maslo orzechowe

1. Data: 2002-03-21 07:56:36

Temat: maslo orzechowe
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,

zrobilam maslo orzechowe. przepis bardzo prosty (z ksiazki o kuchni
wegetarianskiej): 250 g niesolonych orzeszkow ziemnych uprazyc na patelni,
zemlec i utrzec z 75 g tlustej smietany, dosolic do smaku. niby dobre, ale
gdzie mu tam do tego sklepowego. efekt mnie nie zachwycil, a chcialabym tez
poprobowac z innymi orzechami, jadlam kiedys maslo z nerkowcow (pyszne) i z
orzechow laskowych (oblednie pyszne). moze to trzeba zrobic z olejem zamiast
smietany? ktos z was robil maslo orzechowe w domu? ma przepis?

pozdrawiam,

1. Data: 2002-03-21 10:15:56

Temat: Re: maslo orzechowe
Od: "Maja" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm coś mi ten Twój przepis jakoś tak.. nie za mocno pasuje...
szczerze mówiąc już dawno nie robiłam masła orzechowego, ale przepis, który
ja miałam obejmował orzeszki arachidowe, ale też trochę do smaku włoskich
[znacznie ich było mniej niż arachidowych, ale proporcji nie pamiętam :((]
ale robiło się to tak:

prażone [albo nie - ja nie prazyłam] mielimy i dodajemy oliwę+miód+sól.
soli naprawdę minimalną ilość, a miodu tyle, żeby konsystencja się zrobiła
taka.. no kremowa...
i z tego wychodziło doooooobre masełko orzechowe :)))))

pozdrawiam i życzę powodzenia w eksperymentowaniu ;)))

ja.

1. Data: 2002-03-21 10:25:42

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taka.. no kremowa...
> i z tego wychodziło doooooobre masełko orzechowe :)))))

a, no to już rozsądniej wygląda. pamiętasz, tak mniej więcej, ile było
oliwy?
może do tego, co mi wyszło, dodam trochę oliwy i miodu, jak myślisz, poprawi
się?

1. Data: 2002-03-21 10:48:54

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zajrzyj moze do puszkkki, tam sa jakies masla orzechowe. Nigdy nie spotkalam
sie z dodawaniem smietany do masla orzechowego, pewnie przez te smietane
efekt Cie nie zachwycil.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-03-21 12:23:09

Od: "Maja" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zosia" <z...@m...pl> wrote

> a, no to już rozsądniej wygląda. pamiętasz, tak mniej więcej, ile było
> oliwy?

;) na wyczucie :)
smak dorabiałam miodem, a gdy konsystencja była wciąż zbyt gęsta, dodawalam
oliwy.
wiem, że słowo 'mało' niewiele Ci da, ale.. no mało tej oliwy trzeba było
dodać..
bo w sumie orzeszki są już same w sobie 'oleiste' + miodzik [tego całkiem
sporo] i oliwy tlyko tylko.
[za dużo nie może być, bo się zrobi mdłe i takie wyczuwalnie tłuste]

spróbuja njapierw taką porcję mini [na 1 kanapeczkę ;)]
jakieś 5 dkg orzeszków, łyżkę miodu albo dwie, łyżeczkę oliwy odrobinkę
soli..
i zobacz... jak wyszło.

> może do tego, co mi wyszło, dodam trochę oliwy i miodu, jak myślisz,
poprawi
> się?

ja po prostu ze śmietaną nie jadłam nigdy czegoś takiego.. ale.. może
spróbowac poddać to jakiejś obróbce termincznej.. śietana troszkę inaczej
smakuje jak się podgrzeje/podgotuje etc.
więc.. moze nie oliwa nawet może nie tak dużo miodu [choć on naprawdę jest
rewelacyjny do tego] a własnie obróbka termiczna ;)))

pozdrawiam

ja.

1. Data: 2002-03-21 21:54:59

Od: "Winniczek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
"zosia" <z...@m...pl> napisał w wiadomości
ktos z was robil maslo orzechowe w domu? ma przepis?

Ja bym poszukał analogii do podpuszczki.... tylko zamiast cielaczka musisz
upolować i "otworzyć" obżartą orzechami (tu istnieje szerokie pole do popisu
do ustalenia składu masełka) wiewiórkę ;))))))

Pozdrawiam,
Winniczek, cos - nie wiedziec czemu - makabryczny dzisiaj.

1. Data: 2002-03-22 11:13:03

Od: wojmat <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zosia" <z...@m...pl> mówi:

> 250 g niesolonych orzeszkow ziemnych uprazyc na patelni,
> zemlec i utrzec z 75 g tlustej smietany,

a co to za dziwaczek? ze śmietaną? to chyba wątroba eksploduje... :-)

tak! z olejem zamiast śmietany. można część oleju zastąpić wodą
spokojnie. wtedy będzie wersja "light" :-)))

--
wojma:t <w...@o...pl> gramy: 'björk - selmasongs'
ne všehno tehno

1. Data: 2002-03-22 11:14:52

Od: wojmat <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Winniczek" <w...@p...onet.pl> mówi:

> Winniczek, cos - nie wiedziec czemu - makabryczny dzisiaj.

żeby ciebie ktoś widelczykiem ze skorupki nie wyjął... ;-)

--
wojma:t <w...@o...pl> gramy: 'björk - selmasongs'
<< REW against FF >>

Ciasteczko na Święta.
Re: witanko:))
Urodzinki
Zapiekanka - poradzcie
na studenckie sniadanie i urodzinowe przyjecie