makowiec - poradzcie

1. Data: 2001-12-17 16:30:27

Temat: makowiec - poradzcie
Od: "Grażyna SZkudlińska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Swieta Bozego Narodzenia w moim domu bez makowca nie moga sie obejsc. Robie
makowiec tylko raz w roku, no i mam klopot. Makowiec zrolowany wkladam do
waskich dlugich blaszek, ale zawsze po upieczeniu ma ,,pokrywke", tzn peka w
miejscu w ktorym wystaje ponad blaszke. Jak temu zapobiec?
Grazyna

1. Data: 2001-12-17 19:36:37

Temat: Re: makowiec - poradzcie
Od: "Ivona Bagnowska" <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ciasto zrób diodajac wszystkie skladniki od razu wyrób.
Ciasto po rozwałkowaniu posmaruj rozbełtanym jajkiem na to wyłóż mase makowa
i delikatnie rozsmaruj na calosci i mocno zroluj.
Dopiero w blaszkach ciasto powinno wyrosnac.
Przynajmniej Ja mam taki sposób na strucle bez "daszku", zdarza sie ze
ciasto pęka ale to dlatego, że gazy go rozsadzają.
Pozdrawiam Ivona

1. Data: 2001-12-20 18:25:52

Od: "almada" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zdarza sie ze
> ciasto pęka ale to dlatego, że gazy go rozsadzają.
> Pozdrawiam Ivona

Wystarczy wbic 2, 3 slomki przed pieczeniem, zeby te gazy uciekaly:))

pozdr.
almada

1. Data: 2001-12-20 19:24:45

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> waskich dlugich blaszek, ale zawsze po upieczeniu ma ,,pokrywke", tzn peka
> miejscu w ktorym wystaje ponad blaszke. Jak temu zapobiec?

A nie próbowałaś nigdy położyć na blasze zawinięty w natłuszczony papier
śniadaniowy?
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/makowiec.ht
Tu masz obrazki jak zawijać...

--