DESER-czy ktoś wie?

1. Data: 2004-06-09 07:56:41

Temat: DESER-czy ktoś wie?
Od: "Edka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie jak się robi deser z mleka kondensowanego i galaretki?????
To chyba nosi nazwę śmietanowiec.Mam ochotę to zrobić ale nie znam proporcji.

Miłego dnia

1. Data: 2004-06-09 08:36:53

Temat: Re: DESER-czy ktoś wie?
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Edka wrote:
> Czy ktoś wie jak się robi deser z mleka kondensowanego i galaretki?????
> To chyba nosi nazwę śmietanowiec.Mam ochotę to zrobić ale nie znam proporcji.

Nazywa sie to ptasie mleczko :)

A robi sie tak (przepis byl kiedys na grupie):

Skladniki:
1. puszka mleka skondensowanego nie slodzonego
3. galaretki dowolne 3szt np. poziomkowa, wisniowa, truskawkowa,
cytrynowa, kiwi raczej bardziej kwaskowe (przynajmniej ja tekie lubie)

Przepis:
1. galaretki zrobic wg przepisu na opakowaniu, kazda osobno, odstawic az
zgestnieje ale bedzie jeszcze prawie plynna
2. mleko podzielic na 3 rowne czesci
3. zmiksowac pierwsza porcje mleka az zacznie sie ubijac dolozyc
pierwsza galaretke i miksowac dalej, jak uzyskamy puszysta piane
przypominajaca
4. przelac do tortownicy i wstawic do zamrazarki, lub przynajmniej do
lodowki
5. to samo zrobic z druga czescia mleka i galaretka - wlac do tej samej
tortownicy i znowu do lodowki
6. to samo z trzecia czescia, ale teraz juz nie wstawiac do zamrazarki -
lodowka wystarczy
7. zjesc jak sie tylko zetnie :D

Smacznego,
Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-06-09 09:17:43

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Smacznego,
> Pozdr.,
> Shrek

Ja tylko jeszcze dodam, że jak ktoś bardzo chce, to może upiec biszkopt,
przekroić na pół
i przełożyć wspomnianym śmietanowcem. Baaardzo dobre.

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
* freddie mercury*

1. Data: 2004-06-09 11:16:26

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shrek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> 7. zjesc jak sie tylko zetnie :D

Mozna jeszcze na to wszystko wylozyc owoce (np. truskawki mniam) i zalac
kolejna galaretka (wymieszana w mniejszej ilosci wody niz normalnie) i mamy
torcik teczowy.
--
Małgorzatka

1. Data: 2004-06-09 11:22:18

Od: "D...@a...pl" <D...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shrek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

ciach

> [...]
> tortownicy i znowu do lodowki
> 6. to samo z trzecia czescia, ale teraz juz nie wstawiac do zamrazarki -

Ja bym zrobił galaretki z troche mniejszą ilością wody niż na opakowaniu.
Wydaje mi się że wtedy smak
jest bardziej intensywny (mniej wodniste) i nie trzeba tak długo czekać jak
zacznie się ścinać zwłaszcza latem

Pozdrawiam
Duży Miś

AGD