pozyskiwane z natury

181. Data: 2002-07-03 12:40:22

Temat: Re: meski - zenski
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisal:

> A obcinac można, a nawet trzeba. Do normalnych zabiegów należy wyłamywanie
> niepłodnych latorośli, wyłamywanie "pasierbów",

A tak bardziej zrozumiale można? Co to są te pasierby, które
jako zła macocha mam kasować i dlaczego trzeba je łamać
a nie obcinać?

> ogławianie latorośli
> (przycinanie kilka lisci nad ostatnim gronem)....

Oooo, to zrozumiałe :-)

> A to wszystko dla poprawy nasłonecznienia gron i zwiększenia absorpcji
> składników odżywczych przez owoce.
> Gdy inteligentnie poprzycinasz to owoce będziesz miała większe, lepiej
> wybarwione, z większą ilością cukru - czyli smaczniejsze.

Tak, a jak z calej masy zarośli będzie mało, małych, kwaśnych
kuleczek, to jeszcze ja wyjdę na idiotkę, a nie zielsko na
starego chwasta do wykarczowania ;-)

Krycha&Co(ty) niepewna swojej inteligencji przycinaniowej

182. Data: 2002-07-03 12:48:19

Temat: Re: pozyskiwane z natury
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 Jul 2002 13:34:00 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Nie wytwarza kiełkujących nasion.
>^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Tak, czytałem to kiedyś, aczkolwiek mam mieszane uczucia co do tego
tekstu...

W szkółce p. Kurowskich byliśmy w poniedziałek, tamte ich betule
'Doorenbos' wyglądają jednak trochę inaczej niż ,,nasza'', wrocławska,
ogrodowa. Być może jest tak, jak piszą m.in. na:

http://www.bluebellnursery.com/cgi-bin/catalogue.cgi
?cat=t&genus=Betula

Betula utilis var. jacquemontii 'Doorenbos'

This name has been the subject of recent discussion. Over the years
collectors have returned from the Himalayas with seed from white
birches, many of which have subsequently been propagated as B.
Jacquemontii. The result is many nurseries offer different plants
under the same name. Our plants are the collection of B. Doorenbos,
with particularly fine, peeling, white bark.

(tutaj już w ogóle pomieszanie z poplątaniem, Jacquemonta z Doorenbos,
nie mniej jednak selekcjonowane z nasion).

Jak by jednak nie było, szczepione, to szczepione :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek

183. Data: 2002-07-03 13:04:16

Temat: Re: pozyskiwane winogrona
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> wrote in message

> Oczywiscie! A zauwazanie jest oczywiściee dlatego , ze na ogół ludzie sa
> wyposażeni w narząd wzroku.

Raczej dlatego, ze sa wyposazeni w mozg. Mozna na przyklad drzewko
obmacac. Albo posluchac, co w trawie piszczy :-) A z drugiej strony,
powiedziane jest: "Patrzycie, z nie widzicie".

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

184. Data: 2002-07-03 13:32:33

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Cukru powiadasz?

No to... cukrów - powiadam. Lepiej???
Pozdrawiam ;-)
Janusz

185. Data: 2002-07-03 13:43:25

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> A tak bardziej zrozumiale można? Co to są te pasierby, które
> jako zła macocha mam kasować i dlaczego trzeba je łamać
> a nie obcinać?

Jakby tu obrazowo?!

No więc rośnie Ci latorośl, taki tegoroczny przyrost :-)))
Ma on liście.
I z kącika mędzy liściem a latoroślą wyrasta tak jakby nowy pęd. To jest
pasierb właśnie. Żre niezasłużenie pokarm, zagęszcza niepotrzebnie krzew.
Won z nim!!!
A dlaczego wyłamywać? Ano dlatego by w tym samym miejscu nie rósł dalej.
Źródło wyrastania mu trzeba uszkodzić. Obetniesz niewłaściwie ( za wysoko) -
draństwo dalej będzie rosło.

> Oooo, to zrozumiałe :-)

> Tak, a jak z calej masy zarośli będzie mało, małych, kwaśnych
> kuleczek, to jeszcze ja wyjdę na idiotkę, a nie zielsko na
> starego chwasta do wykarczowania ;-)
Co będzie i gdzie to już widzisz. I to pielęgnuj.
A że byle jakie kwaśne kuleczki to być może sprawa kiepskiej odmiany, ktorej
żadna agrotechnika nie naprawi. Zmień wtedy odmianę!

> Krycha&Co(ty) niepewna swojej inteligencji przycinaniowej
No to Cię pocieszę :-)
Widziałem Cię, rozmawiałem... Na kretynkę nie wyglądałaś, dasz sobie radę.
Pozdrawiam :-)
Janusz

186. Data: 2002-07-03 21:14:43

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

187. Data: 2002-07-03 21:39:41

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

188. Data: 2002-07-04 08:13:05

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisal:

> [...]
> Źródło wyrastania mu trzeba uszkodzić. Obetniesz niewłaściwie ( za wysoko) -

Dziękuję, wydrukowałam to sobie i z karteczką będę szukać
pasierbów.

> (...)
> A że byle jakie kwaśne kuleczki to być może sprawa kiepskiej odmiany, ktorej
> żadna agrotechnika nie naprawi. Zmień wtedy odmianę!

One nawet podobno są dobre, tylko malutkie, nie podobne do tych
sklepowych. Ale liście ma ładne ;-)

> No to Cię pocieszę :-)
> Widziałem Cię, rozmawiałem... Na kretynkę nie wyglądałaś, dasz sobie radę.

:-))) Nie ma to jak wiara w człowieka.

Krycha (macocha tępiąca pasierby i blondynka winoroślowa)

189. Data: 2002-07-04 09:18:10

Temat: Odp: pozyskiwane z natury
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie mi jedno, czy ta brzoza 'Doorenbos' różni się jakoś bardzo
znacząco wyglądem od brzóz tych naszych, co to dziko po polach rosną?
Palnęłam taką brzozę w prezencie, a okazało się, że na terenie rośnie już
sobie kilkanaście zwyczajnych brzóz no i teraz mam takie mieszane odczucia.
Wygłupiłam się kosmicznie czy może jednak nie?

Pozdrawiam, Basia.

190. Data: 2002-07-04 09:49:47

Temat: Re: Odp: pozyskiwane z natury
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in

> [...]
> już sobie kilkanaście zwyczajnych brzóz no i teraz mam takie mieszane
> odczucia. Wygłupiłam się kosmicznie czy może jednak nie?

Rozni sie zdecydowanie. Grzegorz to pewnie juz przywykl, ale ja ja (jom)
zobaczylam po raz pierwszy i robi wrazenie. Ma gladka, biala kore, nawet
przy odchodzacych galeziach, no taka bielusienka bez skazy (no chyba ze
zmajomy wyryje serca :-)))), a jak kora schodzi, to ta pod spodem jest
lekko rozowawa i tez bardzo gladka. A do tego ciemnozielone, polyskliwe
liscie. Jak sie przyjmie, to od razu bedziesz wiedziec, ktora to. A jak sie
nie przyjmie.... to tez bedziesz wiedziec :-))))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

sosna czarna na zywoplot?
nawodnienie ogrodka - gdzie w krakowie?
Do Darka - storczyk