Re: matka

From: "AsiaS" <a...@n...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: matka
Date: Thu, 18 Sep 2003 00:14:45 +0200
Sender: a...@p...onet.pl@pa180.biezanow.sdi.tpnet.pl

Użytkownik "Ewa Ressel"
> Chleb, twarożek - również?
Twarożek - to rzecz oczywista, bo on i tak właśnie tyle czasu leży w sklepie.
A jeśli mam codziennie kupować twaróg, który przez te wszystkie dni
leży w sklepie, wolę go trzymać w domu, przynajmniej mam pewne,
że jest dobrze przechowywany, a nie na zapleczu bez lodówki.
Chleb - da się, jeśli się gustuje w pełnoziarnistych paczkowanych, lub
ma się dostęp do takich prawdziwych wiejskich.

> Pod warunkiem, że nie wraca się z pracy o 19.00. Marząc o obiedzie i świętym
> spokoju, a nie spacerkach do warzywniaka.
Owszem, to była tylko propozycja dla Margoli, to ona musi zdecydować
czy ma siłę i wolę wykonywać pewne czynności z dzieckiem,
czy musi/woli poświęcić ten czas, jak napisałaś, obiadowi czy własnemu świętemu
spokojowi.
Jednak alternatywa istnieje i dobrze o tym wiedziec.

> Żeby tak funkcjonować na dłuższą metę, trzeba by chyba być cyborgiem.
Może cyborgiem, tym większe uznanie dla naszych matek, dla których
było i jest to codziennym, normalnym życiem.

> Dla mnie dom to jeden z istotnych elementów życia.
Sprawa postawiona tak, jak stawia ją Margola (wyrzeczenia
dziecka do ósmego roku życia po to, by po ośmiu latach coś mieć)
to coś innego niż "istotny element życia", bo dzieciństwo własnego
dziecka to dla niektórych coś więcej.
Asia