myslicie juz o swietach?

11. Data: 2006-04-04 06:33:46

Temat: Re: myslicie juz o swietach?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]
> zieleniny z majonezem (niewielka ilość, tak by połączyła składniki).
> Najpyszniejszy!
> Ostatnio przepisywałam przepisy wielkanocne z... "Wróżki" (nie drwić! Nie
> czytam, tylko stare numery od koleżanek wyciągam dla przepisów i
> ciekawostek botaniczno-mineralnych) i znalazłam przepis na świąteczny
> pieczony rostbef. I każą "wyżyłować" mięso. Teraz moje pytanie - jak ja
> mam usunąć żyłki, błonki i tłuszczyk z dwu kilo mięsa z kością, nie krojąc
> tego na plastry, bo do pieczenia musie pójść w całości? Zamarzył mi się

TO NIE JEST TAKIE TRUDNE...

12. Data: 2006-04-04 07:05:51

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> napisał w wiadomości

> Już?? Tak szybko?? Dwa tygodnie jeszcze do swiąt.

Ależ oczywiście, blaty do mazurków po upieczeniuu są twarde, muszą
przynajmniej 10 dni (ale lepiej jak 2 tygodnie) kruszeć. Blaty do mazurków
to nie jest takie ot kruche ciasto. O, nie, nie. To jest ciasto specjalnie i
tylko do mazurków używane, a robi się je na bazie zółtek ugotowanych i
przetartych przez sitko.
Pozdr. - Agnieszka co blatów wciąż jeszcze nie zrobiła.

13. Data: 2006-04-04 07:12:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ale? oczywi?cie, blaty do mazurków po upieczeniuu s? twarde, musz?
>przynajmniej 10 dni (ale lepiej jak 2 tygodnie) krusze?. Blaty do mazurków
>to nie jest takie ot kruche ciasto. O, nie, nie. To jest ciasto specjalnie i
>tylko do mazurków u?ywane, a robi si? je na bazie zó?tek ugotowanych i
>przetartych przez sitko.
>Pozdr. - Agnieszka co blatów wci?? jeszcze nie zrobi?a.

A mnei blaty nigdy nie ineteresowaly szczegolnie...sa jakie sa,
ja i tak je cichcem psu pod stolem dam (gdziekolwiek bede :PP ),
a sama zgarne wierzch :)

Pierz
K.T. - starannie opakowana

14. Data: 2006-04-04 07:12:37

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj, myślę, myślę...

Jak co roku upiekę babkę drożdżową. Mam wypróbowany, odświętny przepis.
Odświętny, bo na co dzień w życiu bym z niego nie korzystała. Ciasto trzeba
przez godzinę wyrabiać... Wiem, są inne, łatwiejsze przepisy, ale ta babka
jest taka znakomita, że poświęcam się dla niej. Ale tylko raz w roku... :-)

Reszta jeszcze się wymyśli.

Ania

15. Data: 2006-04-04 07:29:00

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:417432ha4euji3vgvc8ek1icpf2qpcvglq@4ax.com...

> A mnei blaty nigdy nie ineteresowaly szczegolnie...sa jakie sa,
> ja i tak je cichcem psu pod stolem dam (gdziekolwiek bede :PP ),
> a sama zgarne wierzch :)

A, bo pewnie nigdy nie probowalas PRAWDZIWYCH blatow. Tylko jakies podruby -
slodko bezsmakowe, znaczy wyroby blatopodobne. A moje sie robi prosto,
szybko, latwo i przyjemnie.
Pozdr - Agnieszka
P.S. Zwaz, iz napisalam to, tylko ze wzgledu na Ciebie, bez polskich znakow
:-) i dlatego "podruby" napisalam przez "u" coby nie wyszlo, ze mam na mysli
jakowes narzady wewnetrzne

16. Data: 2006-04-04 08:49:07

Od: j...@b...bibl.univ.szczecin.pl (Panterka) szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:

> TO NIE JEST TAKIE TRUDNE...

Wiesz, ja wierze, że to nie jest trudne, ale rozumiem, że wycinam tylko
z tych kawałków, co je mam na widoku, do środka zbytnio nie zerkając? A
jeśli w środku też jakaś żyłka (lub kilka) będzie?
Panterka

17. Data: 2006-04-04 09:04:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tych kawałków, co je mam na widoku, do środka zbytnio nie zerkając? A
> jeśli w środku też jakaś żyłka (lub kilka) będzie?

W gruncie rzeczy trzeba trochę się znać na mięsach i miejscach ich
pochodzenia (z tuszy)... :-))
A wszelkie przyszłe pieczenie obiera się z zewnętrznych błon i resztek
ścięgien, po upieczeniu kroi się przecież zawsze w poprzek włókien, więc
jeżeli nawet coś się trafi, to się to przełyka bez gryzienia... Inna
możliwość obranie nawet z rozkrojeniem i późniejsze zesznurowanie przed
pieczeniem ( co i tak w większości przypadków się robi).
Myślę, że powinien ktoś zrobic reprinty starych książek kucharskich...
Np. "Kucharka Litewska" Wincenty Zawadzkiej lub podobne, gdzie takie
rysunki - jak rozebrać tuszę, co i jak się nazywa i na jakie potrawy są
najlepsze...
Mogłaby to być też Kuchnia Polska z lat 50 - 60...

18. Data: 2006-04-04 09:50:14

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najlepsze...
> Mogłaby to być też Kuchnia Polska z lat 50 - 60...

Można je trafić całkiem niedrogo na allegro.
Sam kupiłem "Kucharkę litewską" w antykwariacie za 5 czy 7 zł.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

19. Data: 2006-04-04 10:03:31

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Mazurek na Wielkanoc! I baby - na gotowane można kupic formę w sklepie
> internetowym Holkap - http://www.sklep.holkap.pl/ większa:
> Forma do gotowania babki duża
> 5907614801038
> Mniejsza:
> Forma do gotowania babki
> 5907614805302...

No fajnie, ale dlaczego za przesyłke zyczą sobie 19 zł;-(Dajcie znac,
jak ktos znajdzie w rozsadniejszej cenie

--
Gosia

20. Data: 2006-04-04 10:13:43

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

No fajnie, ale dlaczego za przesyłke zyczą sobie 19 zł;-(Dajcie znac,
jak ktos znajdzie w rozsadniejszej cenie

*************

Nie jest tak źle, tylko w systemie pani Lonia ma takie informacje, w
rzeczywistości trzeba z nią na maila albo gg dogadać szczegóły. Ja wczoraj
odebrałam przesyłkę która ważyła ponad 6 kg, właścicielkę sklepu kosztowała
16 zł a mnie 8,50 zł.

pozdrawiam
Basia

--