mikrogołąbki :)

1. Data: 2005-01-29 15:08:26

Temat: mikrogołąbki :)
Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie. Zachciało mi się gołąbków. Ponieważ nie mam dużego gara, w
którym mogłabym sparzyć słusznej wielkości kapustę, postanowiłam poszukać
takiej, która wejdzie do garnka, który mam na stanie. A garnek jest mały.
Kapustę znalazłam też małą, gołąbki zrobiłam i... wyszły niewiele większe
od pierogów. Ekstra. Potraktuję to jako rozgrzewkę i przymierzę się do
brukselki :) W każdym razie zostało mi około 10 liści, do których zabrakło
mi farszu (źle wymierzyłam). I tu pytanie: jak spożytkować takie liście?
Dorobienie farszu odpada, bo to już są naprawdę zupełnie malutkie liście i
ewentualne gołąbki wyszłyby wielkości sporszych uszek chyba. Czy coś
jeszcze da się z taką kapuchą zrobić? Szkoda mi wyrzucać...
Poszatkować, dokupić kiszonej (o, nawet trochę mam) i zrobić pseudobigos.
Ale co jeszcze?

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2005-01-29 15:13:57

Temat: Re: mikrogołąbki :)
Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszyzna" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jeszcze da się z taką kapuchą zrobić? Szkoda mi wyrzucać...
> Poszatkować, dokupić kiszonej (o, nawet trochę mam) i zrobić pseudobigos.
===================

Możesz zrobić surówke z kapusty do tych gołąbków:)

Poszatkować kapustę i przesypać łyżeczką soli.
Jak zacznie robić się świecąca (po kilku minutach), to porządnie ją odcisnąć
(tylko na prawde porządnie! tak żeby dużo soku puściła). Sok wylać.
Dodać do kapusty 2 utarte marchewki, 2 utarte jabłka, sól, pieprz i
ewentualnie kilka kropel octu. Można też dodać troszke pora (ew. cebuli).

Smacznego
MW

1. Data: 2005-01-29 15:30:41

Od: "k0m0r" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ach, a juz myslalem, ze piszesz o dolmadakia (greckie golabki z lisci winogron)...
Robil ktos?

pozdr

k0m0r

1. Data: 2005-01-29 17:25:22

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wolim, sącząc kawkę, wyklepał:

> [...]
> ewentualnie kilka kropel octu. Można też dodać troszke pora (ew. cebuli).

O, dziękuję Ci bardzo! Marchewkę mam, jabłka mam, por mam, cebulę też.
Sałatka z kapusty do kapuścianych gołąbków, hihi :)

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2005-01-29 17:59:44

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna wrote:
> No właśnie. Zachciało mi się gołąbków. Ponieważ nie mam dużego gara, w
> którym mogłabym sparzyć słusznej wielkości kapustę, postanowiłam poszukać
> takiej, która wejdzie do garnka, który mam na stanie. A garnek jest mały.

A mikrofalowke masz? bo jesli tak, to nastepnym razem wsadz te kapuste
do woreczka plastikowego, zawin w supel i umiesc w mikrofalowce na 6
minut. Zostaw na pare minut, potem odpakuj i obierz liscie. Jesli jakies
zostana surowe, to z powrotem do mikrofali.
Magdalena Bassett

1. Data: 2005-01-29 18:21:22

Od: "Anet" <a...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> minut. Zostaw na pare minut, potem odpakuj i obierz liscie. Jesli jakies
> zostana surowe, to z powrotem do mikrofali.

Ten worek to taka zwykła reklamówka czy coś inszgo. Bo rozwiązanie z
mikrofalówką bardzo mi sie podoba.
No i czy to działa na każdą kapuchę?

Anet

1. Data: 2005-01-29 20:22:53

Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zostaw na pare minut, potem odpakuj i obierz liscie. Jesli jakies zostana

Wiele razy wykorzystywałam pomysł Magdaleny z mikrofalówką i sprawdza się
rewelacyjnie.

Pozdrawiam.
Barbara.

1. Data: 2005-01-29 20:23:56

Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ach, a juz myslalem, ze piszesz o dolmadakia (greckie golabki z lisci
> winogron)...
> Robil ktos?
> pozdr
> k0m0r

Ja robiłam.
Pozdrawiam.
Barbara.

1. Data: 2005-01-29 20:40:25

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Jan 2005 16:08:26 +0100, Kruszyzna napisał(a):

> [...]
> Kapustę znalazłam też małą, gołąbki zrobiłam i... wyszły niewiele większe
> od pierogów. Ekstra. Potraktuję to jako rozgrzewkę i przymierzę się do

Szkoda farszu na brukselke, lepiej w sezonie sprobowac w kiszonych lisciach
winogron, polecam :)

Maciek
"Invent something idiot-proof, and they will invent a better idiot"

1. Data: 2005-01-29 22:25:04

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Anet wrote:

> Ten worek to taka zwykła reklamówka czy coś inszgo. Bo rozwiązanie z
> mikrofalówką bardzo mi sie podoba.
> No i czy to działa na każdą kapuchę?
>
> Anet

Cokolwiek masz pod reka, reklamowke czy inny cienki plastikowy worek.
Dziala na kazda kapuste, latwiej, gdy usunie sie glab (guomb). No i cala
kuchnia nie pachnie gotujaca sie kapusta, co tez jest duzym plusem.
MB

[szukam] tagiatelle z sosem gorgonzola, szynka i pieczarkami
Kolacja ze skutecznym finałem
troche NTG, ale moze pomozecie..?
zupa czosnkowa i cebulowa
przepis na sen karaibów