pozyskiwane z natury

91. Data: 2002-07-01 05:48:09

Temat: Re: pozyskiwane z natury
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej" <M...@p...onet.pl> wrote in news:afke87$9ho$1@news.tpi.pl:

> Dlaczego masz takie skrupuly odnosnie tej naparstnicy, przeciez jej
> nie wrzucilas do zupy tylko pozwolilas na (byc moze) rozmnozenie sie
> tej rosliny i przetrwanie egzemplarza, ktory w surowych dzikich
> warunkach moglby zginac...

Bo to zboczenie zawodowe ;-)))
Co prawda u nas jest jej tyle, ze jeszcze nie ma sie czym martwic.
Wrzucenie jej do zupy wybranym osobom mogloby rozwiazac kilka problemow,
ale wtedy bylyby juz wyrzuty sumienia, a nie skrupuly :-))))))).
Pozdrowienia - Ewa Sz.

92. Data: 2002-07-01 10:20:56

Temat: Re: Odp: pozyskiwane z natury
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

No więc obejrzałam dokładnie goryczki, druga tez zakwitła i ma
cztery płatki, jak mówiła Ewa. Natomiast ta pierwsza ma
mniej listków na łodygach, listki ostrzejsze (smuklejsze),
kielichy tez bardziej wydłuzone, na jednej łodydze pięcipłatkowe,
na drugiej sześcio :-)

Krycha&goryczki

93. Data: 2002-07-01 10:33:31

Temat: Odp: pozyskiwane z natury
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
>

> Jest jeszcze taka nazwa ludowa : adamowe żebro............
> inaczej fyrlocki, francowate ziła, krupnik, przerwa,........
> ale to Tojesc rozesłana L.nummularia ( często przenoszona do ogrodów )
ten
> grzech też popełniłem..

Jaki grzech? Przecież nie powiesz, że to obrzydliwe, wszędobylskie, uparcie
się rozprzestrzeniające paskudztwo jest pod ochroną???!

Pozdrawiam, Basia.

94. Data: 2002-07-01 10:56:21

Temat: Odp: Odp: Odp: pozyskiwane z natury
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in

> A do jakich wysokosci Ci on dorasta, ze Ci sie tutaj przypomnialo?

Skleroza. Oczywiście miał być rozhodnik ostry. Przetacznik raczej nitkowaty.
A propos Veratrum, to melduję, że jest to przysmak ślimaków. Zeżarły w
pierwszej kolejności :(

Pozdrawiam, Basia.

95. Data: 2002-07-01 11:03:37

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ten
>
> Jaki grzech? Przecież nie powiesz, że to obrzydliwe, wszędobylskie,
> uparcie się rozprzestrzeniające paskudztwo jest pod ochroną???!

Nie jest. Moze Jacek ma na mysli jakis inny grzech kojarzacy mu sie z
pobraniem tojesci ;-))))))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

96. Data: 2002-07-01 11:12:57

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: pozyskiwane z natury
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A propos Veratrum, to melduję, że jest to przysmak
> ślimaków. Zeżarły w pierwszej kolejności :(

Cos w tym jest. W gorach mozna czesto obejrzec takie serwetki z
abstrakcyjna perforacja, ktpre zostaja z Veratrum po przejsciu slomakow.
Ciekawe, jak Boguslaw ochronil swoje cudo?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

97. Data: 2002-07-01 11:17:43

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote in

> [...]
> mniej listków na łodygach, listki ostrzejsze (smuklejsze),
> kielichy tez bardziej wydłuzone, na jednej łodydze pięcipłatkowe,

Rzuc na google "Gentiana cruciata" i "Gentiana septemfida" - na pewno wyjda
jakies zdjecia i bedziesz mogla sprawdzic, czy to to. Ta z czterema
platkami to moze byc cruciata=krzyzowa, ta z piecioma, tak jak mowil
Boguslaw, to prawdopodobnie septemfida. Obie ladne :-))))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

98. Data: 2002-07-01 11:38:41

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie jest. Moze Jacek ma na mysli jakis inny grzech kojarzacy mu sie z
> pobraniem tojesci ;-))))))

Brał bez pytania.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

99. Data: 2002-07-01 11:43:33

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rzuc na google "Gentiana cruciata" i

http://planto.de/gefaessdaten.php?nr=4665&Sn=07a6ff5
526d70ff6d9f4effe498e5
dfc

"Gentiana septemfida" - na pewno wyjda

http://www.hort.net/gallery/view/gen/gense/

--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

100. Data: 2002-07-01 12:19:20

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in

> http://planto.de/gefaessdaten.php?nr=4665&Sn=07a6ff5
> [...]

o wlasnie. Na Jerzego zawsze mozna liczyc :-)))))
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. Ciesze sie, Jerzy, ze sie juz zagoiles :-)))))))

sosna czarna na zywoplot?
nawodnienie ogrodka - gdzie w krakowie?
Do Darka - storczyk
Nowa ksiazka mam