Re: nie do końca ... można się ukryć.

From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: nie do końca ... można się ukryć.
Date: Thu, 25 Dec 2014 17:43:54 +0100
<3...@g...com>
<549a6189$0$2648$65785112@news.neostrada.pl>

W dniu 24.12.2014 o 07:47, Jankol pisze:

> Najlepsi eksperci się zesrają a mnie nie namierzą.
> ==================
> Był już taki jeden co nie dawał się namierzyć - Kevin Mitnick się nazywa;
> odsiedział co nieco w więzieniu.
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Kevin_Mitnick

A przeczytaj jak konkretnie go namierzono i co konkretnie wskazywało na
jego winę. Pomijam już taki detal, że sprawa była nie dość że ścigana z
urzędu to jeszcze ze wsparciem wielkich biznesów z całym stadem
prawników na usługach.

Bo co daje samo IP, nawet jeśli ktoś ma publiczne IP?

Daje router brzegowy pomiędzy publiczną a prywatną siecią.

Załóżmy, że znaleziono IP faktycznie używanego przez tego kogoś
urządzenia, a nie jakiś anonimizujący proxy (komercyjny lub zainfekowany
komputer kogoś niewinnego).

Może to być wystarczający dowód do namierzenia kogoś, kto mieszka sam i
nigdy nikt go nie odwiedza - no i w sumie ktoś taki jak JDX może spełnia
to kryterium.

Ale normalny człowiek... Ot, przypadek z życia wzięty - anonimowy gnojek
dopuszczał się oszczerstw. W toku śledztwa okazało się, że umowa z
dostawcą internetu jest na jakiegoś dziadka, który sam o komputerach
wiele nie wie, ale czasami synek i wnusio z łącza korzystają. Oczywiście
nie ma żadnego rejestru kto i kiedy korzystał, bo niby skąd...

Tylko że (zapewne) dziadek lub ktoś inny sprawcy zmył głowę za to, że
jego policja na zeznania ciągała i sprawca zniknął. Ale z punktu
widzenia prawa pozostał niewykryty i bezkarny.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić