marynowana wołowinka

1. Data: 2007-03-04 20:14:04

Temat: marynowana wołowinka
Od: "Torn" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeszukałem kawał grupy, ale nie znalazłem nic na temat - jak w temacie.
Może poprostu przeoczyłem - jeśli tak jest to proszę o linka.
Chciałbym zrobić marynowaną wołowinę tak aby po jakimś czasie móc ją kroić
na cienkie plastry i jeść bez obróbki termicznej.
Za wszelkie pomysły z góry dziękuję.

2. Data: 2007-03-14 09:13:49

Temat: Re: marynowana wołowinka
Od: EuGeniusz Dębski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Torn napisał(a):
> [...]
> Chciałbym zrobić marynowaną wołowinę tak aby po jakimś czasie móc ją kroić
> na cienkie plastry i jeść bez obróbki termicznej.

WIdzę, że nie ma pomysłów. Spróbuj poszukać w archiwie "tjankol", to nie
jest surowa wołowina, ale kompletnie inaczej robiona.
Mi smakuje, lecz nie mam w tej chwili czasu (wyjazd) na przekazanie
przepisu. jak nie znajdziesz - przypomnij się za tydzień.

ED

3. Data: 2007-03-14 18:56:00

Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EuGeniusz Dębski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Mi smakuje, lecz nie mam w tej chwili czasu (wyjazd) na przekazanie
> przepisu. jak nie znajdziesz - przypomnij się za tydzień.

Tjankol
Danie z dalekiej północy, chyba z Finlandii.
Piękny kawałek (1 kg to tak akurat) zamrażamy na kość.
Następnie wsadzamy do zimnego piekarnika, piekarnik
nastawiamy na 75?C i pieczemy 12 godzin.
Następnie mięso wyjmujemy i wkładamy na 2 godziny
do zalewy.

Zalewa:
Zagotować 1 litr wody z 1 decylitrem soli kuchennej,
1 łyżeczka świeżo zmielonego pieprzu
i 1 łyżeczka jałowca.

Przepis z prk...

Pozdrowienia. Krzysztof.