nasza tożsamosc w Internecie

1. Data: 2002-04-18 12:15:17

Temat: nasza tożsamosc w Internecie
Od: "Tija " <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

porozmawiajmy o tożsamosciach w Sieci, eksperymentach,, itp

kto ma ochote?

1. Data: 2002-04-18 13:20:49

Temat: Re: nasza tożsamosc w Internecie
Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> porozmawiajmy o tożsamosciach w Sieci, eksperymentach,, itp
>
> kto ma ochote?

Czy mozna cos jeszcze dodac po kilkuletnim siedzeniu na necie, lekturze
ksiazki "Psychologia internetu" i obejrzeniu dokumentu "Zaczatowani"?

Ciekawe?

Oliwia

1. Data: 2002-04-18 13:51:01

Od: "Rozalia" <rozalka[no-spam]@sympatico.ca> szukaj wiadomości tego autora

"> Czy mozna cos jeszcze dodac po kilkuletnim siedzeniu na necie, lekturze
> ksiazki "Psychologia internetu" i obejrzeniu dokumentu "Zaczatowani"?
>
> Ciekawe?
>

> Oliwia

nie znam tych pozycji - brak dostepu
Chetnie pogadam
Rozalia
http://asperger.republika.pl

1. Data: 2002-04-18 21:24:27

Od: "LimH" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oliwia" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy mozna cos jeszcze dodac po kilkuletnim siedzeniu na necie, lekturze
> ksiazki "Psychologia internetu" i obejrzeniu dokumentu "Zaczatowani"?
>
> Ciekawe?
>

> Oliwia

ciekawe ciekawe :) a zwlasza to cudo "Zaczatowani"

1. Data: 2002-04-19 05:58:25

Od: "Arek Kowalski" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To bardzo ciekawe .. Najbardziej interesuje mnie celowe tworzenie
"tożsamości alternatywnych", to znaczy celowe używanie innego nicka w
dyskusjach, udawanie "nowicjusza" na przykład na czacie, z wykorzystywaniem
informacji uzyskanych pod innym nickiem, ale nie zdradzając swojej
prawdziwej tożsamości.
Mam na ten temat dwie hipotezy:
1. W ten sposób ludzie wyrażają agresję, załatwiają porachunki, ale nie
narażają się na odwet,
2. Są to eksperymenty "prorozwojowe", próba wejścia w czyjąś skórę,
uwidacznianie swoich popędów i pragnień, które w normalnym życiu muszą być
stłumione, choćby ze względu na normy społeczne ....
Co o tym myślicie ??

--

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2002-04-19 19:39:35

Od: "Yans Yansen" <y...@n...spamuj.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oliwia" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy mozna cos jeszcze dodac po kilkuletnim siedzeniu na necie, lekturze
> ksiazki "Psychologia internetu" i obejrzeniu dokumentu "Zaczatowani"?

Po kilkuletnim siedzeniu w internecie to chyba każdy jest o wiele mądrzejszy
od Pani Wallace i jej Psychologii internetu... Po półtorarocznym obcowaniu z
netem odnoszę wrażenie, że w/w pani miała tyle z netem do czynienia ile
korzystała z poczty elektronicznej + opracowania czyjeśtam.

Yans

1. Data: 2002-04-19 19:59:28

Od: "Yans Yansen" <y...@n...spamuj.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek Kowalski" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
wykorzystywaniem
> informacji uzyskanych pod innym nickiem, ale nie zdradzając swojej
Generalnie rzecz biorąc jest to częste zachowanie. Spotkałem się conajmniej
z kilkunastoma przypadkami podszywania się pod inną osobę celem weryfikacji
wcześniej zdobytych informacji. Sam spróbowałem tylko raz. Wyniki
eksperymentu podejrzewam zaskoczyłyby nawet samą panią Patricię W. ale to
już nie opowieść na grupę... Za to mój dobry internetowy znajomy stosuje tę
zabawę namiętnie i z upodobaniem. Trochę mnie to zastanawia, bo facet jest w
dość już poważnym wieku, na poważnym stanowisku, rozmawia się z nim całkiem
przyjemnie, w kontaktach rzeczywistych jest bardzo znośny, a taką ma
przypadłość, że lubi sobie tworzyć tożsamości.

> Mam na ten temat dwie hipotezy:
> 1. W ten sposób ludzie wyrażają agresję, załatwiają porachunki, ale nie
> narażają się na odwet,

Nie, nie i jeszcze raz nie. W internecie ciężko załatwia się porachunki w
ten sposób, w który podejrzewam, że myślisz. Za to net może być pomocny w
"załatwianiu" pewnych spraw. Coś typu "najmę zbirów, niech go skroją". Nie
ma również możliwości bycia bezkarnym, czy też nie narażonym na
zdemaskowanie. W chwili, gdy pojawisz się na chacie, połowa stałych bywalców
już wie, skąd mniej więcej jesteś. Administrator chata ma wgląd w Twój numer
IP, za jego pomocą można w przybliżeniu określić Twoje położenie, a jak
wiadomo administrator ma zgraję dooobrych kumpli, którzy równocześnie z nim
stają się posiadaczami magicznej wiedzy o Twoim miejscu zamieszkania.
Za to świadomość bezkarności jest w necie ogromna...

> 2. Są to eksperymenty "prorozwojowe", próba wejścia w czyjąś skórę,
> uwidacznianie swoich popędów i pragnień, które w normalnym życiu muszą być
> stłumione, choćby ze względu na normy społeczne ....

Owszem, coś w tym jest. Możliwość stworzenia innej tożsamości niejako
rozwija skrzydła wyobraźni. O ile tylko dobrze zaplanujesz sobie swoją
wymyśloną tożsamość - będziesz miał odpowiedź na każde pytanie, będziesz w
jakiś sposób mógł udokumentować prawdziwość tej tożsamości, to nikt w necie
nie będzie zadawał zbyt wielu pytań. Ludzie uwierzą na zasadzie "wierzę Ci,
ale nie mam do Ciebie pełnego zaufania, póki Cię nie zobaczę". Spotkanie w
rzeczywistości jest formą weryfikacji Twojej tożsamości przez innych
użytkowników. Kiedy już zostaniesz zobaczony, wydotykany na dziesiątą
stronę, a dalej będziesz umiejętnie podawał się za kogoś kim nie jesteś, to
grupa przyjmie, że jesteś tym, za kogo się podajesz.
Generalnie trochę skomplikowanie to wygląda, ale jest to banalnie proste i
na dobrą sprawę nawet nie trzeba się wysilać. Za to później mogą być
problemy z wyprostowaniem tego kłamstwa.
Ale to już zupełnie inna historia...

Yans

1. Data: 2002-04-19 20:01:01

Od: "Yans Yansen" <y...@n...spamuj.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rozalia" <rozalka[no-spam]@sympatico.ca> napisał w wiadomości
.

> nie znam tych pozycji - brak dostepu

http://www.rebis.com.pl

Tam możesz zamówić sobie Psychologię internetu.
Niedrogo.

Yans

nieodwzajemniona miłość
psychologia wiary
zastępcza służba wojskowa w gospodarstwach
O żywocie talentów ....
Syndrom glosu matki