Re: na zacieniony balkon

Data: 2005-04-18 17:35:47
Temat: Re: na zacieniony balkon
Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl>

> Podepnę się tutaj żeby nie zaczynać nowego wątku o iglakach i
> balkonach...
> Planuję przesadzić moje małe balkonowe iglaki. Duże do większych donic,
> malutkie z pojedynczych doniczek do jednej skrzyni prostokątnej
> (plastik - dł 110 cm).
> Jeśli chodzi o te małe to chciałabym na końcach skrzyni umieścić
> iglaki, a w środku wrzośce lub sadzonki wiosennych kwiatów - bratki na
> przykład. Planowałam użyć ziemi do iglaków, ale czy wrzośce i sadzonki
> utrzymają się w tej samej ziemi? I czy wystarczy sama ziemia czy na
> [...]

Drenaż absolutnie niezbędny:)
A co do ziemi - większość iglaków rośnie dobrze w lekko kwaśnej, wrzosy
wymagają bardziej kwaśnej. Być może - to taki luźny pomysł - byłoby możliwe w
większej skrzyni umieścić mniejszą z samymi wrzosami i wtedy posadzić je w
bardzij kwaśnej mieszance? Całość z wierzchu można czymś wyściółkować i
zamaskować dodatkowy pojemnik. Bratki lekko kwaśny do obojętnego odczyn, ale w
ogóle są tolerancyjne:D I może wetknij jeszcze trochę cebulek krokusów;)

Pozdrawiam, Basia.