Re: mechanizmy wpływu społecznego

Data: 2007-06-06 15:49:54
Temat: Re: mechanizmy wpływu społecznego
Od: Fragile <e...@i...pl>

On 6 Cze, 17:19, Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> wrote:
> Fragile napisał(a):> Nie umiem zmieniać stylu wypowiedzi, tak więc to, co Tobie się
wydaje

> To, co piszesz o mężczyznach, również, zdaje się, jest podyktowane
> uprzedzeniem albo czymś innym, wynikającym tylko i wyłącznie z Ciebie i
> z Twojego głębokiego przekonania.

To, co napisałam o mężczyznach, po pierwsze napisałam w formie żartu
(z którego odebraniem najwyraźniej miałeś kłopot).
Po drugie, jeśli chodzi o szczegóły, wieloletnie badania nad mózgiem
mężczyzny i mózgiem kobiety wykazują różnice w budowie i
funkcjonowaniu mózgu mężczyzny i kobiety, a co za tym idzie różnice w
ich procesach myślowych, zachowaniu, postawach, wyborach, emocjach.
Badania te dowodzą niezbicie, iż większości mężczyzn przyznanie się do
błędu przychodzi z ogromną trudnością. Twoja reakcja zresztą to
potwierdza...
A czy Ty przypadkiem nie masz jakichś uprzedzeń do kobiet?
Twój post wskazywałby na to.

> I jak pisałaś parę postów wyżej - to,
> że jesteśmy o czymś przekonani, wcale nie oznacza, że nasze przekonanie
> jest zgodne z rzeczywistością . (Madzia -> Ty, Tobie znani mężczyźni ->
> wszyscy mężczyźni).

Oczywiście. Nie wszyscy mężczyźni są tacy sami. Sama znam bardzo
różnych.
A swojej wypowiedzi nie opierałam tylko i wyłącznie na własnych
doświadczeniach. Mało tego, w ogóle nie potraktowałam jej serio. Z to
Ty jak najbardziej... Coś zabolało? Przepraszam.

> A żeby pozostać w wątku: najsilniej działające mechanizmy wpływu na
> grupie dyskusyjnej to mechanizm autorytetu (w przypadku grup
> merytorycznych), ktory działa silnie na stałych, od dawna obecnych
> członków i zasada niedostępności - działająca na członków nowych.
> No i oczywiście dobrze sprawdzają się ingracjacja i deprecjacja.

Te mechanizmy są jednymi z najsilniej działających nie tylko na
grupach dyskusyjnych.

Fragile