szybkowar - niezły zgryz

1. Data: 2004-06-08 23:39:34

Temat: szybkowar - niezły zgryz
Od: "Czapla76" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Zakupiłem szybkowar i wydawało mi sie że nie będzie plroblemu ze
znalezieniem danych typu : ile czasu sie gotuje..... np. coś tam. WYDAWAŁO
mi się że znajde cokolwiek - no to mi się tylko WYDAWAŁO!!!
Jeśli ktoś może mnie skierować na jakąś stronę, może jakaś książka, poradnik
? cokolwiek..... byłbym wdzięczny ;-)

Czaplelek ;-)

1. Data: 2004-06-09 12:14:18

Temat: Re: szybkowar - niezły zgryz
Od: "zowisia2" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czapla76 wrote:
> [...]
> Jeśli ktoś może mnie skierować na jakąś stronę, może jakaś książka,
> poradnik ? cokolwiek..... byłbym wdzięczny ;-)
----------
podsmazony wczesniej na patelni gulasz (wolowy) - ok. 20 min w szybkowarze
obrane ziemniaki srednie (ale nie te mlode) - podobno (!) ok. 7 - 10 min
warzywa (kalafior, korzeniowe) - musisz probowac, ale lepiej niedogotowac
fasola i groch - znajdziesz moze na stronie puszkkka ...
miesa duszone (np.schab) - pewnie ok. 40 - 50 min
wszystko na odpowiednio zredukowanym ogniu (od zagwizdania zaworu)
:))
pzdr.
szybkowar to dobra rzecz jest, ale ksiazki do niego tez nie mam
z.

1. Data: 2004-06-09 22:35:46

Od: "Roman Rumpel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Czapla76" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jeśli ktoś może mnie skierować na jakąś stronę, może jakaś książka,
poradnik
> ? cokolwiek..... byłbym wdzięczny ;-)

na stronę nie, nie wiem jaki masz szybkowar, ale mogę Ci opisać jak moja TŻ
wspaniale zupy w szybkowarze gotuje:
1 wkłada do szybkowaru bazę (np. jakieś kości z mięsem) i na ogień
2 w momencie "domknięcia" szybkowaru, czyli wtedy, gdy szybkowar osiągnie
zadane ciśnienie wyłącza gaz
3 po ostygnięciu do stopnia umożliwiającego otwarcie , dokłada włoszczyznę
i/lub inne właściwe dla danej zupy składniki i na gaz
4. powtarzamy pkt 2
5 w razie potrzeby powtarzamy pkt 3 dl innych składników
6 podajemy

Tak , wiem, nie jest to szybkie, więc nie jest to "szybko"war, ale na pewno
oszczędza zużycie gazu i pozwala gotować etapami, w miarę wolnego czasu - co
najlepiej się sprawdza, przyznaję, gdy tak jak my masz niedaleko od pracy do
kuchni.
Pozdrawiam
Romek

1. Data: 2004-06-11 09:29:22

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podsmazony wczesniej na patelni gulasz (wolowy) - ok. 20 min w szybkowarze

Raczej wieprzowy - wołowy (przynajmniej u mnie) musi posiedzieć ze dwa razy
dłużej.

Kasia

1. Data: 2004-06-23 17:28:56

Od: "smoq" <p...@u...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na wiadomość news:ca5l23$p3i$1@nemesis.news.tpi.pl wyslaną
przez użytkownika "Czapla76", posługującego się mailem c...@w...pl, chcę
zaznaczyć, że

jest taka ksiazka: http://tiny.pl/h5t - polecam.

--
pzdr smoq

1. Data: 2004-07-03 06:40:57

Od: "FeLicja" <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> szukaj wiadomości tego autora

"Czapla76" <c...@w...pl> wrote in message
> [...]
> mi się że znajde cokolwiek - no to mi się tylko WYDAWAŁO!!!
> Jeśli ktoś może mnie skierować na jakąś stronę, może jakaś książka,

Ja mam ksiazke "Potrawy z szybkowaru", autor: Helena Jablonowska,
Wydawnictwo Spoldzielcze, Warszawa 1990. ISBN 83-209-0326-2
Swoja droga tylko na poczatku bedziesz potrzebowal wskazowek, pozniej juz
bedziesz wiedzial mniej wiecej co i jak dlugo trzeba gotowac. W ksiazce
uzywaja nazwy "progu cisnienia wewnetrzengo" w skrocie ppcw, czyli momentu,
od ktorego para uchodzi przez wentyl, i od tej chwili zaczyna sie liczyc
czas gotowania. Warzywa drobnopokrojone gotuja sie w pare minut, czesci
kurczaka w 25, udka indyka w 30, fasole mozna zagotowac wpierw i odstawic na
godzine (takie gotowanie bez moczenia) po czym zagotowac i od momentu ppcw
gotowac ok 18-25 minut (w zaleznosci od wielkosci fasoli). Roznica w
gotowaniu w szybkowarze a normalnym garnku polega na tym, ze tu trzeba
dobrze planowac i albo wrzucic wszystkie skladniki na raz, albo tak je
pogrupowac, by na koniec nie miec zupy krem bez wzgledu na to czy miala to
byc zupa czy np gulasz ;-) Jezeli musze dodac cos, o czym np zapomnialam,
lub co chcialam dodac pod koniec, to stawiam garnek pod zimna wode, gdy
szybkowar da sie otworzyc dodaje szybciutko co mam dodac, by nie tracic
temperatury potrawy, i stawiam spowrotem na gazie - tak mozna bardzo szybko
przywrocic ppcw.
Kasia

wieprzowina w sosie słodko-kwaśnym
Lody