maly przeplywowy podgrzewacz elektryczny - zuzycie energii

1. Data: 2008-10-19 12:08:36

Temat: maly przeplywowy podgrzewacz elektryczny - zuzycie energii
Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie moge znalezc informacji, ile kWh moze zuzyc przeplywowy
podgrzewacz elektryczny do podgrzania 1m^3 wody.

1 m^3 cw kosztuje u mnie ponad 30zl, wiec zaczalem sie zastanawiac,
czy nie taniej byloby zamontowac jakis maly przeplywowy podgrzewacz el
(pewnie 3-4 kW) w punktach, ktore najbardzej zuzywaja cw - czyli
prysznic i umywalka :)
ale musze wpierw wiedziec, jaki bedzie koszt eksploatacji takiego
ustrojstwa.

pozdarwiam,
Cyb

2. Data: 2008-10-19 12:15:11

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19-10-2008 o 14:08:36 Cyb
<c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał(a):

> najbardzej zuzywaja cw - czyli
> prysznic

wydaje mi sie ze do prysznica nie moze byc maly podgrzewacz, bo wtedy jest
za male cisnienie wody

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.com Zwijasz? - www.zwijaj.pl

3. Data: 2008-10-19 12:20:24

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Oct 2008 14:15:11 +0200, lukas <l...@w...pl> wrote:

>wydaje mi sie ze do prysznica nie moze byc maly podgrzewacz, bo wtedy jest
>za male cisnienie wody

wpierw chce sprawdzic, jkai bedzie ksozt eksploatacji, a ponizje bede
sie zastanawial jaka dokladnie moc bedzie potrezbna (w koncu sprawnosc
malego i duzego podgrzewacza beda dosyc zblizone, wiec koszty rowbiez
beda zblizone).
jak zabawa okaze sie oplacalna, to bedzie sie myslalo o instalacji el
(w koncu 18kW to nie da sie tak sobie podlaczyc w kazdym punkcie
a 4kW prawie wszedzie).

pozdarwiam,
Cyb

4. Data: 2008-10-19 13:23:15

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 10/19/2008 2:08 PM, Cyb wrote:
> nie moge znalezc informacji, ile kWh moze zuzyc przeplywowy
> podgrzewacz elektryczny do podgrzania 1m^3 wody.

[...]
> ale musze wpierw wiedziec, jaki bedzie koszt eksploatacji takiego
> ustrojstwa.
Zużyta energia = (pojemność cieplna wody) x (różnica temperatur wody
zimnej i podgrzanej) x (objętość podgrzanej wody)

Maksymalna zużyta energia = (moc podgrzewacza) x (czas podgrzewania)

MS
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

5. Data: 2008-10-19 13:32:10

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 10/19/2008 3:23 PM, Michał Sobkowski wrote:
[...]
> Zużyta energia = (pojemność cieplna wody) x (różnica temperatur wody
> zimnej i podgrzanej) x (objętość podgrzanej wody)
W zasadzie nie objętość, a masa, ale przy takim szacowaniu można
spokojnie przyjąć gęstość wody = 1 g/cm^3.

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

6. Data: 2008-10-19 21:27:40

Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyb wrote:
> [...]
> prysznic i umywalka :)
> ale musze wpierw wiedziec, jaki bedzie koszt eksploatacji takiego

musisz to sobie obliczyc np tak :
cieplo wlasciwe wody 4190 j/(kg*K)
czyli zeby zagrzac 1m3 wody o 1 stC potrzeba 4190*1000=4.190.000J
energii
zimna woda w instalacji ma ok.10stC a w instalacji jest 50stC (chyba
minimalnie tyle) czyli 40K róznicy
daje to 4190.000*40=167.600.000J

tylko co ma dzul do kWh? ano to jest : 1Ws(watosekunda)=1J czyli
kWh=3.600.000J

teraz 167.600.000/3.600.000=46.6 kWh (mysle ze mozna przyjac sprawnosc
nagrzewnicy na 100%)
nie wiem ile teraz jest za kWh ale przyjmujac 40gr wychodzi 18,64zl
czyli sporo mniej

zwroc uwage czy ta cena 30zl nie zawiera kosztów wody zimnej i scieków

jeffrey

7. Data: 2008-10-20 09:47:51

Od: "CinnamonGirl" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
w wiadomosci news:pi8mf41eebj6fb73mjj1is3n6pmpo3keub@4ax.com...
> [...]
> prysznic i umywalka :)
> ale musze wpierw wiedziec, jaki bedzie koszt eksploatacji takiego

Mam 5kw przeplywowy podrzewacz wody w kuchni przy zlewie. Pwoeim tak
wystarcza na kran do mucia garów woda jest ciepla ale nie goraca. Do
prysznica to o wiele za malo.
M.

8. Data: 2008-10-20 18:35:23

Od: Petrax <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyb pisze:
> nie moge znalezc informacji, ile kWh moze zuzyc przeplywowy
> podgrzewacz elektryczny do podgrzania 1m^3 wody.

Kiedyś użytkowałem przepływowy ogrzewacz wody firmy Kospel w domku
letniskowym, zasilany z 3 faz, miał 2 zakresy przełączane ręcznie i na
każdym zakresie 2 podzakresy przełączane automatycznie wielkością
strumienia wody. Pobierał moc na pierwszym zakresie 1-szym podzakresie 9
kW, na drugim podzakresie 12 kW, na drugim zakresie odpowiednio 12 kW i
28kW. Do kąpieli pod prysznicem w lecie wystarczało ustawienie na 1-szym
zakresie, na wiosnę i w jesieni na 2-gim.

Teraz koszty

Miałem podobne przemyślenia co do zastąpienia bojlera pojemnościowego
gazowego ogrzewaczem przepływowym elektrycznym. Zrobiłem eksperyment
poprzez zmierzenie czasu przeciętnej kąpieli i odczytanie ilości
zużytego gazu na tę kąpiel.
Wyszło 7 minut kąpania, co oznacza następujące koszty:
- zakładam moc pobieraną 18 kW,
- w czasie 7 min pobrana zostałaby energia 2,1 kWh (7 min / 60 min * 18 kW)
Koszt 1 kWh 0,19 zł netto energia i 0,1549 zł netto opłata przesyłowa -
razem 0,42 brutto
Czyli łącznie 0,42 * 2,1 = 0,88zł - koszt energii zużytej do kapania.

Gaz
Bojler gazowy co prawda przez ok 15 min uzupełniał temperaturę wody, ale
nie to jest istotne, lecz ile gazu na to zużył. Wyszło mi, że za ok 25 gr.

Wniosek jest jeden

pozdrawiam
Petrax

9. Data: 2008-10-22 21:28:04

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje wszystkim za odpowiedzi - wniosek jeden: nie oplaca sie :(

pozdarwiam,
Cyb

10. Data: 2008-10-23 06:52:29

Od: "Boban" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał(a):

> dziekuje wszystkim za odpowiedzi - wniosek jeden: nie oplaca sie :(

To zbyt duże uproszczenie bo należy jeszcze uwzględnić koszty inwestycyjne. W
przypadku gazu:
- podłączenie do gazociągu ok 2000
- instalacja gazowa wewnętrzna ok 2000
- kocioł 2f albo 1f z zasobnikiem - od 3000 do 10000

W przypadku podgrzewacza elektrycznego
- powiedzmy 2 podgrzewacze Kospela po 15kW - 2000
- wykupienie wyższej taryfy w energetyce - 200 zł

Te koszty to każdy musi sobie sam skalkulować ale zawsze są one niższe w
przypadku podgrzewaczy elektrycznych

wypukłe patelnie
wąska ściana i ościeżnica
Jaki gazowy, przepływowy ogrzewacz wody?
Uszkodzenie talerza kuchenki mikorfalowej
biurko i trzy latek?