Re: mleko bez mleka (pyt)

From: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: mleko bez mleka (pyt)
Date: Thu, 10 Jun 2004 09:43:45 +0200

Agnieszka wrote:
> Mój synek ma uczulenie na wszystko co z krowy:( (uwielbiam wszystko co z
> krowy). I powiedzmy jak z problemem mięsa sobie poradziłam (wieprzowine,
> drób) to z problemem nabiału nie mogę:(> I z tąd pytanie na nabiła z innego
> zwierza niż krówka?? serki, jogurty?/ Kozie jakoś nie przeszło. IWem ze jest
> jeszcze bryndza ale widziałam tylko z domieszką krowiego mleka. Czy owcze to
> ghdzieś mozna dostać? I czy rama krem "bążur" to z mlekiem?? No mam jesscze
> oscypki ale często też z domieszką krowiego:( A mieszkam w wawie i miejsce
> [...]

ojojoj.... nie bedzie lekko.

a to sojowe na pewno bylo bez serwatki? sojowe mleko ichem ma serwatke! nie
pytajcie mnie, gdzie tu logika.....

jesli o mleko chodzi, to sprobujcie podac mu tez ryzowe (smaczniejsze
wg.mnie) i owsiane (mniej mi podchodzi, nie wiem naprawde czemu, bo innym
smakuje). polecam mleko alpro (do dostania w sporej ilosci sklepow, bo
importuje je sante, mozna tez kupic w niektorych hipermarketac, np. w
carrefour).
jest jeszcze jedna firma, jesli chodzi o dobre i smaczne mleko - nie
pamietam teraz nazwy. mozna je dostac m.in. w bomi w klifie. jest eko. maja
duze kartoniki, na oko 1,5 litra.

serek mozesz sprobowac zastepowac tofu - ale jesli lubosz smak bialego
sera, to mozesz byc zawiedziona.mimo wszystko smaku dokladnie nie
zastapisz. ale zawsze da ci pewna swobode i bedziesz mogla np.zrobic
nalesniki z serem - naprawde dobre :) tofu mielisz (polecam tofu solidy -
najtansze - 4 zl za 300g - i jedno z najlepszych), dodajesz rozpackanego
banana, sok z cytryny, troche aromatu waniliowego mozna kapnac, szczypta
soli ewentualnie.

z tofu wychodzi tez dobry serek z pomidorami. mielisz tofu, dodajesz troche
oliwy/oleju, soli (nie za duzo), pieprzu ziolowego i/lub czarnego, mielonej
slodkiej papryki, koncentrat (nawet i sloiczej na 300 g tofu). do tego
cebulka - ale pokrojona baaaaaaaaardzo d4obno. wtedy bedzie sie wydawala
slodkawa w smaku i da fajna fakture :) jesli jest sezon (juz jest! :) dodaj
tez pomidora pokrojonego w kostke - ale bez soku, bo serek bedzie mial zbyt
plynna konsystencje.

mozna tez dostac tofu w innych smakach, np.wedzone.

wiecej przepisow, rowniez dla dzieci, znajdziesz w puszccce:
http://puszkkka.spinacz.pl. to jest wegetarianska ksiazka kucharska -
niektorzy ludzie sa na diecie wege z powodow zdrowotnych, inni
ideologicznych, ale przepisy przydadza sie wszystkim :) szukaj przepisow
nalezacych do diety ovo-wegetarianskiej (bez miesa i mleka, ale z jajkami -
z laciny ovo) lub weganskiej (nie zawiera zadnych skladnikow
odzwierzecych).

polecam tez grupe dyskusyjna ircx.pl.polskavege (wegetarianska) i forum dla
rodzicow dzieci wegetarianskich: wege.dzieciak.pl - tam mozesz podpytac o
rozne rady, pomysly i przepisy :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl