migrena raz jeszcze: Mariomigran-czy to komus pomogło?

1. Data: 2005-08-18 20:07:38

Temat: migrena raz jeszcze: Mariomigran-czy to komus pomogło?
Od: "robert" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

bede wdzieczny za info o tych ziolach,bo zaczynam to brac w nadziei ze to
bedzie wybawieniem

rob

2. Data: 2005-08-19 07:42:03

Od: "M" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Życzę Ci serdecznie, aby pomogło. Ja próbowałam m. in. Mariomigranu, ale
niestety bez skutku. Jedynymi pomagającymi mi preparatami są tryptany :-((

Powodzenia,
Magda

3. Data: 2005-08-19 14:39:10

Od: "robert" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Powodzenia,
> Magda
>
> witam .tryptany przerywaja atak ,ja natomiast szukam skutecznej
profilaktyki.

Sprobuj Migea w tabl. ok. 10 szt.28 zł(recepta)

Robert

4. Data: 2005-08-19 15:09:30

Od: "M" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z profilaktyki stosowałam: Polomigran, Mariomigren, Flunarizinum,
Dihydroergotaminę, p/zapalne niesterydowe i chyba jeszcze jakieś preparaty,
niestety bez skutku.

Dzięki za info,
pozdrawiam, Magda

5. Data: 2005-08-19 16:03:28

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robert" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> bede wdzieczny za info o tych ziolach,bo zaczynam to brac w nadziei ze to
> bedzie wybawieniem

Mi pomagają 2 tabletki musując3j aspiryny przeciw migrenowym bólom głowy,
wzięte przy pierwszych symptomach zbliżającej się migreny. W przypadku
spóźnienia to tylko już coś mocniejszego i nie są to zioła.
M.

6. Data: 2005-08-20 18:45:44

Od: "Agnieszka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Swego czasu brałam to wstrętne ziele. Migreny trochę mi zelżały. Jakiś rok
temu przeszłam leczenie divascanem + flu...coś tam, a na koniec lek
p/padaczkowy (nie pamiętam nazwy). Ataki migreny mam nadal ale pomagają mi
leki: migea (ok. 28 zł za 10 tabletek) albo maxalt (ostatnio 72 zł za 2
tabletki - 10 mg). Przed kuracją żadne leki nie skutkowały. Wcześniej miałam
co najmniej 1 atak 36 - 48 godzinny w miesiącu, a teraz od początku roku
miałam 2 "pełne" ataki, a to tylko dlatego, że nie chciało mi się wstać z
łóżka i zażyć tabletki (miałam nadzieję, że to nie migrena).

7. Data: 2005-08-28 17:14:36

Od: " " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

robert <j...@w...pl> napisał(a):

> bede wdzieczny za info o tych ziolach,bo zaczynam to brac w nadziei ze to
> bedzie wybawieniem

Stosowałam mnóstwo leków zapobiegających atakom migreny
oraz tych przerywających atak (łącznie z drogimi tryptanami).Niewiele pomogło:(
Metodą prób i błędów znalazłam lek, który dość szybko przerywa atak. Jest to
coffecorn forte, który zwęża naczynia krwionośne w mózgu.W moim przypadku
działa niezawodnie, o ile wezmę go w porę. Ma trochę skutków ubocznych niezbyt
dla mnie przyjemnych, ale głowa nie boli:)

8. Data: 2005-08-28 22:40:00

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 28 Aug 2005 17:14:36 +0000 (UTC), *a...@g...pl*
<news:desrds$cqt$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> działa niezawodnie, o ile wezmę go w porę. Ma trochę skutków ubocznych niezbyt
> dla mnie przyjemnych, ale głowa nie boli:)

Przeczytałam ostatnio o proszkach "Profenid", że skuteczne na migreny i
sobie o nich przypomniałam (kiedyś awaryjnie brałam). Jutro idę po receptę,
bo z migreną męczę się już 3-ci dzień.

--
Kaja

9. Data: 2005-08-28 23:05:33

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> działa niezawodnie, o ile wezmę go w porę. Ma trochę skutków ubocznych niezbyt
> dla mnie przyjemnych, ale głowa nie boli:)

Tu coś niecoś o migrenie wklejam:
http://www.info-med.pl/katalog/choroby/indeks/migren
a.html

Choroba
Migrena

OPIS: napadowy, zwykle jednostronny silny ból głowy trwający 2-72 h, któremu
często towarzyszą zaburzenia żołądkowo-jelitowe, objawy wzrokowe lub inne
zaburzenia ze strony układu nerwowego; w okresach pomiędzy napadami migreny
nie występują żadne objawy chorobowe; częstotliwość napadów jest różna; od
jednego tygodniowo do jednego w roku lub nawet rzadziej; według
międzynarodowej klasyfikacji bólów głowy rozróżnia się 7 podtypów migreny, w
zależności od zespołu stwierdzanych objawów
bez aury - migrena zwykła, stanowi około 80% przypadków,
z aurą - migrena klasyczna (prawie 20% przypadków); przed wystąpieniem bólu
głowy pojawiają się typowe u określonego pacjenta objawy prodromalne; objawy
aury są zróżnicowane: mogą to być konkretne objawy neurologiczne, takie jak
mroczek centralny lub nieswoiste zmiany nastroju; do rzadkich postaci należy
"migrena potowiczoporaźna" - z aurą w postaci przemijającego niedowładu
połowiczego i/lub parestezji, a także migrena podstawna - z aurą mieszanych
objawów wskazujących na niedokrwienie pnia mózgu,
okoporaźna (rzadka postać) - niedowład nerwu okoruchowego jednostronny z
towarzyszącym bólem głowy,
siatkówkowa (rzadka postać) - w trakcie bólu głowy występują objawy
niedokrwienia siatkówki,
migrena cykliczna wieku dziecięcego - ekwiwalenty migreny u dzieci;
nawracające epizody takich objawów, jak wymioty, bóle brzucha, zawroty
głowy, którym towarzyszą bóle głowy o niewielkim nasileniu,
powikłania migreny (bardzo rzadkie) - stan migrenowy w przypadkach, gdy
napad nie ustępuje samoistnie; opisywano również przypadki wystąpienia
zawału mózgu podczas napadu migreny,
inne objawy związane z napadem migrenowym należą do rzadkości.

Uwarunkowania genetyczne:ponad 70% pacjentów wykazuje obciążenie rodzinne;
wpływ czynników genetycznych jest oczywisty, ale mechanizm niejasny;
istnieje hipoteza, że odpowiedzialny za migrenę jest gen recesywny o
penetracji około 70% lub gen dominujący o większej penetracji u kobiet.

Częstość występowania:
liczba nowych przypadków niemożliwa do określenia ze względu na trudności
diagnostyczne i brak informacji; około 75% pacjentów w ogóle nie zasięga
porady lekarza,
napady migreny występują przeciętnie u 3-20% populacji (według różnych
danych),
chorobowość trudna do określenia z tych samych powodów co rejestracja nowych
przypadków; według przybliżonej oceny długości życia chorobowość (liczba
przypadków, w których w danej populacji wystąpił co najmniej jeden w ciągu
życia napad migreny) wynosi około 10%; 6% mężczyzn (w wieku 12-80 lat) i 18%
kobiet (w wieku 12-80 lal).

Płeć:występuje częściej u kobiet

Wiek:młodzi dorośli < 50 roku życia; początek w wieku od kilkunastu do 30
lat.

OBJAWY: aura zwiastująca ból głowy pojawia się zwykle kilkanaście do
kilkudziesięciu minut przed napadem migreny klasycznej.
zaburzenia wzrokowe (błyski świetlne, ubytki w polu widzenia, mroczki,
iluzje, zygzaki świetlne, omamy),
objawy ze strony ośrodkowego układu nerwowego (parestezje, afazja, niedowład
połowiczy mięśni twarzy i/lub kończyn, objawy oczne i inne),
zaburzenia ze strony narządów zmysłów: widzenia (światłowstręt), smaku,
węchu, słuchu,
objawy psychiczne (euforia, niepokój, znużenie, zmiany nastroju),
ból głowy: jednostronny^ 30% obustronny), bardzo silny, pulsujący,
nasilający się przy ruchach,
nudności (87%), wymioty (56%), biegunka (16%),
światłowstręt (82%),
tkliwość czepca (65%),
uczucie pustki w głowie (72%), zawroty głowy (33%), omdlenia (10%),
parestezje wokół ust,
inne (bladość powłok, gorączka, zaczerwienienie twarzy, wielomocz).

PRZYCZYNY:
nadal niejasna; bierze się pod uwagę:
zaburzenia metabolizmu serotoniny,
zaburzenia regionalnego przepływu mózgowego,
rozszerzenie tętnic zewnątrzczaszkowych;
poszczególne napady mogą być prowokowane przez:
niektóre pokarmy (czekoladę, sery, wędzone mięso) lub alkohol (czerwone
wino),
zbyt długie przerwy między posiłkami,
stadia cyklu miesiączkowego,
doustne środki antykoncepcyjne,
zmęczenie lub zbyt długi sen,
zbyt silne lub migoczące oświetlenie,
stres lub odprężenie po stresie ("migrena weekendowa").

TRYB LECZENIA: ambulatoryjny z wyjątkiem przypadków stanu migrenowego.

AKTYWNOŚĆ ŻYCIOWA: w czasie napadu odpoczynek w zaciemnionym pomieszczeniu.

DIETA: unikanie pokarmów, które mogą prowokować napad migreny.

CZYNNIKI RYZYKA:
przypadki migreny w rodzinie,
płeć żeńska,
młody wiek,
stwierdzone w wywiadzie nawracające bóle brzucha, wymioty, choroba
lokomocyjna w dzieciństwie,
nie ma natomiast związku z poziomem intelektualnym, warunkami socjalnymi i
profilem osobowości.

LECZENIE OGÓLNE:
ucisk tętnicy skroniowej po stronie bólu,
zimny okład na okolicę skroni, oka i potylicy po stronie bólu,
leżenie nieruchomo; poduszka o przekroju trójkątnym podpierająca głowę i
szyję,
zminimalizowanie natężenia świata, hałasów i zapachów w otoczeniu chorego
(zwłaszcza zapachów kuchennych i dymu papierosowego),
uwaga: większość pacjentów nie zgłasza się do lekarza i radzi sobie z
napadem sposobami domowymi.

PRZEBIEG CHOROBY I ROKOWANIE:
z wiekiem - złagodzenie charakteru i ciężkości napadów oraz zmniejszenie się
ich częstości,
większość napadów kończy się przed upływem 72 h.
preparaty ergotaminowe
dihydroergotamina - DHE - (Ditamin): 1 mg/1 ml; 1 mg domięśniowo lub
dożylnie, a następnie 1 mg co godzina do 3 mg i.m. lub 2 mg iv:, maksymalna
dawka w ciągu tygodnia wynosi 6 g; zaleca się jednoczesne podanie leku
przeciwwymiotnego, np. 10 mg prochlorperazyny i.m. lub 5 mg i.v. przed
podaniem DHE, O ergotamina: w czopkach 2 mg: zaczyna się od potowy, zwiększa
się do 2 czopków w trakcie napadu; maksymalna dawka dzienna ergotaminy
wynosi 6 mg i nie więcej niż 10 mg w ciągu tygodnia; wszystkie czopki
zawierają 100 mg kofeiny;
ergotamina 1 mg z kofeiną 100 mg (Coffecorn forte); dwie tabletki p.o. na
początku napadu, kolejna tabletka po 30 min do maksymalnie 6 dz., 10 w
tygodniu,
ergotamina 0,6 mg z alkaloidami pokrzyku 0,2 mg i kwasem
fenyloetylobarbiturowym 40 mg (Bellergot retard); jedna tabletka na początku
napadu; maksymalna dawka tygodniowa 16 tabletek, leki przeciwbólowe:
kwas acetylosalicylowy: 650-1000 mg p.o, co 4 h,
paracetamol: 650 mg p.o. co 4 h,
ibuprofen: 800 mg p.o., a następnie 400 mg po 30-60 min,
naproksen: 500 mg lub sól sodowa naproksenu 550 (Anapran), 1 tabletka p.o;,
maksymalna dawka dzienna 1375 mg,
metamizol (Pyralgin): 500 mg p.o., 1000-3000 mg i.m. lub bardzo powoli i.v;,
leki złożone:
paracetamol (Analget-K): 250 mg, propyfenazon 200 mg, kofeina 50 mg,
fosforan kodeiny 10 mg,
paracetamol (Antidol): 300 mg, fosforan kodeiny 20 mg,
paracetamol (Cefalgin, Saridon): 250 mg, propyfenazon 150 mg, kodeina 50 mg,
paracetamol (Dolores): 350 mg, kwas acetylosalicylowy 150 mg, kofeina 50 mg;
sumatryptan (Imigran):
6 mg podskórnie w autostrzykawce lub 100 mg w tabletce p.o.
Przeciwwskazania:
preparatów ergotaminowych nie należy stosować w ciąży, w schorzeniach naczyń
obwodowych, chorobie niedokrwiennej mięśnia serca i schorzeniach
przebiegających z objawami skurczu naczyń (np. w migrenie
potowiczoporaźnej),
u pacjentów z chorobą wrzodową należy unikać stosowania preparatów kwasu
acetylosalicylowego i niesteroidowych leków przeciwzapalnych,
leki złożone zawierające barbiturany i kodeinę mogą wywoływać uzależnienie.
Środki ostrożności:
sposób leczenia powinien być w każdym przypadku zindywidualizowany,
preparaty ergotaminowe należy podać we wczesnej fazie napadu migreny
pamiętając, że u niektórych pacjentów mogą one prowokować wymioty,
przy stosowaniu leków przeciwbólowych należy zwrócić uwagę na ewentualne
zaburzenia dyspeptyczne,
należy pamiętać o możliwości uzależnienia w przypadku niektórych leków
(barbiturany, kodeina),
leki złożone, zawierające składowe zwężające naczynia (preparaty
ergotaminowe, Midrin) mogą zwiększać ciśnienie tętnicze. Interakcje
stosowanych leków: Inne leki uspokajające, przeciwbólowe, alkohol, leki
zwężające naczynia.

ZAPOBIEGANIE:
unikanie czynników prowokujących napad migreny,
leczenie profilaktyczne: w razie gdy częstotliwość lub ciężkość napadów
znacznie utrudniają pacjentowi życie codzienne, warto wprowadzić stałe
leczenie zapobiegawcze; konieczna jest przy tym systematyczna obserwacja
pacjenta pod kątem skuteczności leczenia i ewentualnych objawów ubocznych;
Administracja Żywności i Leków poleca w profilaktyce migreny jedynie
propranolol.
propranolol: 80-320 mg/dz.,
atenolol: 50-100 mg/dz.,
nadolol: 40-80 mg/dz.,
metoprolol (Metocard): 100-450 mg/dz.,
amitryptylina: 50-150 mg/dz.,
metysergid (Deseni): 5-8 mg/dz.,
cyproheptadyna: 4-16 mg/dz.,
werapamil (Isoptin): 80-120 mg 3 x dz.

POWIKŁANIA:
do rzadkości należy stan migrenowy, tj. napad trwający powyżej 72 h,
prowadzący do odwodnienia, jałowego zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych,
wyczerpania,
rzadko - incydenty ogniskowego niedokrwienia mózgu,
jatrogenne skutki leczenia, m.in. uzależnienie od leków; należy też
uwzględnić możliwe objawy uboczne stosowanego leczenia.

--
Kaja

10. Data: 2005-08-28 23:40:34

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> działa niezawodnie, o ile wezmę go w porę. Ma trochę skutków ubocznych niezbyt
> dla mnie przyjemnych, ale głowa nie boli:)

Nie mogę znaleźć w necie informacji/ulotki o tym leku. Czy możesz przepisać
najważniejsze informacje ze swojej ulotki?

--
Kaja

latajace-pływające punkty,plamki w oczach...
[gdzie] Gastrolog-Wroclaw
łąkotka
Leczenie niepłodności
jak wrocic do stanu ogolnej rownowagi?