Re: marzy mi sie taki tort...

From: "Anet" <a...@t...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: marzy mi sie taki tort...
Date: 20 Sep 2006 04:21:56 -0700

> ktos ma pomysl, a raczej doswiadczenie??
>
> dzieki
> Magda

Ja robiłam cos takiego, pycha jak dla mnie, przepis chyba Władysława
(sorki ale nie zapisałam a pamięć mam zawodną)

CIASTO : 6 jajek, 250 g cukru rafinowanego, 100 g mąki tortowej, 50 g
kakao, 150 g topionego masła
SYROP : 200 g cukru, 350 ml wody, kirsch
DO PRZEŁOŻENIA : 800ml słodkiej śmietany, 200 ml mleka, 80 g cukru
pudru, 2 łyżeczki cukru waniliowego
DO DEKORACJI : tabliczka gorzkiej czekolady, wiśnie z koniaku
6 jajek i 250 g cukru rafinowanego intensywnie ubijamy, aż będą
bardzo gęste i spienione. Dodajemy, delikatnie mieszając, 100 g.
przesianej przez sito mąki tortowej, 50 g kakao i 150 g topionego
masła. 3 tortownice o średnicy 22 cm smarujemy masłem i oprószamy
mąką, wlewamy do nich ciasto. Pieczemy w 180 stopniach przez ok. 25
min.
Przygotowujemy syrop z 200 g cukru i 350 ml wody. Dodajemy do niego
kirschu dla zapachu. Ostudzone płaty ciasta maczamy w syropie.
Ucieramy na grubej tarce na duże wióry tabliczkę dobrej, gorzkiej
czekolady. Wkładamy to do lodówki.
Ubijamy 800 ml. zimnej gęstej, słodkiej śmietany z dodatkiem 200 ml
bardzo zimnego mleka, 80 g cukru pudru i 2 łyżeczkami prawdziwego
cukru waniliowego. Śmietanę rozdzielamy na 3 warstwach tortu
układając na każdej kilka wiśni z koniaku. Warstwy składamy,
resztą śmietany smarujemy boki tortu. Dekorujemy wiórami
czekoladowymi.
Podajemy z lodówki

Anet