S*

82. Data: 2006-12-04 11:21:11

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek napisał(a):
> Można to
> sprawdzic na domowym czworonogu.

To sprawdzaj na grupie z weterynarii, a nie masz nawet pojęcia jak to
wygląda w szpitalach;p

pzdr.
R*

83. Data: 2006-12-04 14:38:17

Od: "Kwiatek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ryou.ko napisał(a):

> Tak, często odnotowuje się rodzinne występowanie choroby. Ale na
> pocieszenie dodam, że w większości przypadków dobrze się leczy (nie
> mówię tu o odmianie stawowej bądź wysiękowej, ale to dość ciężkie i
> uciążliwe wersje). Odwiedź dobrego dermatologa, który na pewno znajdzie
> lekarstwa do stosowania na skórę i prawdopodobnie popchnie w stronę PUVA
> (lampa naświetlająca promieniami UVA, po kuracji zwykle zmiany ładnie
> ustępują).
>
> pzdr.
> R*

Czy taki sposob leczenia (produkcja witaminy D pod wplywem promieni
UVA) nie wskazywalby ze przyczyna luszczycy to glownie niedobor
witaminy D?

84. Data: 2006-12-04 16:35:47

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kwiatek napisał(a):

> Czy taki sposob leczenia (produkcja witaminy D pod wplywem promieni
> UVA) nie wskazywalby ze przyczyna luszczycy to glownie niedobor
> witaminy D?

Mylisz to z leczeniem bielactwa, gdzie PUVA stymuluje melanocyty do
produkcji melaniny.
U podstaw łuszczycy leży zaburzenie proliferacji keratynocytów, które
produkują za dużo cytokin- te z kolei stymulują komórki stanu zapalnego:
limfocyty, granulocyty obojętnochłonne, makrofagi i mastocyty, które
powodują naciek zapalny (istota zmian skórnych). PUVA ma działanie
immunosupresyjne i hamuje tu owe komórki. (btw podobne działanie mają
kortykosterydy, więc stosuje się je często w farmakoterapii łuszczycy).

pzdr.
R*

85. Data: 2006-12-05 10:07:10

Od: "Kwiatek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ryou.ko napisał(a):

> Mylisz to z leczeniem bielactwa, gdzie PUVA stymuluje melanocyty do
> produkcji melaniny.
> U podstaw łuszczycy leży zaburzenie proliferacji keratynocytów,

No dobrze. A jaka jest przyczyna zaburzenia proliferacji
keratynocytow?? Podaj przyczyne a nie sktutek ,bo przypuszczam ze
zaburzenie proliferacji keratynocytow jest skutkiem czegos, tylko
czego? Pytam dociekliwie bo ktos ode mnie z rodziny mial napady
luszczyce-teraz nie ma od paru lat ale bierze wit. D3.

86. Data: 2006-12-05 11:59:34

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kwiatek napisał(a):

> [...]
> czego? Pytam dociekliwie bo ktos ode mnie z rodziny mial napady
> luszczyce-teraz nie ma od paru lat ale bierze wit. D3.

Różnie.
Genetyczne (wykazano związek z antygenami zgodności tkankowej HLA, a
także wzrost prawdopodobieństwa wystąpienia łuszczycy u dzieci chorych
rodziców).
Autoimmunologiczne przeciw tzw. superantygenom (często pierwszy epizod
łuszczycy występuje w niedługim czasie po jakiejś infekcji, bakteryjnej
np anginie- krzyżowa reakcja z antygenami paciorkowcowymi homologicznymi
z antygenami keratyny; infekcji wirusowej (tu Twoje ulubione
nieszkodliwe wirusy, które stają się antygenami doprowadzając do
autoagresji)- wirus HIV, EV-HPV).
Zaburzenia immunologiczne- niesprawne limfocyty indukujące zaburzenia
proliferacji keratynocytów i mikrokrążenia w brodawkach skóry.
Czynniki środowiskowe, uczulenia na leki, zmiany naczyniowe (wzmożona
angiogeneza).

Jak widzisz trochę tego jest (oczywiście nie jest tak, że u każdego
chorego obecne są wszystkie czynniki).

Jeśli chodzi o witaminę D3, to jest stosowana w postaci syntetycznych
pochodnych kalcipotriolu (Psorcutan) i takalcitolu (Curatoderm). Ich
działanie polega na wiązanie się z receptorem jądrowym D3 i przez to
działanie antyproliferacyjne przywracające prawidłowe różnicowanie się
keratynocytów. Oprócz tego środki te wpływają na układ odpornościowy
immunosupresyjnie, hamując limfocyty CD4, stymulujące wytwarzanie
cytokin i powstawanie stanu zapalnego.
Nie ma to związku z powstawaniem melaniny, gdyż melanocyty
_nie_biorą_udziału_ w patogenezie łuszczycy.

Mam nadzieję, że udalo mi się wyjaśnić problem;).

pzdr.
R*

Wdychanie n2o
przepuklina przelyku-czy to na pewno wlasciwa diagnoza?
domowy filtr do wody eSpring!
bolące wzgrubienie przy nosie
pytanie o produkt