naczynie żaroodporne

1. Data: 2002-01-23 09:29:21

Temat: naczynie żaroodporne
Od: "zuzanna" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc wszystkim

Niedawno dostałam w prezencie własnie takowe naczynie, a że jestem młodą
gospodynią cieszy mnie kazdy dodatek pomagajacy w lepszym kucharzeniu.
Oczywiście przy nadarzajacej sie okazji wypróbowałam naczynko i ...... pękło
jak nic.
nie wiem czym to było spowodowane. Dusiłam jedzonko na kuchence gazowej
(przeczytałam dokladnie instrukcję i stosowałam sie do niej), byc może
temperatura była za wysoka, nie wiem
Podpowiedzcie cos, bo zamierzam sobie kupic nastepne i chciałabym aby
posłuzyło znacznie dłużej :))))
Pozdrowionka
K.

1. Data: 2002-01-23 09:39:19

Temat: Re: naczynie żaroodporne
Od: Justyna Trzcinska <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

zuzanna wrote:

> [...]
> nie wiem czym to było spowodowane. Dusiłam jedzonko na kuchence gazowej
> (przeczytałam dokladnie instrukcję i stosowałam sie do niej), byc może

a nie probowalas mieszac w nim zimnym metalowym "narzedziem"?...

Justyna

1. Data: 2002-01-23 09:51:55

Od: j...@g...pl (Adam Jarosz) szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście przy nadarzajacej sie okazji wypróbowałam naczynko i ......
pękło
> jak nic.

Korzystam czesto z naczyn zaroodpornych ale nigdy nie stawialem ich na
gazie. Wlasnie z obawy przed peknieciem. Palnik gazowy powoduje lokalne
ogrzanie naczynia i w zwiazku z rozszerzalnoscia cieplna - nierownomierny
rozklad naprezen wewnetrznych. Szklo jakie by nie bylo jest kruche i peka.
Efekt powieksza fakt, ze szklo nie ma zbyt dobrego przewodnictwa cieplnego
(w porownaniu z metalem na przyklad).

Tak wiec naczynia zaroodporne sluza u mnie do przygotowywania potraw w
piekarniku i sprawuja sie rewelacyjnie.

______________
Adam Jarosz
www.adam33.net

1. Data: 2002-01-23 10:06:47

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Jarosz" <j...@g...pl> wrote in message
> pękło

mojej przyszlej teciowej tez peklo naczynie zaroodporne po postawieniu go
na kuchence gazowej. W piekarniku nigdy mi sie to nie zdazylo, z czego
wnioskuje ze ten naczynia na gaz sie nie nadaja. Nawet nie probuje ich tak
uzywac.

Asia

1. Data: 2002-01-23 10:29:47

Temat: Odp: naczynie żaroodporne
Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuzanna" <z...@m...pl> napisał w wiadomości
> Oczywiście przy nadarzajacej sie okazji wypróbowałam naczynko i
...... pękło
> jak nic.
> nie wiem czym to było spowodowane.

Może Dolewałaś wody? Ja, niestety, załatwiłam tak moje ulubione
żaroodporne:-(((

--
Pozdrawiam-Iśka

1. Data: 2002-01-23 11:06:26

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie wlalas czasami zimnej wody jak juz potrawa czy np sos
byl goracy??
Uzywam naczynia zaroodpornego wlasnie stawiajac go na gazie (niestety nie mam
piekarnika) i nigdy nie peklo mi szklo z powodu takiego uzytkowania.
Staram sie jednak nie dolewac wlasnie niczego zimnego.

Pozdrawiam
mychia

1. Data: 2002-01-23 11:45:19

Od: "zuzanna" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna Trzcinska" <j...@s...pl> napisał w
wiadomości news:3C4E84C6.79DBE9FA@supermedia.pl...

1. Data: 2002-01-23 11:48:22

Od: "zuzanna" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Jarosz" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> piekarniku i sprawuja sie rewelacyjnie.
>

> W instrukcji pisalo ze mozna uzywac naczynko na gazie, widocznie
jednak.....chyba nie

1. Data: 2002-01-23 12:12:53

Od: j...@g...pl (Adam Jarosz) szukaj wiadomości tego autora

> jednak.....chyba nie

Nie wiem, moze sa lepsze i gorsze, moze mialo jakas wade wewnetrzna, moze to
tak jak z samochodami co niektorych marek- mozna kupic mniej lub bardziej
udany chociaz teoretycznie wszystkie sa takie same ;)
______________
Adam Jarosz
www.adam33.net

1. Data: 2002-01-24 03:14:16

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"zuzanna" <z...@m...pl> wrote

> W instrukcji pisalo ze mozna uzywac naczynko na gazie, widocznie
> jednak.....chyba nie

Mysle ze mozna gotowac na gazie, tylko na wolnym ogniu nie na full.
Mnie kiedys tez pekl jeden gar. Uzywam wprawdzie kuchni elektrycznej
a nie gazowej ale chyba na jedno wychodzi. Przy zakupie nastepnego gara,
popytalam w sklepie jak to jest z tym gotowaniem i wlasnie powiedzieli mi
ze naczynie mozna stawiac na kuchni ale nie grzac na maksa. A bylo to
z 5 lat temu nic mi od tamtej pory nie peklo.
pozdrawiam Ania.

A wszystko przez ten schab...
Karkówka
mleko z mikrofalowki
Tort ze zdjęciem ;-o
co sadzicie o legendarnej szynce z puszki...