wieprzowina w sosie słodko-kwaśnym

1. Data: 2004-06-08 21:04:22

Temat: wieprzowina w sosie słodko-kwaśnym
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Inspirując się niedzielnym przepisem Okrasy wykonałam wieprzowinę w sosie
słodko-kwaśnym. Wyszła pyszna. Mam jednak pytanie, może ktoś zapisał
podawane przez niego proporcje, bo z ciekawości chciałabym wiedzieć, jak
daleko odbiegłam od tego, co podawał.
Oczywiście nie użyłam rosołku w kostkach, bo to zdecydowanie była
profanacja, a IMO w programie pojawiło się, bo producent kostek jest
sponsorem...
Żeby nie było, że zapomniałam napiszę jak robiłam.
Gotowałam ocet winny z cukrem, zalewą z ananasa i imbirem pokrojonym w
plasterki około pół godziny - do tego dodałam 3 łyżki ketchupu (o zasłupie!)
Mięso (około 3/4 kg schaby pokrojonego w paski) zamarynowałam w occie z
sosem sojowym jasnym pieprzem, czerwoną papryką i natką pietruszki.
Mięso podsmażyłam w woku na oleju dodałam trochę pokrojonego w plasterki
imbiru, odsunęłam na bok, wrzuciłam pokrojoną w grubą kostkę cebulę i
paprykę, podsmażyłam trochę, dodałam pokrojone na drobno ananasy i sos...
Oczywiście wszystkie proporcje na oko.
Podałam z makaronem sojowym.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-06-09 05:39:28

Temat: Re: wieprzowina w sosie słodko-kwaśnym
Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska wrote:
> [...]
> słodko-kwaśnym. Wyszła pyszna. Mam jednak pytanie, może ktoś zapisał
> podawane przez niego proporcje, bo z ciekawości chciałabym wiedzieć, jak
(...)

Ja wprawdzie nie ogladalam wiec i nie zapisalam, ale zerknij na ta
strone, tu sa przepisy Okrasy.

Serdecznie pozdrawiam
Maria

1. Data: 2004-06-09 05:40:13

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Maria wrote:

> Ja wprawdzie nie ogladalam wiec i nie zapisalam, ale zerknij na ta
> strone, tu sa przepisy Okrasy.

Upsss, a tu ten link nieszczesny:

http://www.tvp.pl/kuchnia/

Maria

1. Data: 2004-06-09 06:30:57

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisał(a):
> Gotowałam ocet winny z cukrem,
===
To jeszcze napisz ile octu dałaś. Kiedy oglądałem program, to ciarki mnie
przechodziły na widok 0,5l octu i jeszcze z dodatkiem 0,2l keczupu również
zawierającego ocet. I to wszystko tylko na 0,5kg mięsa!!! Czy moje obawy są
słuszne? Kilka razy w życiu robiłem podobne wynalazki, ale nigdy w tak
drastyczny sposób.

waldek
===

1. Data: 2004-06-09 08:36:04

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> To jeszcze napisz ile octu dałaś. Kiedy oglądałem program, to ciarki mnie
> przechodziły na widok 0,5l octu i jeszcze z dodatkiem 0,2l keczupu również
> zawierającego ocet. I to wszystko tylko na 0,5kg mięsa!!!

mnie bardziej zmrozilo to pol kilo cukru!!!!!!

pzdr
marta

1. Data: 2004-06-09 09:11:34

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Martka napisał(a):
> Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> mnie bardziej zmrozilo to pol kilo cukru!!!!!!
>
> pzdr
> marta
===
He, he, o tym też myślałem. Ale przyszło mi do głowy, że pół kilo cukru to
jeszcze przeżyję, a pół litra octu to już mogę nie.

waldek
===

1. Data: 2004-06-09 09:22:20

Od: "Agnieszka" <a...@c...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> He, he, o tym też myślałem. Ale przyszło mi do głowy, że pół kilo cukru to
> jeszcze przeżyję, a pół litra octu to już mogę nie.
>
> waldek

Wg przepisu p.Pospieszyskiej, który od lat stosuję, skład sosu do takiej
chińszczyzny wyglada tak:

3 łyżki octu spirytusowego 10%
6 łyżek cukru
1 łyżka soku z pomarańczy
1 łyżka sosu sojowego ciemnego
2 łyżki wody
2 czubate łyżeczki koncentratu pomidorowego

wszystkie "łyżki" mają być nie "z czubem" tylko wyrównane nożem - więc bardzo
płaskie!!!
składniki razem należy zagotować i zagęścić połową łyżeczki mąki ziemniaczanej
wymieszanej z łyżeczką wody.
Oczywiście kto woli mniej octowy smak może dac ocet winny lub więcej soku
pomarańczowego.

Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2004-06-09 09:28:27

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście kto woli mniej octowy smak może dac ocet winny lub więcej soku
> pomarańczowego.

Ja polecam ocet jabłkowy - zdecydowanie lepszy (i zdrowszy niż spirytusowy)
od -moim zdaniem oczywiście - octu winnego, mającego dla mnie smak
skwaśniałego wina.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-06-09 09:51:34

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

> 3 łyżki octu spirytusowego 10%
===
Moja wątroba mówi: tak :-)
I kubki smakowe nie będą przeżarte kwasem...

waldek
===

1. Data: 2004-06-09 09:59:43

Od: "Agnieszka" <a...@c...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ależ napisałam, że można zmienić na inny ocet - licząc się z lekką zmianą smaku
całości sosu. Podany przepis jest wersją podstawową, którą można zmienić wg
uznania.
JA osobiście lubie tylko spirytusowy ocet w tym sosie.

Agnieszka

Lody
Mięso w słoiku ?
Cilantro w Warszawie. Gdzie?