masa kasztanowa

1. Data: 2004-08-09 11:49:05

Temat: masa kasztanowa
Od: MarchEf <b...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Drodzy Wspolzjadacze,

Wlasnie wrocilam z wakacji i przywiozlam sobie sloik masy kasztanowej.
Wyglada toto jak nutella, jeszcze nie odwazylam sie sprobowac.. Podobno
w smaku podobne do wawelowskich kasztankow (albo raczej odwrotnie,
kasztanki wawelowskie podobne w smaku do masy). I zastanawiam sie, z
czym to spozyc. Na chleb to taka nutellopodobna wersja... Moze do
nalesnikow? Poszukalabym w google'ach zeby Was nie meczyc ale nie wiem
jak do tego podejs'c' - tzn jak sie to naukowo nazywa w jezyku polskim -
masa kasztanowa? krem kasztanowy?
Jezeli ktos ma jakis pomysl na wykorzystanie masy kasztanowej w bardziej
zaawansowany sposób niz chleb-krem to bede mu dozgonnie wdzieczna za
podzielenie sie; :-)

Pozdrawiam
MarchEf, jeszcze rumiana od Toskanii

1. Data: 2004-08-09 12:12:27

Temat: Re: masa kasztanowa
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "MarchEf" <b...@y...pl> napisala:
> jak do tego podejs'c' - tzn jak sie to naukowo nazywa w jezyku polskim -
> masa kasztanowa? krem kasztanowy?

Puree z kasztanow.

> Jezeli ktos ma jakis pomysl na wykorzystanie masy kasztanowej w bardziej
> zaawansowany sposób niz chleb-krem to bede mu dozgonnie wdzieczna za
> podzielenie sie; :-)

http://glinki.com/?l=5ixsgo

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-08-09 19:03:17

Od: "Shivman" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisal w wiadomosci

> Puree z kasztanow.

Mówicie o kasztanach jadalnych (wlochatych) mam nadzieje?
A czy tych naszych kasztanów uzywa sie w kuchni?
Shivman
s...@p...pl

1. Data: 2004-08-10 07:41:30

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Shivman" <s...@p...pl> napisal:
> Mówicie o kasztanach jadalnych (wlochatych) mam nadzieje?

Oczywiscie.

> A czy tych naszych kasztanów uzywa sie w kuchni?

Jesli masz na mysli owoce kasztanowca, to sa one niejadalne.
Ale mozna z nich robic jakies nalewki, ktore maja dzialanie lecznicze.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-08-10 09:12:24

Od: "Kissek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

MarchEf wrote:
> [...]
> Jezeli ktos ma jakis pomysl na wykorzystanie masy kasztanowej w
> bardziej zaawansowany sposób niz chleb-krem to bede mu dozgonnie

Witam,

Pycha krem z kasztanów :). Ja go bardzo prosto uzywam:
1. na chleb
2. do nalesników (polac je jogurtem naturalnym)
3. do krakersów

zycze smacznego i pozdrawiam
kissek

1. Data: 2004-08-11 17:29:33

Od: "Shivman" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisal w wiadomosci

> Jesli masz na mysli owoce kasztanowca, to sa one niejadalne.
> Ale mozna z nich robic jakies nalewki, ktore maja dzialanie lecznicze.

Tak o kasztanowca mnie chodzilo. Rozumiem, dzieki za info.
Shivman
s...@p...pl

Starogardzka
marynowana marchew