miękki kurczak jak z chińskiej

1. Data: 2006-11-19 00:46:26

Temat: miękki kurczak jak z chińskiej
Od: "Remol" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do wszystkich sympatyków kuchni chińskiej. Jakim sposobem
można w domu zrobić kurczaka takiego jak w chińskiej. Chodzi mi
głównie o to jaki ten kurczak jest miękki. Nie wiem czy chińczycy
go jakoś marynują czy jak... Kupiłem woka i próbowałem smażyć na
bardzo rozgrzanym oleju ale i tak to nie jest to co w chińskiej.
Jeśli ktoś wie jak to się robi proszę o pomoc.

2. Data: 2006-11-19 01:05:49

Temat: Re: miękki kurczak jak z chińskiej
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Remol wrote:

> [...]
> bardzo rozgrzanym oleju ale i tak to nie jest to co w chińskiej.
> Jeśli ktoś wie jak to się robi proszę o pomoc.

Chodzi o marynatę. Ona zmienia smak i właśnie konsystencję. Nie wiem
jakie konkretnie danie robisz, ale tak uniwersalnie to spróbuj:
- 0,5 kg piersi kurczaka pokrojonej w drobne (ok. 1cm x 1cm) cząstki
- 3 łyżki jasnego sosu sojowego
- białko z jednego jaja
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej

Jeżeli posiadasz:
- 3 łyżki wina ryżowego (może być również sherry amontillado -
praktycznie zamiennik o bardzo podobnym aromacie)

To wszystko dokładnie musisz rozmieszać i zostawić na kilka godzin w
chłodnym miejscu. Potem smażysz kilka min. mieszając na mocno
rozgrzanym oleju i dużym ogniu. Nie można smażyć zbyt dużo, więc jak
np. dodajesz do tego warzywa to powinieneś zdjąć usmażone mięso i dodać
je z powrotem pod koniec smażenia.

Mięso powinno Ci wyjść aromatyczne, miękkie i puszyste (w ogóle
zwiększa nieco swoją objętość).

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

3. Data: 2006-11-19 01:12:57

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Konrad Kosmowski wrote:

> Nie można smażyć zbyt dużo,

Miałem na myśli, że nie powinno się i nie dużo tylko długo. ;) W tego
typu smażeniu chodzi o to aby składniki były smażone możliwie najkrócej
jak się da.

> więc jak np. dodajesz do tego warzywa to powinieneś zdjąć usmażone
> mięso i dodać je z powrotem pod koniec smażenia.

W sensie najpierw przesmaż mięso, zdejmij na naczynie, przesmaż
warzywa, dodaj mięso, rozmieszaj, dodaj sos, połącz z sosem i gotowe. :)

Przy tym konkretnie przepisie to możesz z warzyw dodać (kolejność
istotna):
- pędy bambusa
- dymkę
- grzyby mun
- podlać dwoma łyżkami wina ryżowego (bądź sherry) - musisz to zrobić w
takim momencie aby zdążyło odparować
- kiełki (na końcu dosłownie kilkanaście sekund aby się tylko podgrzały)

Na koniec zalać sosem:
- pół szklanki ciepłej wody
- łyżka mąki ziemniaczanej
- łyżka mąki kukurydzianej
- dwie łyżki sosu sojowego
- łyżeczka MSG (glutaminian sodu, niektórzy nie stosują, ale jak
chcesz mieć tak jak w restauracji to na 100% sypią tam tego sporo)
- łyżeczka sosu ostrygowego

Serwować niezwłocznie gorące, z ryżem lub makaronem jak kto woli.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

4. Data: 2006-11-19 09:13:19

Od: "Henry" <1...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Remol" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
s.com...
Mam pytanie do wszystkich sympatyków kuchni chińskiej. Jakim sposobem
można w domu zrobić kurczaka takiego jak w chińskiej.

Ja zawsze używam mięsa z udka kurzego(po wytrybowaniu). Krótko smarzę są
miękkie,sprężyste i soczyste.

Henryem

5. Data: 2006-11-19 14:48:53

Temat: Re: miękkichi
Od: "Remol" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisał(a):
> Na koniec zalać sosem:
> - pół szklanki ciepłej wody
> - łyżka mąki ziemniaczanej
> - łyżka mąki kukurydzianej
> - dwie łyżki sosu sojowego
> - łyżeczka MSG (glutaminian sodu, niektórzy nie stosują, ale jak
> chcesz mieć tak jak w restauracji to na 100% sypią tam tego sporo)
> - łyżeczka sosu ostrygowego

Chciałbym zrobić kurczaka w sosie słodko kwaśnym tylko że ten sos
jest czerwony a ztego co piszesz nie wiem czy taki kolor wychodzi.
No i skąd wziąść ten glutaminian sodu??
Sos ostrygowy chyba w supermarkecie
Warzywa kupuje mrożone (mieszanka chińska ok. 3 - 4 zł w
zależności od firmy)
Nie kupuje surowych warzyw bo za dużo z tym kłopotu z kupnem
krojeniem w paski po chińsku no i też z tego powodu, że to wychodzi
dużo drożej a mieszanka mrożona wydaje mie się, że nie wiele
odbiega
A tak wogóle może ma ktoś jakiś przepis na kurczaka w sosie słodko
kwaśnym
Wszystkim wielkie dzięki

6. Data: 2006-11-20 21:32:19

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Remol napisał(a):

> No i skąd wziąć ten glutaminian sodu??

Nie wiem gdzie mieszkasz, ja zawsze robiłem sobie zapasy glutaminianu
sodu w Czechach, a teraz kupuje go w Irlandii - u Chińczyków
właśnie.

Pzdr. Janusz

7. Data: 2006-12-18 23:59:24

Od: "Remol" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem gdzie mieszkasz, ja zawsze robiłem sobie zapasy glutaminianu
> sodu w Czechach, a teraz kupuje go w Irlandii - u Chińczyków
> właśnie.

No ale większość Polaków mieszka w Polsce...
Nie ma skąd tu wziąść tego??

8. Data: 2006-12-19 00:35:06

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Remol wrote:

> No ale większość Polaków mieszka w Polsce...
> Nie ma skąd tu wziąść tego??

Ja sobie kupuje w Asia Shop w Blue City zaraz obok tutaj... Na 100%
jest w sklepach wysyłkowych z żywnością. To jest coś w rodzaju (i
konsystencji) soli czy cukru, również jakoś specjalnie drogie nie jest.
0,5kg kupiłem za 6zł z rok temu i nadal mam ponad połowę tego - dużo
się tego nie sypie (tzn. ja sobie nie sypię bo bym padł chyba od
większej ilości).

Ale to jest składnik w zupełności opcjonalny. W restauracjach i barach
azjatyckich na 100% sypią tego chore ilości, ale jak sobie sam gotujesz
to nie musisz tego stosować. Właściwie to sporo składników zawiera
MSG w formie naturalnej - soja głównie, sosy sojowe, kiełki, tofu itp.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

Reduza sua conta telefônica! em ligaçőes ddd e ddi em 90% com taxa única e ligaçőes ILIMITADAS. para todo o Brasil e oito paises da América latina.
dzika róża
Pomocy!!
smażenie ryb
kawa - arabica czy robusta?