mleko bez mleka (pyt)

1. Data: 2004-06-09 08:51:13

Temat: mleko bez mleka (pyt)
Od: "Agnieszka " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Mój synek ma uczulenie na wszystko co z krowy:( (uwielbiam wszystko co z
krowy). I powiedzmy jak z problemem mięsa sobie poradziłam (wieprzowine,
drób) to z problemem nabiału nie mogę:(> I z tąd pytanie na nabiła z innego
zwierza niż krówka?? serki, jogurty?/ Kozie jakoś nie przeszło. IWem ze jest
jeszcze bryndza ale widziałam tylko z domieszką krowiego mleka. Czy owcze to
ghdzieś mozna dostać? I czy rama krem "bążur" to z mlekiem?? No mam jesscze
oscypki ale często też z domieszką krowiego:( A mieszkam w wawie i miejsce
występowania żeczonych unikatów nie gra roli. Ach jeszcze jedno soja tez nie
przeszła... to mleko to nie to:(
AgaL tęsknąca sielnie za twarożkiem..

1. Data: 2004-06-09 10:08:42

Temat: Re: mleko bez mleka (pyt)
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

I czy rama krem "bążur" to z mlekiem??

niestety, to twaróg z mleka krowieka z dodatkami ( w tym dużą ilością
chemii).
Rozumiem, że karmisz dziecko i z powodu jego alergii sama nie możesz przez
to spozywać nabiału?
Pytałaś na grupie pl.soc.dzieci? Jest tam wiele mama z takimi problemami,
może będą umiały Ci pomóc.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-06-10 07:43:45

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:
> [...]
> występowania żeczonych unikatów nie gra roli. Ach jeszcze jedno soja tez nie

ojojoj.... nie bedzie lekko.

a to sojowe na pewno bylo bez serwatki? sojowe mleko ichem ma serwatke! nie
pytajcie mnie, gdzie tu logika.....

jesli o mleko chodzi, to sprobujcie podac mu tez ryzowe (smaczniejsze
wg.mnie) i owsiane (mniej mi podchodzi, nie wiem naprawde czemu, bo innym
smakuje). polecam mleko alpro (do dostania w sporej ilosci sklepow, bo
importuje je sante, mozna tez kupic w niektorych hipermarketac, np. w
carrefour).
jest jeszcze jedna firma, jesli chodzi o dobre i smaczne mleko - nie
pamietam teraz nazwy. mozna je dostac m.in. w bomi w klifie. jest eko. maja
duze kartoniki, na oko 1,5 litra.

serek mozesz sprobowac zastepowac tofu - ale jesli lubosz smak bialego
sera, to mozesz byc zawiedziona.mimo wszystko smaku dokladnie nie
zastapisz. ale zawsze da ci pewna swobode i bedziesz mogla np.zrobic
nalesniki z serem - naprawde dobre :) tofu mielisz (polecam tofu solidy -
najtansze - 4 zl za 300g - i jedno z najlepszych), dodajesz rozpackanego
banana, sok z cytryny, troche aromatu waniliowego mozna kapnac, szczypta
soli ewentualnie.

z tofu wychodzi tez dobry serek z pomidorami. mielisz tofu, dodajesz troche
oliwy/oleju, soli (nie za duzo), pieprzu ziolowego i/lub czarnego, mielonej
slodkiej papryki, koncentrat (nawet i sloiczej na 300 g tofu). do tego
cebulka - ale pokrojona baaaaaaaaardzo d4obno. wtedy bedzie sie wydawala
slodkawa w smaku i da fajna fakture :) jesli jest sezon (juz jest! :) dodaj
tez pomidora pokrojonego w kostke - ale bez soku, bo serek bedzie mial zbyt
plynna konsystencje.

mozna tez dostac tofu w innych smakach, np.wedzone.

wiecej przepisow, rowniez dla dzieci, znajdziesz w puszccce:
http://puszkkka.spinacz.pl. to jest wegetarianska ksiazka kucharska -
niektorzy ludzie sa na diecie wege z powodow zdrowotnych, inni
ideologicznych, ale przepisy przydadza sie wszystkim :) szukaj przepisow
nalezacych do diety ovo-wegetarianskiej (bez miesa i mleka, ale z jajkami -
z laciny ovo) lub weganskiej (nie zawiera zadnych skladnikow
odzwierzecych).

polecam tez grupe dyskusyjna ircx.pl.polskavege (wegetarianska) i forum dla
rodzicow dzieci wegetarianskich: wege.dzieciak.pl - tam mozesz podpytac o
rozne rady, pomysly i przepisy :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2004-06-13 21:01:50

Od: "OLI" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

moze kumys? :) nie probowalam jeszcze! :)
witam na smacznej grupie, jestem nowa :))

OLI

torcik truskawkowy
DESER-czy ktoś wie?
AGD