"możliwe FOA "?

1. Data: 2003-05-12 19:00:01

Temat: "możliwe FOA "?
Od: "DIDLO" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mój synek miał robione EKG serca, (obecnie czeka na USG serca). Lekarka po
osłuchaniu go stwierdziła szmery (słyszalne od strony pleców). W karcie
badania, oprócz wspomnianych szmerów,napisane napisane jest " możliwy FOA" I
tu moje pytanie : co oznacza owe FOA? Czy to jest jakaś wada serca, czy to
groźne ? Lekarka nic mi nie wytłumaczyła, powiedziała tylko że najpierw
trzeba zrobić usg serca i zobaczymy co dalej. A ja się denerwuję bo nie wiem o
co chodzi.
DIDLO

2. Data: 2003-05-12 19:11:49

Temat: Re: "możliwe FOA "?
Od: "GazGaz" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DIDLO" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> groźne ? Lekarka nic mi nie wytłumaczyła, powiedziała tylko że najpierw
> trzeba zrobić usg serca i zobaczymy co dalej. A ja się denerwuję bo nie

Witam
Jesli dobrze odczytuję skrót, to oznacza on - foramen ovale apertum czyli -
otwarty otwór owalny. Chodzi o nie zamknięcie sie po urodzeniu otworu
(malutkiego, właściwie szczelinki, bez paniki) w przegrodzie
międzyprzedsionkowej. Ale, zanim zaczniesz się martwić - a jeszcze tego nie
rób, proszę, to należy rozstrzygnąć -
1) czy na pewno nad sercem był tego typu szmer. U małych dzieci zdarzają się
szmery "fizjologiczne" i nie zawsze ich przyczyną sa nieprawidłowości serca,
ajkkolwiek każdy szmer wymaga zdiagnozowania, co jest jego przyczyną. .
2) czy twoje dziecko jest wcześniakiem, w jakim jest wieku; może jeszcze nie
zdążyło mu się zamknąć to, co jest naturalnie otwarte przed urodzeniem.
3) USG powinno wyjaśnić, czy coś się dzieje
4) dlaczego pani doktor nie raczyła udzielić Ci informacji - Ty masz do tego
prawo, a ona obowiązek, by odpowiedzieć;
Ja tyle wiem, może wypowie się jeszcze Ktoś bardziej kompetentny w tej
sprawie
pozdrownienia i uszy do góry
patolog KriKri

3. Data: 2003-05-12 19:45:11

Od: "DIDLO" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GazGaz" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ajkkolwiek każdy szmer wymaga zdiagnozowania, co jest jego przyczyną. .

W karcie jest bardzo niewyraźnie napisane : nad sercecm szmer ok 1/6 ...LMB
słyszalny ... na plecach
w(-) H (-)... EKG tendencje lewogenne (lub podobny wyraz) W zapisie bardzo
zakr.... dużo (?) arlef....(?) Bez cech przeostu. RZM (?) 150/min, PQ 0,12
QT -0,22, QT c (?) -0,38

Synek urodziła sie po terminie, z cesarki, obecnie ma 2 lata i 5 miesięcy.

Pozdrawiam
DIDLO

4. Data: 2003-05-13 16:05:07

Od: "GazGaz" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
0,12
> QT -0,22, QT c (?) -0,38
>

> Synek urodziła sie po terminie, z cesarki, obecnie ma 2 lata i 5

Przykro mi, ale interpretacja podanego wyniku przekracza moje wiadomości.
Napisałam, co wiem i jeszcze raz podkreślam - nie martwić się na zapas,
dopóki podejrzenie nie zostanie rozstrzygnięte.
Może odezwie się jeszcze ktoś, kto posiada więcej wiadomości na ten temat
pozdrowienia
patolog KriKri

Przedluzajaca sie miesiaczka...
!!! rumien a VERSA PULSE V firmy COHERENT.???
Powiekszony węzełchłonny.
znieczulenie
Pytanie odnosnie szczepien