makaron "con broccoli" [P]

1. Data: 2002-07-17 08:38:19

Temat: makaron "con broccoli" [P]
Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ramach wkupywania sie w łaski grupy, pracowicie klepuje przepis na
makaron, ktorym (makaronem, nie przepisem;) kiedys uraczyla mnie moja
przyjaciolka, bedaca z racji swojej pracy specjalistka od wloskiej kuchni. W
oryginale uzyty byl makaron tagliatelle, czyli wstazki, i szynka.
Przerobilam przepis na makaron penne ligate (czyli ukosnie sciete
"szorstkie" rurki) i nie dodaje szynki. Jakos bardziej mi smakuje :-)

Skladniki:
Makaron penne rigate (albo inne penne;)
Brokuly w ilosci jednej paczki mrozonych lub dwoch dorodnych, nie
przerosnietych "kwiatow"
Kilka zabkow czosnku
Slodka smietanka (dwa male kartoniki)
Sol, pieprz

Brokuly dusic pod przykryciem w niewielkiej ilosci wody, posolic je jak juz
zaczynaja byc miekkie. Dodac zmiazdzony czosnek i wszystko zalac slodka
smietanka. Calosc musi dusic sie na malym ogniu kilkanascie minut. Brokuly
powinny sie rozpasc na kawaleczki i stworzyc razem ze smietanka bardzo gesty
i pachnacy czosnkiem sos, ktory nalezy przyprawic wedlug wlasnego uznania
sola i pieprzem.
Ugotowac makaron al dente i dodac do sosu. Mozna tez sos nalozyc na makaron
juz na talerzu. Jesli ktos zdecyduje sie na dodanie szynki to trzeba ja
pokroic w takie malutkie kosteczki w ksztalcie prostokata:)

Przepis z moich ulubionych, gdyz nie wymaga wielu skladnikow i robi sie w
tempie ekspresowym.

pozdrawiam
Marta

--
"Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy" B.
Franklin

1. Data: 2002-07-17 09:00:15

Temat: Re: makaron "con broccoli" [P]
Od: "Atucha" <u...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Marta
>

> --
> "Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy" B.

Mysle, ze wykonam ten makaron dzisiaj, glowilam sie co zrobic i juz wiem:)
pozdrawiam
Atucha

1. Data: 2002-07-17 09:12:41

Temat: Re: makaron
Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MJ Skorupscy <skorupski???@autocom.pl> napisał(a):

> Ugotowac makaron al dente i dodac do sosu. Mozna tez sos nalozyc na makaron
> juz na talerzu.

By nie narobić przy stole bigosu, dodawaj zawsze makaron do sosu ;-)

A w ogóle to przepis smakowity :-)

pozdrawiam turecky

pomidory bez skórki-jak?
Kalkulator nie tylko kaloryczny