Re: milosc rodzicielska a Milosc

Data: 2001-03-27 16:36:57
Temat: Re: milosc rodzicielska a Milosc
Od: "Paulo" <d...@p...onet.pl>

Użytkownik "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> napisał w wiadomości
news:99qbaq$c8h$1@news.tpi.pl...

<ciach>

> Moze tak: porownaj rozne sytuacje np strata, zawod, emocje zwiazane
> z istotnymi momentami przelomowymi w zyciu osob bliskich ktore
> kochamy, klamstwo itd. Jesli znajdziesz _jakosciowa_ roznice - napisz
> o tym. OK?
>
> Czarek

Aha... dowodzisz więc, że i miłość rodzicielska, i miłość erotyczna są miłością, tzn.
mają na pewnym
poziomie ogólności jakiś zakres wspólny. No faktycznie...
odkrywcze. ;-)

Pytanie brzmialo, jakie sa róznice. Nikt chyba nie sugeruje, ze milosc rodzicielska i
erotyczna są
tak różne, że nie maja ze soba nic wspólnego. Ty sugerujesz, ze (w pewnym sensie - a
w jakim, do
konca jeszcze nie wiem) sa tym samym. Jesli na tak wysokim poziomie ogólnosci, jak
to, ze obie moga
rodzic ból [IMO rozmaity i zalezny nie tylko od róznic miedzy miloscia erotyczna
(jesli np. nastapi
strata to przewazaja wspomnienia) i rodzicielska (wiecej zalu nad nie spelniona
przyszloscia), ale w
ogóle miedzy miloscia róznych ludzi do róznych ludzi, ale pominmy to na razie], to
oczywiscie zgoda,
ale czy z tego wynika, ze mozna ogólnie stwierdzic, ze milosc erotyczna i
rodzicielska maja
wylacznie identyczne wlasciwosci i wplyw?

Rozwaz na razie takie IMO istotne róznice: [wiernosc, wylacznosc]:

dziecko woli sie bawic z kolezka z podwórka, a nie z Toba; a pozniej woli wyjsc za
maz, a nie
mieszkac z tatusiem i mamusia
zona woli bawic sie z kolega z pracy, a nie z Toba; a pozniej...;-)
[lopato-logicznie: z zalozenia o niebo wieksza wylacznosc milosci erotycznej; zauwaz,
jak regaujesz
na jedna niewylacznosc, a jak na druga]

szerzej:
wiernosc: dziecko (?) [to w ogóle nie ta relacja - nikt tu sobie nie slubuje zadnego
fundamentu
wzajemnej relacji]
zona: forma rózna w zaleznosci od zwiazku, ale w okreslonych przez nich samych
kategoriach jest
wierna albo niewierna.
P.