mozarella - jak to jest?

1. Data: 2008-03-17 08:02:00

Temat: mozarella - jak to jest?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawia mnie jaki ser tak naprawdę nazywa się mozarellą. Czy taki jak np.
Zottarella (biały, słodkawy, w zalewie), czy raczej coś bardziej zblizonego
do żółtego, co podobno jest na pizzy np. w Pizza Hut (może w innych też, nie
wiem)? Czy ktoś może mi wyjaśnić, czy to jest rodzaj żółtego sera, czy
raczej coś zupełne innego? Zwątpiłam widząc na rynku tyle różnych odmian
rzekomej mozarelli. Proszę o podpowiedź, bo w google'u też różne wersje są.
Pozdrawiamy
Barbara, Marysia i Ktoś

2. Data: 2008-03-17 08:29:24

Temat: Re: mozarella - jak to jest?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. pisze:
> Zastanawia mnie jaki ser tak naprawdę nazywa się mozarellą. Czy taki jak np.
> Zottarella (biały, słodkawy, w zalewie)

To to. Mozzarella to takie białe kulki gąbczaste zanurzone w serwatce.
Baaardzo dobre, najlepsze w sałatce caprese :-).

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2008-03-17 11:00:58

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To to. Mozzarella to takie białe kulki gąbczaste zanurzone w serwatce.
> Baaardzo dobre, najlepsze w sałatce caprese :-).

Czyli ten żółty ser, który czasami zwą mozarellą, to nie jest oryginalna
mozarella? Problem tkwi w tym, że zotarellki zajadam bardzo chętnie,
natomiast żółtych serów jeść nie mogę, a kusi mnie pizza z Pizza Hut. Tam
podają, ze używają mozarelli. Nie wiem, czy mogę wierzyć, że to prawdziwa...

Pozdrawiam
Barbara, Marysia i Ktoś

4. Data: 2008-03-17 14:38:20

Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podają, ze używają mozarelli. Nie wiem, czy mogę wierzyć, że to prawdziwa...

Mozzarella jak sie stopi w piekarniku jest zolta :)

5. Data: 2008-03-19 21:51:46

Od: "Fiora" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:frl8hm$r4e$1@news.onet.pl...
> [...]
> raczej coś zupełne innego? Zwątpiłam widząc na rynku tyle różnych odmian
> rzekomej mozarelli. Proszę o podpowiedź, bo w google'u też różne wersje

Oryginalna mozzarella to ser robiony na południu Włoch
z mleka bawołów - biały. Oczywiście robią też z mleka krowiego, naturalnie.
Nazwa pochodzi od tego, że kawałki wyciągano
z kadzi i ręcznie odrywano formując takie nie za duże "gomułki".
Fiora

pytanie o krem do tortu - proporcje
garnki AMC - powtórka z rozrywki
Uwaga spamerzy tróle