pozyskiwane z natury

81. Data: 2002-06-28 13:28:09

Temat: Re: Odp: pozyskiwane z natury
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" napisala:

> KDomyslam sie :-)).
> Pytam dlatego, ze milosnicy gorskich jakos tak dziela sie na dwie grupy:
> bardziej sukulentowa (Sempervivum, Sedum, Rhodiola) + skalnice i inny
> barwny drobiazg, albo bylinowa: duze goryczki, parzydla, modrzyki, milosny
> i inne takie. Tych drugich jest mniej - miejsce w ogrodzie ogranicza

To ja tez jestem z tych pierwszych, ale miejsca mam dość,
tylko niewiedza i małe urozmaicenie u ogrodników mnie
ograniczają ;-)

Krycha&Co(ty)

82. Data: 2002-06-28 13:29:05

Temat: Re: pozyskiwane z natury
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in news:afho22$5ar$1@sunsite.icm.edu.pl:

> Chcesz powiedzieć, że naukowcy już je zadeptali?
> Szkoda.

Podobno najgorszymi wrogami roslin sa botanicy... Gorsze toto, niz
szarancza :-)))
Niestety wiekszosc zanikla w wyniku bardziej wyrafinowanych dzialan, np.
melioracji, zrebow, prostowania koryt rzek itd.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

> "Słowa zostawiają głębsze rany niż areator."
Oj!

83. Data: 2002-06-28 13:32:46

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anula" <a...@p...onet.pl> wrote in news:afho6n$pur$1@news.onet.pl:

> Dziwne te wiadomości o występowaniu, bo właściwie jedyne wielkie
> połacie porośnięte krwiściągiem widziałam na pogórzu/w górach. Ale
> pewnie niewiele jeszcze w życiu widziałam.

Na pogorzu laki mokre, a gory to powyzej 600m npm (chyba, nie pamietam). I
w gorach tzw. wysokich faktycznie go nie ma - czyli sie zgadza :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

84. Data: 2002-06-28 13:56:59

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Ewa Szczę?niak

>A Veratrum?
>Hm?

Nie pamietam gdzie:-(( Pomylilem ze storczykiem,dopiero podczas fazy wzrostu
zorientowalem sie ze nie moze to byc C.c.
Jak zakwitla trzy lata temu radosc moja byla ogromna :-))
W tym roku roku rowniez zakwitnie,ale paki kwiatowe sa zaatakowane przez
mszyce,pierwszy raz od trzech lat uzylem preparatu owadobojczego FASTAC, mam
nadzieje ze jej nie zaszkodze.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

85. Data: 2002-06-28 14:03:02

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten ogonek jest zbyt ostry, nie mogę przejść koło niego obojętnie. Fuj.

Ja też od nie mogę przejść nad tym obojętnie dlatego od jakiegoś czasu
przypominam, iz nieumiejętne posługiwanie sie pewnymi narzędziami może
prowadzić do urazów. Są one wprawdzie uleczalne ale mogą pozostawić
blizny.
;-)

ZASADY BHP
1
zasada Alara (As Low As Reasonably Acievable) (tak nisko jak jest to
realnie możliwe) Polityka minimalizacji ryzyka poprzez utrzymanie
ekspozycji na najniższym poziomie pod względem kosztów, technologii i
korzyści dla zdrowia,
2
zasada ZRU (Zasada Rozważnego Unikania) polega na unikaniu zagrożeń przy
umiarkowanych kosztach
3
zasada ZOP (Zasada Ostrożnego Postępowania) polega na badaniem ryzyka z
uwzględnieniem zysków i strat
4
pierwsza zasada Murphy'ego
Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy, gdy wszelkie inne
możliwości zostały już wyczerpane.
5
druga zasada Murphy'ego
Drobne awarie nie istnieją, jeżeli miała jednak miejsce drobna awaria,
oznacza to, że nie poznałeś jeszcze jej rzeczywistych rozmiarów.
6
zasada Menckena
Ci co potrafią, robią to. Ci co nie potrafią, uczą i kontrolują innych.
7
zasada Cahna
Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję.
http://www.bhp.iq.pl/Zasada.htm

--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

86. Data: 2002-06-28 20:48:18

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

87. Data: 2002-06-28 20:48:19

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

88. Data: 2002-06-29 13:54:23

Od: "Maciej" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego masz takie skrupuly odnosnie tej naparstnicy, przeciez jej nie
wrzucilas do zupy tylko pozwolilas na (byc moze) rozmnozenie sie tej rosliny
i przetrwanie egzemplarza, ktory w surowych dzikich warunkach moglby
zginac...

pozdrawiam

8...

89. Data: 2002-07-01 05:39:14

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) wrote in
czny.pl:

> Nie pamietam gdzie:-(( Pomylilem ze storczykiem,dopiero podczas fazy
> wzrostu zorientowalem sie ze nie moze to byc C.c.
> Jak zakwitla trzy lata temu radosc moja byla ogromna :-))

Boguslawie! Czy sugerujesz, ze C.c. i reszte pozyskales metoda wykopywania
z tzw. natury?
A radosc Twoja jest calkowicie zrozumiala i pozostaje tylko zazdroscic.
Wyksztalaca u Ciebie ta ciemierzyca nasiona? Bo z tego, co wiem, to w
Polsce jest dosc kiepsko z ich jakoscia. Moze w cieplarnianych warunkach
Twojego ogrodu jest lepiej?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

90. Data: 2002-07-01 05:42:32

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) wrote in

> jesli chcesz moge pstryknac cyfraczkiem zdjecie
> i przyslac Tobie jak wyglada i kwitnie te czarcie zebro
>:)

A chetnie! Przynajmniej bede wiedziec, co to w koncu jest (poza tym, ze
czarcie zebro) ;-)))

> a dzis wypatrzylem bardzo ladny chwascik
> caly osypany fioletowymi kwiatkami
> ostróżka (czy jakos tak) sie on chyba nazywa
>:)))

Tego nie wykopuj, bo to jednoroczne. Poczekaj na nasiona, zbierz, wysiej, a
potem bedziesz ja mial i mial, i mial. Jest taka ladna, ze warto.
Pozdrawiam - Ewa Sz.

sosna czarna na zywoplot?
nawodnienie ogrodka - gdzie w krakowie?
Do Darka - storczyk